کتری برنجی بهتر است یا استیل

 وقتی برای خرید کتری به بازار می روید، یا عبارت «خرید اینترنتی کتری» را در گوگل جست و جو می کنید، انواع مختلفی از کتری و قوری با جنس های متفاوت به شما نمایش داده می شود.

قبلا در مقاله کتری و قوری چی بخرم در مورد انواع مختلف کتری توضیح دادیم، ولی در این مقاله می خواهیم افرادی را راهنمایی کنیم که در انتخاب بین کتری برنجی و استیل دو دل هستند و می خواهند بدانند کدام یکی بهتر است؟ به خصوص افرادی که به تب سنتی هم علاقه مند و به دنبال راهی برای حفظ سلامتی خود هستند، این مقاله بسیار مفید است.

تفاوت کتری استیل با کتری برنجی

از نظر ظاهری هم که بسنجیم، افرادی که عاشق رنگ فلز سفید هستند استیل را انتخاب می کنند و آنهایی که فلز زرد را ترجیح می دهند، کتری برنجی را درالویت قرار می دهند.

از نظر قیمت هم، که هم استیل و هم برنج به خصوص در روزهای اخیر هر دو گران هستند ولی قیمت برنج کمی از استیل بیشتر است. به هر حال جدا از قیمت و ظاهر چیزی که اهمیت دارد، سلامتی شماست. البته کتری و قوری استیل و برنج هر دو برای سلامتی بی ضرری هستند، اما فلز برنج از آن فلزات مفیدی است که استفاده از آن جنبه درمانی هم دارد.

جوشاندن آب در ظروف برنجی باعث تامین کردن مس و روی مورد نیاز بدن می شوند و بیماری های گوارشی را بهبود می بخشد. همچنین خواص آنتی باکتریال آن از تولید بسیاری از باکتری ها جلوگیری می کند و علاوه بر آن، رسوب کمتر، استحکام بالا و کیفیت بسیار خوبی هم دارد.

خب تا اینجا در مورد کتری های برنجی و استیل توضیح دادیم و به این نتیجه رسیدیم که کتری های برنجی تا حدودی بهتر از کتری های استیل هستند. کتری قوری یونیک در انواع مختلفی در سایت چشمگیر موجود است، پیشنهاد ما این است که از این برند دیدار کنید. 

تفاوت کتری استیل با کتری برنجی

نحوه ی تمیز کردن کتری برنجی

بعد از مدتی که از ظروف  برنجی استفاده کردید، می بینید که به مرور کدر و رنگشان تیره می شود. بنابراین احتمالا تصمیم می گیرید که آن ها را تمیز کنید و به روز اولشان برگردانید. ولی باید بدانید که از هر روشی نمی شود برای تمیز کردن ظروف برنجی استفاده کرد، چرا که روکش برنجی آن ها از بین می رود.

یکی از روش های تمیز کردن کتری برنجی استفاده از آب و لیمو ترش است. به این صورت که یک لیمو را نصف کرده و کمی نمک روی آن بریزید و سپس روی کتری برنجی بکشید. به این ترتیب هم کتری شما تمیز می شود و هم در اثر استفاده از مواد شیمیایی مضر، به کتری تان آسیب نمی زنید و خواص این فلز ارزشمند را هم از بین نمی برید.

در مجموع باید بدانید که انتخاب نوع کتری و قوری برای شما به عوامل زیادی از جمله بودجه، سلیقه، دکوراسیون منزل و عوامل متعدد دیگری بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید کتری و قوری مهم ترین نکات لازم برای خرید این محصولات را مطالعه کنید و با علم و آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید. می توانید نحوه تميز كردن كتری استيل سوخته را در این مقاله مطالعه کنید.

 

           

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن