طرز گرفتن آب انار بدون دستگاه

انار میوه ای است که مصرف آن فواید زیادی برای بدن دارد. برخی از فواید این میوه شامل: حفظ سلامت قلب، تنظیم فشار خون، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از کم خونی، ضد پیری زودرس، معالجه زخم و مانع ریزش مو و غیره می شود. انار به صورت دانه دانه کردن و آب انار مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر کسانی که با هسته های انار مشکل دارند و جز سالمندان و کودکان هستند ترجیح می دهند به جای انار از آب انار استفاده کنند. امروزه برای آب گرفتن انار اکثرا از دستگاه های پرسی صنعتی یا دستگاه های برقی و تمام اتوماتیک در کافی شاپ ها، رستوران ها و آبمیوه فروشی ها استفاده می شود اما با وجود این دستگاه ها هستند کسانی که بدون استفاده از دستگاه، آب گیری انار را با دخالت دست انجام می دهند. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چگونه با دخالت دست و بدون هیچ دستگاهی آب انار را می توان گرفت؟ باید در جواب این سوال به شما بگویم که روش آب گیری انار با دخالت دست از قدیم به کار گرفته شده است، به گونه ای که در ابتدا انار را دانه دانه می کنند. سپس دانه های انار را در آبکش می ریزند و زیر آبکش یک ظرف به عنوان مخزن قرار می دهند و با دست یا دسته هاونگ، دانه های انار را فشار می دهند و آب انار حاصل از فشاری که به دانه های انار وارد شده، به ظرف زیر آبکش ریخته می شود. گرفتن آب انار بدون دستگاه روش های دیگری هم دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم. با لوازم آشپزخانه چشمگیر همراه باشید.

طرز گرفتن آب انار بدون دستگاه

معرفی راهکارهای گرفتن آب انار بدون دستگاه

گرفتن آب انار بدون استفاده از دستگاه های برقی یا پرسی به روش های مختلفی انجام می شود. اولین روشی که می خواهیم به آن بپردازیم به نوعی بدون دخالت مستقیم دست انجام می شود به طوری که انار را بدون اینکه باز کنند، با دسته هاونگ چوبی به طور ضربه ای و پشت سرهم برروی پوست انار می زنند تا دانه های انار در خود انار له شوند و آب انار در پوست انار جمع شود، پس از اینکه کوبیدن به پوسته انار تمام می شود و انار حالت نرمی را به خود بگیرد، با نوک چاقو یک شکاف نسبتا ریزی روی پوست انار ایجاد می کنند و انار را فشار می دهند تا آب انار از داخل انار بیرون بریزد.
دومین روش با دخالت دست انجام می شود به گونه ای که ابتدا دانه های انار را از هم جدا می کنند و همه دانه ها را در یک ظرف بزرگ می ریزند سپس دانه های انار داخل ظرف را با دسته هاونگ یا با دست خود، له می کنند تا آب انار گرفته و در آخر هسته های انار را به وسیله آبکش از آب انار جدا می کنند و پس از آن آب انار آماده است. همانطور که ملاحظه کردید در این دو روش پروسه آب انارگیری با دخالت مستقیم یا غیرمستقیم دست انجام می شد که بیانگر غیر بهداشتی بودن این روش ها است و به همین خاطر امروزه از این روش ها استفاده نمی شود و اغلب از دستگاه های برقی یا پرسی استفاده می شود که کاملا بهداشتی هستند.

معرفی راهکارهای گرفتن آب انار بدون دستگاه

دستگاه آب انار گیری چشمگیر بهترین انتخاب

دستگاه های آب انار گیری در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که مشاهده آن ها و مقایسه آن ها باهم ملزم به رفتن به فروشگاه های لوازم خانگی و گذاشتن وقت است برای خرید این دستگاه ها است اما فروشگاه اینترنتی چشمگیر این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که بدون اتلاف وقت اضافه در فروشگاه ها و طی مسیر، بتوانید انواع دستگاه های آب گیری انار را در منو سایت مشاهده کنید و آن ها را از لحاظ قیمت، سایز و سایر ویژگی هایشان با یکدیگر مقایسه کنید و نسبت به سلیقه و بودجه خود این دستگاه را سفارش دهید. دستگاه های آب انار گیری به صورت مخزن دار و بدون مخزن هستند و از لحاظ سایز و جنس با یکدیگر تفاوت هایی دارند برخی از آن ها برقی و برخی پرسی صنعتی هستند که فروشگاه اینترنتی چشمگیر این اجناس را با نازلترین قیمت ها در اختیار مشتریان خوش سلیقه خود قرار داده است.
کلام آخر
آب انار را هنوز هم می توان با روش های قدیمی تهیه کرد. اما توصیه می شود از روش های جدید و دستگاه کاربردی در این زمینه استفاده کنید و کار خود را آسان تر کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن