بهترین نوع کتری و قوری کدام است؟

وقتی نمایی از محیط آشپزخانه را تصور می‌کنید، حتما قوری و کتری در آن وجود دارد. حتی اگر تصاویر دکوراسیون آشپز‌خانه را در اینترنت جستجو کنید، در اکثر موارد یک قوری و کتری زیبا به چشم می‌خورند. تنوع شکل، جنس و رنگ باعث شده است، این وسایل زیبایی بیشتری به محیط آشپزخانه بدهند. کتری قوری یونیک از بهترین ست های موجود در بازار است. برای خرید و استعلام قیمت کتری قوری یونیک با ما در چشمگیر همراه شوید.

بهترین کتری
در عادات و برنامه غذایی ایرانیان، چای یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌هاست به شکلی که حتی اگر به آن علاقه نداشته باشید برای پذیرایی از افراد خانواده و یا میهمانان، باید حتما یک کتری و قوری مناسب تهیه کنید. تفاوتی ندارد که بخواهید وسایل مورد نیاز خانه تان را تهیه کنید یا وسایل دفتر کار. ست قوری و کتری حتما در لیست شما خواهند بود.شاید از آن دسته افرادی باشید که طعم چای برایتان بسیار مهم است و تفاوت طعم آن را در قوری و کتری‌های مختلف بدانید و شاید هم متوجه تفاوت طعم شده‌اید ولی نمی‌دانید کدام کتری و قوری نیاز شما را رفع خواهد کرد. در اینجا به بررسی انواع قوری و کتری می‌پردازیم و مزایا و معایب استفاده از هر کدام را نام می‌بریم، در آخر نکات اساسی برای خرید قوری و کتری را بررسی می‌کنیم.

بهترین قوری


قطعا پس از مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید کدام کتری و قوری نیاز شما را بهتر رفع خواهد کرد.

کتری و قوری روی و آلومینیوم

از سالهای بسیار دور، کتری و قوری های روی به دلیل سبک بودن و قیمت ارزان، مورد توجه و پر استفاده بوده‌اند ولی امروزه کتری و قوری های آلومینیوم با عنوان روی در بازار عرضه می‌شوند، که برای سلامتی بسیار مضر هسند. این وسایل در برابر حرارت واکنش‌هایی مانند آزاد کردن یون‌های خطرناک نشان می‌دهند. همچنین ذرات آلومینیوم در آب پخش می‌شود که تاثیرات بسیار مخربی بر بدن انسان دارد.

کتری و قوری‌های لعابی

ظروف لعابی از چدن ساخته می‌شوند که یک لایه محافظ لعابی بر روی آن وجود دارد. این لایه‌ها معمولا طرح‌ها و رنگ های متنوعی دارد که باعث می‌شود برای خرید آنها وسوسه شوید. البته همانطور که اول مطلب اشاره شد زیبایی این وسایل هم در دکوراسیون آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. اگر قصد دارید کتری و قوری لعابی بخرید، انواع با کیفیت آن را انتخاب کنید و مراقب باشید ضربه‌های شدید نخورند همچنین حرارت زیر این قوری و کتری‌ها نباید ناگهانی کم و زیاد شوند چون لایه لعاب بسیار حساس بوده و ممکن است ترک بر‌دارد و یا بشکند. اگر به هر دلیلی قوری و کتری لعابی شما ترک خورد یا فلز زیر آن مشخص شد بهتر است آن را کنار بگذارید و به فکر قوری و کتری دیگری باشید زیرا ترکیبات لعاب آزاد شده در آب، برای سلامتی بسیار مضر هستند.

کتری و قوری چینی

قوری و کتری استیل

یکی از بی خطر‌ترین و سالم‌ترین نوع از وسایل آشپزخانه، ظروف استیل هستند. این ظروف در برابر حرارت، رطوبت و ضربه بسیار مقاوم می باشند. شستشوی آنها بسیار راحت است و لکه و خراش بر روی سطح آنها نمی‌افتد. البته هنگامیکه کتری را روی حرارت قرار دادید سعی کنید شعله تا دیواره‌های کتری نرسد چون ممکن است شکل براق و رنگ آن را خراب کند. هنگام شستشو کافیست از یک اسفنج نرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. کتری و قوری استیل با کیفیت و اصل، یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. کالای آشپزخانه چشمگیر ارائه دهنده مارک‌های معتبر  قوری و کتری استیل است، برخی نمونه‌ها را در لوازم آشپزخانه چشمگیر بینید.

قوری و کتری شیشه‌ای

معمولا کتری آن از جنس استیل یا لعاب بوده و جنس قوری از شیشه نشکن یا اصطلاحا پیرکس است. در بعضی موارد جنس کتری هم شیشه است که باید توجه کنید دمای این وسایل ناگهانی کم و زیاد نشوند چون ممکن است بشکنند. محتویات قوری‌های شیشه‌های در هنگام دم کشیدن، مشخص است که زیبایی خاصی به آن می‌دهد. همچنین شیشه به دلیل اینکه منافذی ندارد، هیچ ماده‌ای وارد نوشیدنی نمی‌کند. چند مدل از قوری‌های پیرکس یونیک را در کالای آشپزخانه چشمگیر ببینید.

قوری و کتری شیشه‌ای

قوری و کتری چینی و سرامیک

در این نوع هم جنس کتری معمولا لعاب یا استیل است. ظرح و رنگ قوری‌های چینی و سرامیک بسیار متنوع و زیبا است. هنگام خرید توجه کنید نوع مرغوب چینی یا سرامیک را تهیه کنید چون اگر در فرمولاسیون آنها از سرب اسفاده شده باشد برای سلامتی بسیار مضر است. چای در قوری های سرامیک و چینی بسیار خوش طعم‌تر از انواع دیگر است. در کالای آشپزخانه چشمگیر تعدادی طرح زیبا مشاهده کنید. بعد از سرو چای حتما قوری را بشویید تا روی آن لکه ایجاد نشود.

کتری و قوری مسی

این نوع از کتری و قوری‌ها ظاهری سنتی و زیبا دارند البته اگر ساخت دست باشند بسیار گرانتر خواهند بود. توجه کنید که گاهی سطح داخلی ظروف مسی را قلع اندود می‌کنند که می‌تواند در دراز مدت بر سلامتی تاثیرات مخربی داشته باشد. نگهداری از قوری و کتری مسی نیاز به دقت دارد و برای استفاده مداوم مناسب نیست.

کتری برقی

اگر چیدمان آشپزخانه یا محل کار شما به سبک مدرن است، بهتر است از کتری برقی و یا چای ساز برقی استفاده کنید. این نوع از وسایل معمولا ظاهر ساده ای دارند. توجه کنید کتری دارای نشانگر درجه حرارت باشد و جنس آن از شیشه یا استیل باشد. چای ساز‌ها و کتری‌های برقی چای را بسیار سریع حاضر می‌کنند ولی به عقیده بسیاری طعم چای عالی نخواهد بود.

 

نکات کلی درباره قوری و کتری

- بهتر است جنس دسته و قوری و کتری از یک نوع باشد که در هنگام حرارت از بدنه جدا نشود. این مورد مخصوصا درباره قوری‌های شیشه‌ای مهم است.

کتری‌های شیر‌دار هم می‌توانند نوع مناسبی باشند به شرطی که در محیط اطرافتان مراقب کودکان باشید.

 - به شکل لوله کتری و قوری توجه کنید که رو به پایین باشد تا در هنگام استفاده راحت باشید.

- بهتر است بالای کتری دارای منفذی برای خروج بخار باشد که وقتی آب جوش آمد از کتری سر ریز نشود و شعله را خاموش نکند.

- توجه کنید که کتری علاوه بر درب دارای یک درب صافی شکل باشد که بدون برداشتن آن کتری را از آب پر کنید و قوری در اندازه‌های مختلف روی آن قرار بگیرد.

- اگر بسیار مشغله دارید و یا همیشه زمان جوش آمدن آب را فراموش می‌کنید بهتر است از انواع کتری سوت دار استفاده کنید. این کتری ها هنگامیکه آب را جوش آوردند سوت می‌کشند و در انواع استیل و لعاب وجود دارند.

- بهتر است دسته کتری، بالای آن قرار داشته باشد تا خیلی داغ نشود و بتوانید آن را براحتی بردارید.

- اگر از قوری چینی و سرامیک استفاده می‌کنید باید درب آن با یک کش به دسته وصل شده باشد تا در هنگام ریختن چای به زمین نیفتد.

با بررسی مزایا و معایب و همچنین میزان بودجه می‌توانید قوری و کتری مناسب تهیه کنید فقط به یاد داشته باشید که از فروشگاه‌های معتبر خریده کرده و از کیفیت محصولات مطمئن باشید. یکی از بهترین راه های خرید کتری های با کیفیت و اورجینال، خرید از سایت چشمگیر می باشد. با مشاوران ما در چشمگیر در تماس باشید تا بهترین قوری و کتری های موجود در بازار را با نازلترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن