علت گرم نگه داشتن فلاسک چای

برای گرم نگه داشتن چای در مدتی طولانی می توان از فلاسک استفاده کرد. فلاسک ها می توانند بر اساس نوع ساختاری که دارند از چند ساعت تا یک شبانه روز مایعات درون خود را گرم نگه دارند. اغلب فلاسک ها دارای جداره هایی شیشه ای و یا استیل هستند که مانع از بیرون رفتن انرژی درونی مایعات می شود. فلاسک ها دو جداره هستند که بین این دو جداره را فضای خالی پر می کند. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، ملوکول های هوا را به کمک پمپ خلا خارج می کنند. پوشش بیرونی فلاسک چای می تواند از جنس پلاستیک، استیل و ... باشد. علت گرم نگه داشتن چای در فلاسک را باید در ساختار این محصول جست و جو کرد. در واقع ساختار فلاسک به گونه ای طراحی و ساخته می شود تا کمترین تعامل انرژی با محیط را داشته باشد و این موضوع باعث می شود تا تبادل انرژی چای درون فلاسک با محیط با سرعت بسیار پایینی انجام شود و تا مدت زمان مشخصی گرم باقی بماند. برای اطلاع از قیمت فلاسک چای با چشمگیر در ارتباط باشید. 

 علت گرم نگه داشتن فلاسک چای

چرا فلاسک چای را گرم نگه می دارد؟

فلاسک را می توان نوعی ظرف عایق در نظر گرفت که به دلیل همین خاصیتی که دارد، باعث می شود تا مایعات درون آن گرم بمانند. گرم ماندن چای در فلاسک به دلیل کاهش سرعت تبادل انرژی گرمایی مایعات با محیط است. فلاسک هایی که به منظور گرم نگه داشتن چای مورد استفاده قرار می گیرند دارای دو جداره هستند که اغلب جداره درونی از شیشه ساخته می شود. شیشه به عنوان یکی از عایق های خوب گرما شناخته می شود و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. اولین سد برای جلوگیری از هدر رفتن مایعات درون فلاسک جداره داخلی است. فضای بین دو جداره که نزدیک به خلا است می تواند نقش بسزایی در کیفیت فلاسک داشته باشد هر چه سطح این فضا به خلا نزدیک تر باشد عایق بودن فلاسک بیشتر است و تبادل گرما کم تر صورت می گیرد. سومین سد برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایی دیواره بیرونی فلاسک است این دیواره می توان از استیل، پلاستیک و یا دیگر متریال های با کیفیت ساخته شود. هر چه میزان درپوش فلاسک استاندارد تر باشد و به بتواند ورودی فلاسک را کیپ تر کند مایع درون فلاسک تا مدت بیشتری گرم باقی می ماند. مخزن درونی فلاسک ها می تواند از جنس شیشه و یا استیل باشد. مخزن های شیشه ای شست و شوی راحت تری دارند و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. این نوع از مخزن ها می توانند تا 12 ساعت مایع درون خود را گرم نگه دارند. مخزن درونی استیل حتما باید از نوع ضد زنگ باشد. این نوع از فلاسک ها دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربه هستند. فلاسک هایی با دیواره درونی و بیرونی استیل دارای طول عمر بالا هستند و اگر از برند های مطرح خریداری شوند دارای کیفیت و کارایی مناسب نیز هستند. قیمت فلاسک یونیک در سایت چشمگیر در برابر کیفیت بسیار بالای آن بسیار مناسب است.

چرا فلاسک چای را گرم نگه می دارد؟

نکات مهم برای گرم نگه داشتن فلاسک چای

برای گرم نگه داشتن چای باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه آن ها را شرح داده ایم.

  1. قبل از استفاده از فلاسک باید آن را آب بندی کرد. آب بندی کردن فلاسک یا همان بار اول استفاده از آن، نقش بسزایی در طول عمر آن خواهد داشت. برای آب بندی کردن باید ابتدا با آب ولرم آن را شست و شو داد و طبق اصولی که در راهنمای استفاده از فلاسک بیان شده است عمل کرد.
  2. برای این که چای به مدت بیشتری در فلاسک گرم بماند حتما درب آن را محکم ببندید تا گرمای آن به بیرون نرود.
  3. از قرار دادن فلاسک در ماشین ظرف شویی بپرهیزید.
  4. از ریختن مایعات گازدار به درون فلاسک خودداری کنید.
  5. از قرار دادن فلاسک در محیط هایی مانند فر و نزدیک اجاق گاز اجتناب کنید.

فروشگاه چشمگیر عرضه کننده فلاسک های ایرانی و خارجی با کیفیت است. شما می توانید فلاسک مورد نظر خود را از فروشگاه چشمگیر بخرید و با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید و چای گرم بنوشید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن