بهترین کتری برای جوشاندن آب

 چندین سال است که سماورهای زغال، نفتی، برقی و گازی جای خود را به کتری داده، کتری ها در انواع بلند، کوتاه، پهن، شیردار، سوت دار، دسته دار و... در بازار موجود می باشند که از نظر جنس بدنه می توانند آلومینیوم، استیل، پیرکس و یا لعابی باشند، بهداشت کتری یکی از مهم تریم نکاتی می باشد که باید به آن توجه شود. برای خرید و اطلاع از قیمت کتری و قوری یونیک می توانید به بخش محصولات در سایت چشمگیر مراجعه کنید.

انواع مختلف کتری برای جوشاندن آب

  • کتری های آلومینیومی: به جوش آوردن آب در کتری آلومینیوم سبب مهاجرت یون آلومینیوم به آب می شود که این انتقال سبب بروز بیماری می شود، زمان جوش هرچه بیشتر باشد میزان بیشتری آلومینیوم به آب وارد می شود، بیماری های ناشی از این انتقال که در طولانی مدت بروز می شوند شامل آلزایمر، زخم معده، یبوست، پوکی استخوان، کم خونی، خشکی دهان، بی تعادلی در راه رفتن و تغییر رنگ زبان است، طبق گفته متخصصان آلومینیوم سبب جلوگیری از جذب سلنیوم و روی در بدن می شود. در نتیجه استفاده از این کتری ها توصیه نمی شود به خصوص به صورت هر روزه و دراز مدت.
  • کتری های استیل: کتری استیل از جنس فولاد ضد زنگ می باشند که از ترکیبات آهن و دیگر فلزات مانند کروم، نیکل و تیتانیوم ساخته می شود. کتری های استیل از نظر بهداشت و سلامت نسبت به کتری های آلومینیومی بهتر می باشند همچنین دارای مقاومت بیشتری هستند، تنها مشکل عمده این کتری ها، ورود کتری های استیل غیر استاندارد به بازار می باشد که تعداد آن ها بسیار زیاد می باشد و حتی مقادیر کم سمیت آن مضر می باشد و شناسایی آن ها توسط مصرف کننده ها غیرممکن می باشد در نتیجه در هنگام خرید بهتر است از مغازه های معتبر اقدام به خرید کنید و کتری های دارای ضمانت را انتخاب نمایید.
  • کتری لعابی: روکش های لعابی را اکثر اوقاب برای کتری هایی که از جنس آهن و چدن هستند استفاده می کنند، این مدل کتری ها از نظر بهداشت و سلامت بهترین نوع کتری می باشند. البته این امر تا زمانی صادق است که به لعاب و سطح آن آسیبی وارد نشده باشد و خط و خشی نداشته باشد زیرا این روکش های لعابی از اکسید فلزهایی همانند سرب، مس، کادمیوم، آرسنیک و پیگمنت های رنگی شیمیایی ساخته می شود که در صورت ترک خوردن و خش افتادن در این لعاب ها سبب حل شدن این فلزها در آب جوش می شود وسپس وارد بدن می شود که عوارضی چون افسردگی، کند ذهنی و مسمومیت های درازمدت را دارد.
  • کتری پیرکس: این نوع کتری ها بهداشت و سلامت کاملی دارند و یکی از بهترین نوع کتری ها می باشد زیرا هیچگونه موادی در هنگام به جوش آمدن وارد آب نمی شود و خطری برای سلامتی انسان ندارد. اما نکاتی را در هنگام استفاده از این کتری ها باید رعایت کنید. یکی از این نکات استفاده آن ها روی شعله ی ملایم گاز می باشد زیرا نسبت به حرارت بالا مقاومت کمی دارند و حرارت بالا سبب شکستن کتری می شود. همچنین گرم و سرد شدن ناگهانی کتری های پیرکس موجب شکستن شدید آن می شود، این مدل کتری ها بیشتر جنبه ی زیبایی دارند و به دلیل آسیب پذیری بسیاری که داند که خیلی مقرون به صرفه نیستند.

کتری و قوری از وسایل ضروری برای آماده سازی چای است که در طرح های متنوع و زیبایی عرضه می شود برای استعلام قیمت کتری و قوری با ما در چشمگیر همراه شوید.

انواع مختلف کتری برای جوشاندن آب

نکاتی درباره جنس مناسب کتری برای جوشاندن آب

در بازار انواع مختلفی از کتری ها موجود می باشند که اکثر آن ها غیر استاندارد می باشند و هیچگونه اطلاعاتی از جنس به کار برده در ساخت آن ها در دست نیست به همین دلیل در هنگام خرید باید با تمام دقت و وسواس اقدام به خرید کتری کنید تا بتوانید کتری مناسب با نیاز و بهداشت و سلامت کامل را تهیه کنید.
با توجه به نکاتی که در مورد انواع کتری در بالا گفته شد، می توان نتیجه گرفت که کتری های لعابی از بهترین کتری ها برای به جوشاندن آب هستند و اگر در هنگام استفاده از آن ها نکات لازم را رعایت نمایید که آسیبی به لعاب وارد نشود می توانید مدت ها با خیال راحت از این نوع کتری استفاده به عمل آورید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن