داخل کتری روحی سوخته را چگونه تمیز کنیم

ظروف روحی یکی از ظروفی است که به دلیل ماندن در معرض حرارت ممکن است دچار سیاهی و یا سوختگی شوند. ظروف روحی از فلز روی ساخته می شوند. یکی از دلایلی که استفاده از کتری های روحی بسیار متداول است، وزن سبک آن است. معمولا از این کتری ها برای پیک نیک و دور همی ها استفاده می شود و با قرار گرفتن در معرض آتش، دچار سیاهی و سوختگی می شوند. این ظروف در اثر جوشیدن آب و یا پختن حبوبات و برنج نیز دچار سیاهی می شوند و ظاهر نامناسبی می گیرند. روش های متفاوتی برای برطرف کردن اثر سیاهی و سوختگی از روی کتری روحی وجود دارد که در این مقاله موثر ترین آن ها را بیان می کنیم.

روش های تمیز کردن کتری روحی سوخته

روش های تمیز کردن کتری روحی سوخته

برای تمیز کردن داخل کتری روحی سوخته دقت کنید تا زمانی که به طور کامل سرد نشده است داخل آن آب نریزید زیرا باعث می شود که کتری سوراخ شود. بعد از سرد شدن کتری اقدامات زیر را برای تمیز کردن داخل آن انجام دهید:

  • ابتدا باید رسوب های داخل کتری را با استفاده از مواد طبیعی اسیدی از بین برد. برای این کار می توانید کتری روحی را نصفه آب بریزید و نصف فنجان سرکه سفید یا سیب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی بجوشد.
  • برای تمیز کردن داخل کتری روحی می توانید به جای سرکه از گزینه هایی مانند آبلیمو، نوشابه های گازدار، جوش شیرین و ... نیز به همین روش استفاده کنید.

اما برای پاک کردن بیرون ظروف روحی از دوده و سیاهی، می توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • تمیز کردن ظروف روحی با سرکه و جوش شیرین
    برای استفاده از این روش، شما به سرکه، جوش شیرین و سیم ظرفشویی نیاز دارید. بعد از فراهم کردن آن ها در مرحله اول باید بدنه کتری کاملا خیس باشد. بهتر است این کار با آب داغ انجام شود. با استفاده از سرکه و جوش شیرین یک مخلوط خمیری درست کنید و آن را به سطح کتری بمالید و اجازه دهید این مخلوط حدود 15 دقیقه بر سطح کتری بماند. پس از آن می توانید با استفاده از مایع ظرفشویی و سیم، سطح بیرونی کتری را به خوبی تمیز کنید.
  • تمیز کردن ظروف روحی روحی با آبلیمو جوش شیرین
    این روش می تواند به شکل موثر تری لکه ها ی سیاه سطح کتری روحی را از بین ببرد. با استفاده از ترکیب جوش و شیرین و آبلیمو لکه ها و سیاهی های روی کتری در زمان کمتری از بین می روند. در این روش 4 قاشق آبلیمو، مقداری فویل آلومینیومی، حدود 2 قاشق جوش شیرین و سه لیوان آب را با هم مخلوط کنید. این مواد را روی شعله قرار می دهیم تا به طور کامل بجوشد. در این روش مقداری آب در کتری بریزید تا سنگین شود و آن را درون این مواد قرار دهید و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید بجوشد. بعد از آن کتری را خارج کنید و با استفاده از اسکاچ یا سیم ظرفشویی به طور کامل سفید و تمیز کنید.

چگونه کتری روحی سوخته را تمیز کنیم؟

چگونه کتری روحی سوخته را تمیز کنیم؟

تا کنون روش هایی برای تمیز کردن کتری سوخته بررسی شد. این روش ها در دسترس و به راحتی قابل اجرا هستند. ظروف روحی همانطور که به راحتی لک و سیاه می شوند دارای روش های زیادی برای تمیز شدن هستند. از جمله روش های راحت و در دسترس دیگر برای تمیز کردن کتری روحی سیاه شده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از روش هایی که می توان از آن برای تمیز کردن کتری روحی نام برد استفاده از صابون است. در این روش مقداری از صابون را بر روی سیم ظرفشویی بسابید و بعد آن را بر روی قسمت های سیاه کتری بکشید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا کتری به طور کامل تمیز شود. بعد از تمیز شدن کتری بهتر است که سریعا آن را با استفاده از آب ولرم آبکش کنید.
  • گر آثار لک و سیاهی بر روی کتری روحی کم باشد می توان با استفاده از اسکاچ یا سیم ظرفشویی آن را برطرف کرد. استفاده از تاید هایی که دارای آنزیم های قوی هستند نیز می تواند موثر باشد. در این روش مقداری تاید آنزیم دار را بر روی بدنه کتری خیس بپاشانید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بماند؛ پس از آن می توانید به راحتی و با استفاده سیم ظرفشویی سیاهی های روی کتری را به طور کامل پاک کنید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نکات خانه داری، و همچنین خرید لوازم آشپزخانه از فروشگاهی معتبر، می توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی چشمگیر، مراجعه کنید.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن