نحوه تميز كردن كتري استيل سوخته

یکی از بهترین انواع کتری ‌ها، کتری استیل است. اگر شما هم در خانه از این نوع کتری استفاده می‌کنید، می‌دانید که نگهداری از این کتری‌ها بسیار آسان است و در عین حال هیچ ماده شیمیایی وارد آب جوش نمی‌کند. اما ممکن است که گاهی فراموش کنید که کتری را از روی شعله بردارید و یا ظرف دیگری روی اجاق باشد و کتری استیل حرارت زیادی ببیند. اگر این اتفاق بیفتد، رنگ کتری تا حدی تیره می‌شود و زیبایی و براقی استیل از بین می‌رود. با این مطلب همراه باشید تا روش‌هایی برای تمیز کردن کتری استیل سوخته یاد بگیرید.

نحوه تمیز کردن کتری استیل سوخته

تمیز کردن بدنه کتری استيل سوخته

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک پیک نیک فوق العاده در دل طبیعت رفته باشید و چای آتشی دل انگیزی را درست کرده باشید. در این موقعیت همه چیز عالی است، اما تنها یک چیز در این میان ممکن است کمی شما را آزرده خاطر کند و آن، سیاه شدن بدنه کتری استیل است که در اثر شعله مستقیم آتش سوخته است. اما نگران نباشید، اگر برایتان سوال پیش می آید که بیرون کتری سوخته را چگونه تمیز کنیم؟ ما در سایت چشمگیر به شما پاسخ می دهیم.
برای از بین بردن سوختگی و کثیفی در قسمت بیرونی کتری می بایست این مراحل را به دقت پیش رفت. اگر بدنه کتری و یا قوری شما لعابی و یا از فولاد ضد زنگ است، باید سرکه سفید را به همراه جوش شیرین مخلوط کنید و ماده ای خمیری را به وجود آورید، سپس آن را به اندازه ای که مناسب باشد روی بدنه بگذارید و منتظر بمانید تا کار خود را انجام دهند. اگر کتری شما مسی است، می توانید برای تمیز کردن بدنه آن یک عدد لیمو را از وسط به دو نیم قسمت کنید و آن را در نمک فرو کنید،سپس آن را بر روی سطح کتری بمالید و بشویید و کاملا آن را خشک کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

تميز كردن کتری استيل سوخته نی نی سایت

چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم

با اینکه بدنه بیرونی کتری استیل بیشتر در معرض خطر سوختگی و لکه شدن است، اما ممکن است بدنه داخلی کتری نیز سیاه و سوخته شود. در این صورت نیز راهکارهایی وجود دارد که بتوانید آثار سوختگی را تا حد زیادی برطرف کنید. شما می توانید یک فنجان جوش شیرین را در کتری بریزید و سپس آب را به آن بیفزایید تا کتری پر شود. ترکیب به دست آمده را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و پس از آن کتری را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه بماند. به وسیله یک برس و یا مسواک داخل کتری را به آرامی تمیز کنید.
اگر همچنان روی سطح داخلی کتری لکه باقی مانده است، آب داخل آن را به اندازه ای که فقط در کف آن مقداری آب بماند خالی کنید و به مقدار باقی مانده جوش شیرین اضافه کنید. اگر جوش شیرین در آب حل شد مقدار بیشتری اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید و تلاش کنید تا به وسیله فشار کمی از یک برس، لکه های باقی مانده را پاک کنید. پس از اینکه لکه ها پاک شدند کتری را بشویید و در آخر آن را با پارچه ای نرم خشک کنید. توصیه ما به شما این است که مراقب باشید که کتری استیل زیاد روی شعله نماند، چون در این صورت تمام آب در آن تبخیر می‌شود و وقتی تمام آب کتری تمام شود، کتری خالی روی شعله بسیار داغ می‌شود و بالا رفتن این حرارت خارج از تحمل استیل است. این دمای زیاد باعث می‌شود که رنگ کتری زرد کدر یا سیاه بشود. اگر کلا آدم حواس پرتی هستید بهتر است که از انواع کتری‌های سوت دار استفاده کنید که وقتی آب به نقطه جوش رسید، سوت بزند و شما مجبور شوید کتری را از روی شعله بردارید. به هرحال اگر این اتفاق برای کتری استیل شما افتاد و سوخت، از این روش‌ها برای تمیز کردن و براق کردن کتری استیل استفاده کنید.

تميز كردن کتری استيل سوخته نی نی سایت

تميز كردن کتری استيل سوخته نی نی سایت

کتری استیل سوخته را چگونه مثل روز اول برق بیندازیم؟ ما در اینجا راهکارهایی را برای شما عزیزان ارائه می دهیم، سعی کنید همه آن ها را انجام دهید تا بتوانید نتیجه مدنظر را بگیرید. در مرحله اول بهتر است برای تمیز کردن درون کتری استیل، چندین بار آب را داخل آن بریزید و سپس آن را بجوشانید و پس از چندین بار تکرار این کار، کتری استیل سوخته شما رنگ و روی بهتری پیدا می کند. از دیگر راه های ممکن برای تمیز کردن کتری استیل سوخته استفاده از سیف است، به مقدار مورد نیاز سیف را درون کتری بریزید و با اسکاچ آن را تمیز کنید. همچنین می توانید جوش شیرین را برای مدتی داخل کتری سوخته بریزید تا آهک های آن ریخته و سپس تمیز شود. می توانید سرکه را نیز به کتری اضافه کنید و پس از یک ساعت آن را بشویید. اگر سوختگی کتری استیل شما بیش از حد باشد ممکن است با این روش ها مثل روز اولش نشود. در چنین مواقعی باید برای خرید یک کتری جدید اقدام کنید.

تميز كردن کتری استيل سوخته نی نی سایت

تمیز کردن کتری سوخته با جوش شیرین

اگر داخل کتری سیاه شده باشد یا رد آب روی جداره کتری استیل باقی مانده باشد می‌توانید از جوش شیرین برای از بین بردن این لکه‌ها و سیاهی سطح استیل استفاده کنید. یک فنجان جوش شیرین در کتری بریزید و آن را پر از آب گرم کنید و روی شعله قرار دهید تا وقتی که آب جوش بیاید و مقداری از آن تبخیر شود. این کار باعث می شود که داخل کتری، تمیز و براق شود. اگر اندازه کتری کوچک است باید از مقدار کمتری جوش شیرین استفاده کنید برای کتری‌های کوچک دو یا سه قاشق جوش شیرین کافی می باشد.

تمیز کردن کتری سوخته با جوش شیرین

تمیز کردن کتری سوخته با سرکه

می‌توانید چند قطعه یخ در کتری بریزید و سپس یک فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید به آن اضافه کنید و دو یا سه قاشق نمک روی آن بریزید و چند بار کتری را به صورت چرخشی حرکت دهید تا این محلول به تمام جداره‌های داخلی کتری برسد. سپس کتری را آبکشی کرده و خشک کنید. اگر هم سطح خارجی کتری، سیاه و کدر شده است می‌توانید کمی سرکه به آن اسپری کنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند و بعد با یک پارچه آن را تمیز کرده و سپس آبکشی کنید. سرکه دارای اسید آستیک است که به براق شدن سطوح و ظروف استیل کمک می کند. از یک عدد لیمو ترش هم می‌توانید استفاده کنید. لیمو ترش هم تاثیری مشابه سرکه دارد و کتری استیل را جلا می‌دهد. کافیست یک لیمو را از وسط نصف کنید و به کل سطوح کتری بمالید و بعد از چند دقیقه آن را آبکشی کنید.

تمیز کردن کتری سوخته با نمک و سرکه

در این روش یک فنجان سرکه سفید را در کتری بریزید و بعد کتری را از آب سرد پر کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید سپس دو یا سه قاشق نمک به آن اضافه کنید. بعد از ان که مقداری از آب تبخیر شد، اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا کتری سرد شود. سپس کتری را آبکشی کرده و خشک کنید.

تمیز کردن کتری سوخته با شیشه شوی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای براق کردن و جلا دادن به کتری استیل، استفاده از شیشه شوی است. ابتدا کمی شیشه شوی به جداره‌های کتری اسپری کنید و بعد از ۱ دقیقه آن را با پارچه تمیز کرده و آبکشی کنید، شیشه شوی تا حد زیادی استیل را براق می‌کند.

تمیز کردن کتری سوخته با شیشه شوی 

تمیز کردن کتری سوخته با الکل

کمی الکل روی پنبه بزنید و روی تمام سطوح کتری بکشید در قسمت‌هایی که لکه‌ها تیره‌تر هستند می‌توانید پنبه را بیشتر فشار دهید و با ساییدن به از بین رفتن لکه کمک کنید. بعد از این کار چند دقیقه کتری را کنار بگذارید تا تمام الکل از روی سطح آن تبخیر شود و سپس با استفاده از آب سرد، کتری آبکشی کنید خواهید دید که تا حد زیادی الکل درخشندگی را به کتری استیل باز می‌گرداند.

تمیز کردن کتری سوخته با پودر ماشین ظرفشویی

یکی از قوی‌ترین پاک کننده‌ها پودر‌هایی هستند که در ماشین ظرفشویی استفاده می شوند می‌توانید این پودر‌ها را در کتری بریزید و کتری را پر از آب کنید و به مدت یک شب کنار بگذارید. بعدا کتری را خالی کرده و آبکشی کنید. این روش به خصوص برای مواردی که چربی به سطح کتری استیل چسبیده است هم می‌تواند موثر باشد.

تمیز کردن کتری سوخته با گاز پاک کن

محلول بعدی که تمیز کننده بسیار قوی است، گاز پاک کن می‌باشد. این روش مناسب وقتی است که جداره‌های بیرونی کتری چرب و کدر شده باشند. مقدارا ز گاز پاک کن را روی یک اسفنج نرم بریزید و با همان اسفنج کمی کتری را بسایید و سپس با آب سرد و با دقت آبکشی کنید. گاز پاک کن‌ها تمام لکه ها، مخصوصا لکه های چربی را از بین می برند و سطح استیل را بسیار براق و درخشنده می کنند.

تمیز کردن کتری سوخته با خمیر کربنات سدیم

این محلول را می‌توانید از فروشگه هایی که مواد شیمیایی دارند تهیه کنید و سپس این خمیر را روی سطح کتری بمالید و بعد از چند دقیقه کتری را با آب گرم بشویید. خمیر کربنات سدیم قوی ترین و تضمینی‌ترین راه برای تمیز کردن کتری های استیل است و تاثیر آن هم بسیار زیاد می‌باشد.

تمام روش هایی که نام بردیم برای تمام سطوح استیل مناسب هستند. از جمله این موارد، سینی‌های فر، قابلمه‌ها و غیره است. همچنین سطوح یخچال های استیل و اجاق گاز استیل را می‌توانید با استفاده از بعضی از این روش‌ها که نیازی به آبکشی ندارند تمیز کنید و از شر لکه های سوختگی و چربی راحت شوید.

برای خرید انواع قوری و کتری‌ استیل می‌توانید به فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید.

تمیز کردن کتری سوخته با خمیر کربنات سدیم

برق انداختن زرد شدن کتری استیل

یکی از مشکلات اصلی پس از استفاده نادرست از کتری استیل زرد شدن آن است. اگر در زمان درست و به موقع کتری استیل را تمیز کنید، حتما زردی آن از بین می رود، اما آیا روش های برق انداختن زرد شدن کتری استیل را می دانید؟ ما در ادامه مطلب روش هایی را برای شما می گوییم تا بتوانید کتری استیل خود را مثل روز اول برق بیندازید. روش اول استفاده از جوش شیرین است. با استفاده از جوش شرین و مقداری آب یک خمیر درست کنید. حالا به قسمت های زرد کتری استیل بمالید، سپس با استفاده از یک پارچه ای تمیز کتری استیل خود را پاک کنید. اگر به موقع از جوش شیرین استفاده کرده باشید، با همان بار اول می توانید کتری زرد شده خود را برق بیندازید، اما اگر دیر اقدام کردید، می توانید با چند بار تکرار کتری خود را برق بیندازید. اگر به این روش نتوانستید کتری استیل را برق بیندازید به دنبال روش قوی تر باشید. استفاده از مواد شیمیایی قوی نیز می توانید این لک های زرد را از بین ببرد، اما تا سعی دارید از روش های طبیعی و کم ضرر استفاده کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد، همچنین در صورت استفاده از مواد شیمیایی به صورت اشتباه ممکن است لک های بدتری روی کتری شما نمایان شود و در کل کتری استیل شما بلا استفاده بماند. گاز پاک کن، سرکه، آبلیمو، خاکستر زغال، نمک و... نیز از روش های کم خطری هستند که می توانید برای برق انداختن کتری استیل از آن استفاده کنید. در این مطلب هر آنچه که درباره برگرداندن رنگ کتری استیل را با شما در میان گذاشتیم. دقت داشته باشید که میزان اثر گذاری هر کدام از روش ها بستگی به میزان سوختگی، تغییر رنگ، کیفیت کتری استیل بستگی دارد. حال شما از چه روش هایی برای تمیز کردن کتری سوخته و زرد شده خود استفاده می کنید؟ شما می توانید نظرات و روش های خود را در انتهای همین مطلب با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها  
به نقل از خانوم خونه:
دوستان کتریم سوخته..بیرونشو برق انداختم اما نمیدونم با داخلش باید چکار کنم..دیگه چایی هاش خوب نمیشه و آبش کدر میشه..یعنی دیگه به درد نمیخوره?باید چکار کنم

جوش شیرین بریز توش بذار بجوشه همه اهکا و ایناش میرن تمیز تمیز میشن روشم با سیف برق بنداز
به نقل از خانوم خونه:
دوستان کتریم سوخته..بیرونشو برق انداختم اما نمیدونم با داخلش باید چکار کنم..دیگه چایی هاش خوب نمیشه و آبش کدر میشه..یعنی دیگه به درد نمیخوره?باید چکار کنم

من از بیرپن سوخته و سیاه شده. هیچجوره سفید نشد. شما چیکار کردین؟
به نقل از خانوم خونه:
دوستان کتریم سوخته..بیرونشو برق انداختم اما نمیدونم با داخلش باید چکار کنم..دیگه چایی هاش خوب نمیشه و آبش کدر میشه..یعنی دیگه به درد نمیخوره?باید چکار کنم

چند بار توش آب بزار تا بجوشه بعد بریز دور .بعد اگه خواستی یکم بزار میره ته کتری میخوابه میتونی چای بزار
به نقل از خانوم خونه:
دوستان کتریم سوخته..بیرونشو برق انداختم اما نمیدونم با داخلش باید چکار کنم..دیگه چایی هاش خوب نمیشه و آبش کدر میشه..یعنی دیگه به درد نمیخوره?باید چکار کنم

سرکه بریز توش بعد 1 ساعت بشورش
دوستان کتریم سوخته..بیرونشو برق انداختم اما نمیدونم با داخلش باید چکار کنم..دیگه چایی هاش خوب نمیشه و آبش کدر میشه..یعنی دیگه به درد نمیخوره?باید چکار کنم
به نقل از مشایخ:
جوش شیرین آسیب نمیزنه به کتریمون؟؟

با عرض سلام و احترام، جوش شیرین به طور کلی به عنوان یک ساینده عمل می کند و برای لکه بری فوق العاده است، بنابراین باید با دقت و مطابق با مواردی که خدمتتان عرض کرده ایم کتری خود را تمیز کنید.
به نقل از سحر خ:
مطلب خیلی مفیدی بود و برای من جواب داد مررررسی

با عرض سلام و احترام، خوشحال هستیم که مفید بوده، ممنون از همراهی شما دوست عزیز.
به نقل از محمد:
جالب بود

ممنون از شما دوست عزیز.
جوش شیرین آسیب نمیزنه به کتریمون؟؟
مطلب خیلی مفیدی بود و برای من جواب داد مررررسی
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

سوالات متداول نحوه تميز كردن كتری استيل سوخته

آیا می توان کتری سوخته را به حالت اول برگرداند؟
بله، شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی و شیمیایی کتری سوخته را به حالت اولیه خود برگدانید. برخی از این روش ها مواد شامل، سرکه، جوش شیرین، نمک، شیشه شوی، الکل و... است.
تمیز کردن کتری استیل سوخته چگونه است؟
نحوه تمیز کردن کتری استیل سوخته در تمیز و براق شدن آن تاثیر دارد. استفاده از سرکه، جوش شیرین، نمک، شیشه شوی، الکل، خاکستر ذغال، خمیر کربنات سدیم برای تمیز کردن کتری استیل سوخته است.
ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن