بیرون کتری لعابی سوخته را چگونه تمیز کنیم

یکی از دردسر های کتری، سماور و دیگر ظروف، سوختن آن بر روی اجاق و آثار آن است. کتری های استیل معمولا بعد از سوختن به راحتی تمیز می شوند اما انواع دیگر مانند کتری های لعابی برای تمیز شدن دردسر بیشتری دارند. نحوه تمیز کردن کتری استیل سوخته دشوار است و نیازمند نگهداری درست است. سایت چشمگیر در اختیار شما است تا راهکارهای خانگی تمیز کردن ظروف آشپزخانه و کتری های سوخته را به شما ارائه دهد و ضمنا منبع معتبری برای خرید انواع لوازم آشپزخانه از بهترین برندهای موجود در بازار است.

روش های تمیز کردن کتری لعابی سوخت

روش های تمیز کردن کتری لعابی سوخت

تقریبا همه ما نمی دانیم که بیرون کتری سوخته را چگونه تمیز کنیم و با کارهای اشتباه کتری را خراب می کنیم، بنابراین دانستن روش های تمیز کردن کتری سوخته مهم است. در واقع برای تمیز کردن آن ها باید دقت کرد که لعاب آن ها خراب نشود. اگر سوختگی کتری های لعابی زیاد نباشد می توان آن ها را با استفاده از جوش شیرین تمیز کرد. بافت لعابی به گونه ای است که نمی توان آن ها را با اسکاچ و سیم شست و شو داد چرا که باعث می شود این ساختار آسیب ببیند. یکی از روش ها این است که حدود چهار یا پنج پیمانه آب را داخل کتری بریزیم. این میزان بستگی به سایز کتری دارد میزان آب باید به اندازه ای باشد که تا وسط کتری آب باشد. بعد ا آن را روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد. دو پیمانه جوش شیرین به آن اضافه کنید و اجازه دهید آب کتری به مدت چند دقیقه دیگر بجوشد. جوشیدن مخلوط جوش شیرین و آب، تاثیر خود را بر روی سوختگی های کف کتری می گذارد. در این مرحله بهتر است که با استفاده از یک قاشق چوبی سوختگی های کتری را از آن جدا کنید. بعد از برداشتن کتری از روی حرارت می توانید آن را با یک اسکاچ ملایم شست و شو دهید.

طرز تمیز کردن کتری لعابی سوخته

کتری های لعابی انواعی از کتری ها هستند که سطوح داخلی آن ها را به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، رسوب گرفتگی و ... لعاب اندود می کنند. کتری های لعابی نسبت به انواع دیگر به مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا در صورتی که خیلی گرم یا سرد شوند و اگر ضربه به آن ها وارد شود لعاب آن ها دچار آسیب می شود. کتری های لعابی از انواع با کیفیت و بهداشتی کتری محسوب می شوند.
از عوامل پیشگیرانه ای که برای جلوگیری از سوختن کتری های لعابی استفاده می شود این است که روی اجاق گاز از پنبه های نسوز استفاده کنید تا نسوزد و در صورت استفاده از اجاق گاز های هوشمند زنگ هشدار آن را فعال کنید.
از روش های دیگری که می توان برای تمیز کردن کتری های لعابی استفاده کرد محلول سرکه و جوش شیرین است. در این روش باید سرکه و آب را به میزان یکسانی با هم ترکیب کنید. یک لایه نازک از این محلول را در کف کتری بریزید و اجازه دهید تا روی شعله به جوش بیاید. بعد از چند دقیقه آن را بردارید و داخل سینک خالی کنید. یک قاشق جوش شیرین را کف کتری بریزید و با استفاده از یک اسکاچ نرم به آرامی کف کتری را با مایع ظرف شویی بشویید تا آثار سوختگی از آن پاک شود. اگر کتری قوری شما خراب شده است یا می خواهید کتری و قوری جدید بخرید، می توانید از فروشگاه چشمگیر بهترین کتری و قوری را بخرید.

طرز تمیز کردن کتری لعابی سوخته


با توجه به میزان سوختگی می توانید از روش های متفاوتی برای تمیز کردن سوختگی های کتری لعابی استفاده کرد.
با توجه به جنس کتری ها می توان از روش های متفاوتی برای تمیزکردن آثار سوختگی بر روی آن ها استفاده کرد. با استفاده از روش های خانگی و استفاده از مواد شیمیایی می توان تا حد زیادی سوختگی روی آن ها را از بین برد. اگر میزان سوختگی که بیرون از کتری لعابی است کم یا متوسط باشد می توان با روش های خانگی تا حد زیادی آن را پاک کرد.
برای از بین بردن لک ها و سوختگی های بیرون کتری در یک قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید تا بجوشد. بعد از اینکه آب به جوش آمد کتری لعابی را درون آن قرار دهید. می توانید برای اینکه کتری سنگین شود و روی آب شناور نماند مقداری آب درون آن بریزید. یک فنجان سرکه و مقداری جوش شیرین را به آب درون قابلمه اضافه کنید تا شروع به جوشیدن کند. بعد از چند دقیقه کتری را بردارید، آب آن را خالی کنید و بیرون آن را با استفاده از یک اسکاچ نرم شست و شو دهید.
برخی مواد شیمیایی مانند کربنات سدیم نیز وجود دارند که می توان از آن ها برای پاک کردن این سوختگی ها استفاده کرد. بهتر است در این مواقع از خمیر کربنات سدیم استفاده شود. مقداری از این خمیر را بر روی نواحی سیاه و سوخته شده بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با آب گرم شست و شو دهید.
سایت چشمگیر یکی از معتبرترین سایتهای فروش لوازم آشپزخانه است که برترین برندهای لوازم خانگی را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده است. کافی است به سایت مراجعه کرده و با خیال راحت، خرید خود را انجام دهید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن