بیرون کتری سوخته را چگونه تمیز کنیم

قرار گرفتن کتری به مدت طولانی بر روی حرارت باعث می شود تا آب آن تمام شده و در نهایت منجر به سوختن کتری شود. بدنه کتری سوخته معمولا به رنگ زرد یا سیاه در می آید، به همین دلیل تغییر رنگ بیرون کتری سوخته باعث ایجاد منظره ای زشت خواهد شد، در چنین شرایطی افراد معمولا به دنبال راه حل های مناسب برای درخشان و براق کردن بیرون کتری سوخته خواهند بود. البته بخش مهمی از تمیز کردن کتری سوخته به تمیز کردن داخل آن مربوط می شود، زیرا با سوختن بخش های داخلی یک کتری، کیفیت چای از نظر عطر و طعم نسبت به کتری سالم به شدت کاهش می یابد، با این حال هدف ما در این مقاله پرداختن به روش های براق کردن بیرون کتری سوخته خواهد بود. نحوه تمیز کردن کتری استیل سوخته دشوار است و نیازمند آگاهی و کسب اطلاعات است. روش های مختلفی وجود دارند که افراد می توانند برای درخشان و براق کردن بدنه کتری سوخته از آن ها استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم برخی از روش های موثر در این زمینه را معرفی کنیم. اگر به دنبال راهی برای براق کردن بیرون کتری استیل یا غیراستیل خود هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیرون کتری سوخته را چگونه تمیز کنیم

استفاده از یک ظرف بزرگ برای براق کردن بیرون کتری سوخته

ابتدا یک قابلمه با اندازه های بزرگتر از کتری سوخته بر روی حرارت قرار می دهیم. داخل قابلمه باید به حدی آب ریخته شود که تمام قسمت های بیرون کتری سوخته را در بر بگیرد. برای این که کتری به طور کامل در آب فرو رود، لازم است درون کتری را نیز کمی آب بریزیم.

استفاده از یک ظرف بزرگ برای براق کردن بیرون کتری سوخته


استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه از بهترین روش های تمیز کردن و براق کردن بیرون کتری سوخته به حساب می آید. البته از مواد دیگر مانند الکل، یخ و سرکه، شیشه پاک کن، نمک و سرکه، گاز پاک کن و خمیر کربنات سدیم نیز برای این منظور استفاده می شود، با این حال ترکیب جوش شیرین و سرکه بهترین نتیجه را خواهد داشت. در مرحله بعد لازم است به آب در حال جوش درون قابلمه مقداری سرکه و جوش شیرین اضافه کنیم. معمولا از یک تا دو فنجان سرکه به همراه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین باید استفاده نمود، البته مقدار این مواد به اندازه کتری نیز بستگی دارد، سپس تکه ای از فویل آلومینیومی را نیز در داخل قابلمه حاوی مواد یاد شده می اندازیم. در نهایت کتری را در داخل آب در حال جوش قرار داده و مدت ۴ الی ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا در محلول تولید شده باقی بماند.

 استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه


ساییدن و براق کردن بیرون کتری سوخته

در مرحله بعد باید کتری را از آب خارج کرده و با استفاده از مایع ظرفشویی و یک اسکاچ زبر بدنه آن را کاملا تمیز کنید. به دلیل استفاده از جوش شیرین و سرکه براق کردن بیرون کتری سوخته به سادگی و بدون نیاز به ساییدن زیاد انجام می گیرد. البته در مواردی که از محلول های دیگر مانند ترکیب سرکه و نمک و یا الکل استفاده می شود نیز براق کردن بیرون کتری سوخته را راحت تر از حالت عادی می کند، با این حال استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه بسیار موثرتر خواهد بود.

 ساییدن و براق کردن بیرون کتری سوخته


استفاده از روش های دیگر برای براق کردن بیرون کتری سوخته

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و سرکه مواد دیگری نیز برای درخشان و براق کردن بیرون کتری سوخته مفید هستند. در هنگام استفاده از هر یک از این مواد مراحلی مشابه با مراحل بالا را باید طی نمود. البته در بسیاری از موارد نیاز به جوشاندن آب ندارید. الکل، شیشه پاک کن و گاز پاک کن سه مورد از موادی هستند که می توانند برای براق کردن بیرون کتری سوخته، مورد استفاده قرار گیرند. برای تمیز کردن کتری سوخته با الکل، باید پنبه آغشته به الکل را بر روی قسمت های مختلف کتری مخصوصا قسمت های سوخته بکشید، سپس اجازه دهید تا مدتی الکل بر روی کتری باقی مانده و در نهایت تبخیر شود. پس از آن بدنه کتری را با یکی اسکاچ زبر و مایع ظرفشویی با دقت بشویید. در مورد استفاده از شیشه پاک کن نیز باید آن را بر روی بدنه کتری اسپری کنید و اجازه دهید مدتی باقی بماند و به کمک یک دستمال آن را تمیز و سپس آبکشی کنید. شیشه پاک کن می تواند به براق کردن بیرون کتری سوخته کمک نماید. استفاده از گاز پاک کن علاوه بر براق کردن بیرون کتری سوخته، به از بین بردن لکه های چربی بر روی بدن کتری نیز کمک خواهد کرد، بنابراین چنانچه در حالت عادی قطره های روغن بر روی کتری ظاهری نامناسب ایجاد کرده باشند، می توان از گاز پاک کن برای رفع قطرات چربی استفاده نمود. این مطلب از کالای آشپزخانه چشمگیر به بررسی تمیز کردن بیرون کتری سوخته پرداخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب چشمگیر را مطالعه کنید. فروشگاه چشمگیر عرضه کننده بهترین لوازم آشپزخانه است.

 

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن