طریقه استفاده از کتری و قوری

همه وسایلی که در منزل استفاده می کنیم، از یخچال ۴ در ۳۴ فوت گرفته، تا شیرجوش کوچک تک نفره، اگر به درستی از آن ها استفاده کنیم، هم دیرتر خراب می شوند و هم ظاهرشان را برای مدت طولانی حفظ می کنند. کتری و قوری هم همین طور است، جدا از اینکه طریقه ی صحیح استفاده، باعث افزایش عمرش می شود، می توانید یک چای دبش خوش رنگ و خوش عطر هم با آن درست کنید.
در این مقاله می خواهیم نحوه استفاده صحیح از کتری و قوری را به شما بیاموزیم.

طرز صحیح استفاده از کتری و قوری

اول کتری را با آب تمیز و تصفیه شده پر کنید. کتری باید پر از آب باشد چرا که خالی و نیمه بودنش و گذاشتنش روی اجاق گاز به مرور باعث سوختن و از بین رفتن آن می شود. آن را روی اجاق گاز بگذارید و با حرارت متوسط صبر کنید تا به جوش آِید.
ضرورتی ندارد که حتما آب به جوش آید، می توانید هر موقع که به دمای مطلوبتان رسید کتری را از روی شعله بردارید.
قبل از اینکه داخل قوری آب جوش بریزید کمی آب گرم داخل آن بچرخانید و خالی کنید و بعد آن را از آب جوش پر کنید، این کار از ترک برداشتن و شکستن کتری جلوگیری می کند.
به مقدار مورد نیاز و بسته به تعداد نفرات، داخل قوری برگ چای یا چای کیسه ای بریزید و روی کتری قرار دهید، سپس شعله را کم کنید تا به آرامی چای دم شود.

توجه کنید که کتری را هیچ موقع به مدت طولانی روی گاز نگذارید، چرا که این کار باعث کاهش عمر کتری می شود. علاوه بر آن بعضی از کتری ها که دارای پوشش PTFE هستند، در اثر ماندن طولانی مدت روی حرارت گاز سمی از خود تولید می کنند که باعث به خطر انداختن سلامت انسان می شوند.

یکی از مواردی که هنگام استفاده از کتری و قوری حتما به آن بر می خورید رسوبات داخل کتری است، که می خواهید بدانید چطور آن ها را تمیز کنید و از بین ببرید که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد. کتری قوری یونیک در انواع مختلفی در سایت چشمگیر موجود است، پیشنهاد ما این است که از این برند دیدار کنید. 

طرز صحیح استفاده از کتری و قوری

تمیز کردن راحت و سریع رسوبات داخل کتری

تا کتری شما مملو از رسوبات نشده و شما با کاردک و سیم ظرفشویی به جان کتری بیچاره خود نیفتاده اید باید بگوییم که روش های ساده و راحتی برای از بین بردن رسوبات داخل کتری وجود دارد. روش هایی مثل استفاده از حلال آهک، آب یخ، ریختن سرکه داخل کتری، جوش شیرین و ... که هر کدام توضیحات مربوط به خود را دارند. اگر می خواهید بدانید چطور با این روش های معقول و مناسب، از رسوبات کتری های خود خلاص شوید مقاله از بین بردن رسوب ضخیم کتری را از دست ندهید.
در نهایت باید بگوییم که اگر مایل هستید از وسایل خانه ی خود به نحو عالی استفاده کنید، حتما روش استفاده از هر یک را یاد بگیرید و متناسب با آن عمل کنید تا هم عملکرد آن وسیله را بالا ببرید و هم به عمرش بیفزایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن