از بین بردن رسوب ضخیم کتری

در اغلب موارد به دلیل ناخالص بودن آب شهری با کتری رسوب گرفته برخورد کرده اید و علت آن هم همان طور که گفته شد ناخالصی آب است که در کف کتری ته نشین می شوند و بعد از جوشیدن و تکرار آن در مدت زمان زیادی لایه ای ضخیم از رسوبات به وجود می آید که اگر این رسوب ها از بین نرود باعث می شود که نوشیدنی هایی مانند چای که بر پایه آب هستند رنگ و طعم خوبی نداشته باشند. این مطلب جهت آشنایی با روش های از بین بردن رسوب ضخیم کتری توسط فروشگاه اینترنتی چشمگیر آماده شده است تا با برخورد با آن بتوانید این رسوبات را از بین ببرید. این نوع رسوب ها بسیار قلیایی بوده و بیشتر تشکیل شده از کربنات کلسیم هستند، جهت از بین بردن رسوب ضخیم کتری احتیاج به یک محلول اسیدی است تا بتواند رسوب ها را در خود حل کند و منجر به از بین رفتن آن شود. کتری قوری یونیک از بهترین ست های موجود در بازار است. برای خرید و استعلام قیمت کتری قوری یونیک با ما در چشمگیر همراه شوید.

چگونه رسوب کتری را از بین ببریم

ریختن سرکه در کتری : یکی از روش های از بین بردن رسوب ضخیم کتری استفاده از سرکه می باشد، سرکه را به میزانی که لازم دارید را در داخل کتری بریزید و اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه در کتری بجوشد، بعد از ده دقیقه آب کتری را خالی کنید و آن را آبکشی نمایید، توصیه می شود جهت از بین بردن بوی سرکه در کتری، کتری را دوباره پر از آب کرده و بگذارید که بجوشد با استفاده از این روش بوی سرکه از بین میرود. 

داغ کردن کتری جهت از بین بردن رسوب : از دیگر روش های موجود جهت از بین بردن رسوب ضخیم کتری داغ کردن کتری می باشد ابتدا کتری را داغ نمایید و سپس درون آن آب یخ بریزید تا جرم و رسوبات کتری از دیواره جدا شود لازم به ذکر است که اگر کتری را بیش از اندازه ی مورد نظر داغ شود موجب از بین رفتن لحیم کتری می شود.

استفاده از فلس ماهی جهت از بین بردن رسوب ضخیم کتری به کارمی رود هم چنین برای جلوگیری از رسوب مجدد آن استفاده می شود. فلس ماهی یا همان گوش ماهی را درون کتری بریزید تا با این روش آهک موجود در کتری به فلس ماهی جذب شود البته برای کتری های نو که می خواهید رسوبی را به خود جذب نکند می توانید از ابتدا این راه حل را به کار بگیرید.

لیمو ترش و آبلیمو از دیگر گزینه های موجود برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری به کار می رود، استفاده از لیموترش و یا آبلیمو به این صورت است که مقداری از آبلیمو و یا سه قاچ از لیمو ترش را در آب کتری بریزید و اجازه دهید که به مدت10 دقیقه بجوشد. با این روش رسوب های کتری به طور کامل کنده می شود. کتری و قوری از وسایل ضروری برای آماده سازی چای است که در طرح های متنوع و زیبایی عرضه می شود برای استعلام قیمت و خرید کتری و قوری با ما در چشمگیر همراه شوید.

 چگونه رسوب کتری را از بین ببریم

از بین بردن جرم ضخیم کتری

جهت از بین بردن رسوب ضخیم کتری می توانید از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید این روش به این صورت است که مقداری از سیب زمینی رنده شده را با توجه به اندازه کتری درون آن ریخته و بگذارید که نیم ساعت بجوشد و سپس یک تکه زاج سفید کوبیده شده را درون کتری بریزید و به مدت نیم ساعت دیگر زمان دهید تا بجوشد، سپس آب موجود در کتری را بیرون ریخته و آن را شستشو دهید و دوباره آب تازه در کتری بریزید و بگذارید که بجوشد.
از بین بردن رسوب ضخیم کتری با جوش شیرین : برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری توصیه می شود که از جوش شیرین استفاده کنید جوش شیرین را به مقدار لازم در آب کتری ریخته و آن را حل کنید البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان آب درون کتری باید دو برابر جوش شیرین باشد. با تکرار انجام این روش می توانید رسوب های کتری را از بین ببرید.
رسوب زدایی کتری با نوشابه : نوشابه از دیگر راهکار هایی است که برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری استفاده می شود، در این روش باید کتری را با نوشابه پر کنید و اجازه دهید تا بجوشد بعد از خنک شدن کتری و گذشت 1 ساعت کتری بشویید تا رسوبات به طور کامل از کتری جدا شوند.
جهت جلوگیری از رسوب گرفتگی کتری نو توصیه می شود که از فلس یا گوش ماهی استفاده کنید چون که آهک موجود در آب را به خود جذب می کند و مانع از رسوب گرفتن مجدد کتری می شود. برای از بین بردن رسوب کتری به هیچ عنوان نباید کتری را محکم بسابید و از شوینده های صنعتی و قوی استفاده نکنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن