بهترین مارک کتری شیر‌دار

خاطره خوش نوشیدن چای در خانه مادر‌بزرگ، غلغل سماور، نوستالژی بسیاری از ما است. انگار رنگ و طعم چای در آن سماور‌ها بسیار متفاوت‌ تر از امروز بود. با گذشت زمان و تغییر دکوراسیون خانه های ایرانی، سماور‌ها کنار گذاشته شدند و به‌جای آن ها انواعی از کتری‌ها و چای‌ساز‌ها به بازار آمدند. البته همچنان عده بسیاری عقیده دارند چای باید در سماور و با حرارت ملایم دم بکشد. کتری قوری یونیک از بهترین ست های موجود در بازار است. برای خرید و استعلام قیمت کتری قوری یونیک با ما در چشمگیر همراه شوید.

کتری شیر‌دار یا کتری سماوری

اگر شما هم از آن دسته هستید که به رنگ و طعم چای بسیار اهمیت می‌دهید پس قطعا با یک چای فوری در چای‌ساز برقی یا چای کیسه‌ای، راضی نمی‌شوید. احتمالا دکور خانه و محل کار شما هم به سبک سنتی نیست که یک سماور گوشه‌آشپزخانه بگذارید. اینجا بهترین گزینه استفاده از کتری شیر‌دار و یا همان کتری سماوری است. عملکرد این نوع سماور‌ها نیز مانند سماور‌های قدیمی است و با قرار دادن آن روی اجاق گاز و با حرارت ملایم می‌توانید یک چای خوش رنگ و طعم بنوشید. ضمنا مدل‌ها و رنگ‌های مختلف این کتری‌ های شیر‌دار با سبک‌ خانه‌های امروزی بسیار هماهنگ‌تر است.

حالا اگر تصمیم گرفته‌اید که کتری شیر‌دار تهیه کنید، لازم است از انواع آن اطلاع پیدا کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید، نکات بسیار ریزی در طراحی کتری‌های شیر‌دار وجود دارد که شاید شما بعد از خرید متوجه آن بشوید و برایتان مشکل ایجاد شود. با این مطلب همراه باشید تا ویژگی‌ های انواع کتری‌ های شیر‌دار و مزایای خرید آن ها را بررسی کنیم.tea.jpg

چرا کتری شیر‌دار برای تهیه چای عالی، مناسب است؟

در ابتدا گفتیم، از گذشته‌های دور برای تهیه چای از سماور استفاده می‌شد. البته تاریخچه استفاده از سماور برای اولین بار به کشور روسیه باز‌ می‌گردد که تقریبا در دوره قاجار وارد ایران شد. اوایل ورود سمارو به ایران، از آن برای تهیه قهوه استفاده می‌شد که با رواج چای، برای دم کردن آن هم از سماور استفاده شد. جنس سماور‌ها در آن دوران اغلب از برنج و ورشو بود و به‌عنوان وسیله‌ای ضروری در خانه‌ها و مراسم‌ها وجود داشت. حتی از آن زمان تا کنون یکی از مهم‌ترین وسایل در جهیزیه عروس خانم‌ها سماور بوده‌است، ولی سماور ساختاری دارد که زمان جوش آمدن آب در آن کمی طولانی است و همچنین برای ساعات طولانی شعله آن بایستی روشن بماند که از نظر هزینه و انرژی، مقرون به صرفه نیست. از این رو استفاده از کتری‌های شیر‌دار گزینه مناسبی است چون هم چای با شعله ملایم دم می کشد و هم در ‌زمان و انرژی صرفه جویی می‌شود.

کتری شیر‌دار

انواع کتری‌ شیر‌دار

جنس و طرح کتری‌های شیر‌دار متنوع از است ولی اغلب به شکل ست قوری و کتری شیر‌دار است، گاهی جنس کتری و قوری هر‌دو استیل، و در انواعی دیگر جنس کتری از استیل و جنس قوری چینی، سرامیک، یا لعابی است. توجه کنید که کتری استاندارد و با مارکی معتبر تهیه کنید. انواع زیبا و با کیفیت کتری شیر‌دار را در کالای آشپزخانه چشمگیر ببینید. در ادامه درباره‌ مزایای هر کدام جداگانه صحبت خواهیم کرد ولی قبل از آن بهتر است به برخی نکات ریز ولی مهم درباره‌کتری‌های شیر‌دار بپردازیم.

کتری شیر‌دار

کتری شیردار چه مارکی خوبه

یکی از لذت های روزمره بسیاری از افراد، خوردن چای، قهوه و هر نوشیدنی گرم دیگری است که نیاز به آبجوش دارد. بنابراین همه افراد دوست دارند که این لذت را با خوردن یک نوشیدنی با کیفیت و طعم خوب و مناسب، به طور کامل به دست آورند. یکی از مواردی که باعث می شود نوشیدنی ما خوب شود یا بد، کتری ای است که در آن آب را به جوش می آوریم، از این رو باید کتری تهیه کنید که از متریال درجه یکی ساخته شده باشد، درون آن گچ رسوبی تشکیل نشود و... از مواردی هستند که کتری خوب را از بد جدا می کنند.
ممکن است اکنون برایتان سوال پیش بیاید که کتری شیردار چه مارکی خوبه؟ در این هیاهوی بازار مارک های بسیار متنوعی از کتری وجود دارند که باعث دگرگونی شخص، برای انتخاب یک کتری شیردار خوب می شود. چشمگیر با فعالیت چندین ساله در زمینه لوازم خانگی، توانسته است بهترین مارک ها و برندها را بیابد و این مار باعث شده تا بتواند اجناس با کیفیت را تحویل مشتریان عزیز خود دهد. به همین دلیل شما می توانید با جستجو در این سایت و یا تماس با کارشناسان ما در مجموعه چشمگیر، به بهترین نوع محصول مد نظر خودتان برسید.سماور

 

نکاتی برای انتخاب کتری شیر‌دار

از ابتدا که کتری‌های شیر‌دار و یا همان سماور‌های رو‌گازی به بازار آمدند تا کنون تغییرات بسیاری در آن به وجود آمده است پس بهتر است از جدید‌ترین ویژگی‌های آنها مطلع باشید که ایمنی و کیفیت را هنگام خرید در نظر بگیرید.

- توجه کنید که درب کتری حتما سوپاپ یا منفذی برای خروج بخار داشته باشد تا آب بعد از جوش آمدن روی اجاق سر‌ریز نکند و شعله خاموش نشود. این نکته برای ایمنی بسیار ضروری است چون ممکن است باعث آتش سوزی شود

- دسته‌‌های کتری باید به خوبی به بدنه متصل باشند تا وقتیکه وزن کتری سنگین بود، هنگام جابجایی دسته‌ها جدا نشوند. همچنین این دسته‌ها باید از جنس نسوز باشند که موقع داغ شدن کتری، ذوب نشوند و تغییر شکل و رنگ ندهند .

 - بهتر است به کف کتری دقت کنید و ببینید با بدنه یک تکه است یا نه. اگر کف کتری به بدنه جوش داده شده باشد، ممکن است با استفاده مکرر از کتری این تکه از بدنه جدا شود و یا آب نشتی پیدا کند.

کتری شیر‌دار

 - کتری باید دارای یک درب جدا‌گانه باشد، همچنین یک درب شبکه‌ای که شما بتوانید هر اندازه قوری روی آن قرار دهید.

 - قوری و کتری شیر‌داری را انتخاب کنید که امکان شستشوی آن درماشین ظرفشویی وجود داشته باشد.

 - بعضی از کتری‌های شیر‌دار دارای درب شبکه‌ای فنر‌دار هستند، بطوریکه وقتی قوری روی آن قرار گرفت فاصله‌کوچکی با بدنه کتری ایجاد می‌شود و بخار کتری خارج می‌شود، به این شکل هنگام برداشتن قوری، دست شما از بخار نمی‌سوزد.

 - اگر کتری شیر‌دار استیل تهیه می‌کنید، دقت کنید که کف آن از جنس چدن باشد. چدن به گونه‌ای است که حرارت را به صورت یکپارچه پخش می‌کند و کمی ضخیم تر از استیل است. همچنین در کتری‌های کف چدنی، لازم نیست نگران سوختن کتری باشید، چون تا حدی چدن مقاوم‌تر از استیل است.

 - اگر قوری آن چینی یا سرامیک است بهتر است، درب آن با یک کش به دسته وصل باشد.

 - اگر می‌خواهید قوری و کتری شیر‌دار تهیه کنید و اجاق گاز شما در خانه از نوع صفحه‌ای است، باید دقت کنید نوعی را انتخاب کنید که شیر آن کمی بلند‌تر باشد تا برای ریختن آب جوش مجبور به بلند کردن کتری نشوید، چون فاصله اجاق‌های صفحه‌ای با لبه، کمی بیشتر از اجاق‌های دیگر است.

 - کتری‌های شیر دار هم مانند تمام انواع وسایلی که با آب جوش سر و کار دارند، دچار رسوب زدگی می‌شوند. بهتر است هر چند وقت یکبار آنها را رسوب زدایی کنید، چون اگر شیر و جداره آن رسوب کند، آب جوش از آن خارج نمی‌شود.

- بهتر است جنس دسته کتری شیر‌دار از جنس باکالیت باشد. باکالیت یک ماده نسوز و عایق قوی حرارتی است.

با بر‌شمردن تمام نکات و ویژگی‌های کتری شیر‌دار، لازم است بگوییم، حتی با دقت درزمینه خرید وسایل آشپزخانه، گاهی موفق به تشخیص کیفیت آنها نمی‌شویم، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید. لازم نیست به خودتان زحمت بدهید، فروشگاه‌های اینترنتی، امروزه با ارائه بهترین محصولات و خدمات، خرید را برای شما آسانتر می‌کنند. کالای آشپزخانه چشمگیر گزینه مناسبی برای خرید کالای شماست، از محصولات چشمگیر  دیدن کنید تا تفاوت و تنوع را ببینید.

 

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن