نحوه استفاده از کتری سرامیکی

کتری و قوری وسایلی هستند که هر روز و حتی روزی چند بار از آن ها برای درست کردن چای استفاده می کنیم. قوری های متفاوت و با طرح های مختلفی در بازار وجود دارند. بسیاری از مشتریان ما هر روز این سوال را از ما می پرسند که بهترین نوع کتری و قوری کدام است.
کتری و قوری سرامیکی یکی از محبوب ترین انواع کتری و قوری هاست که بسیاری از افراد از آن ها برای تهیه ی چای استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا نحوه ی استفاده از کتری سرامیکی را یاد بگیریم.

نحوه استفاده از کتری و قوری سرامیکی

احتمالا شما هم موقع دیدن کتری و قوری سرامیک به شک افتادید و از خودتان پرسیدید آیا می شود آن ها را مستقیم روی حرارت گذاشت یا خیر؟ برای جلوگیری از ترک برداشتن یا شکستن کتری قوری های سرامیکی به چه مواردی باید توجه کرد؟
در این مقاله می خواهیم نکاتی را در مورد طرز صحیح استفاده از کتری قوری های سرامیکی و جلوگیری از موارد ذکر شده بیان کنیم.

دقت کنید که کتری های سرامیک را تا وقتی که خالی هستند و آبی داخلشان نیست، روی شعله و حرارت مستقیم قرار ندهید چرا که ترک می خورند.
قبل از استفاده از کتری و قوری های سرامیک باید آب آن را جداگانه گرم کنید. یعنی حدود ۵ تا ۶ دقیقه در ظرف دیگری روی حرارت بگذارید و قبل از رسیدن به نقطه ی جوش آن را بردارید و داخل کتری سرامیک بریزد و بچرخانید تا گرم شود. سپس بعد از ۲- ۳ دقیقه آب جوش را به آن اضافه کنید و روی حرارت خیلی کم قرار دهید.
مراقب باشید که حرارت آن بسیار کم باشد، در حدی که فقط آب داخل کتری را بتواند گرم نگه دارد، در غیر این صورت قرار دادن کتری سرامیک روی حرارت زیاد باعث ترک خوردن یا شکستنش می شود. کتری قوری یونیک در انواع مختلفی در سایت چشمگیر موجود است، پیشنهاد ما این است که از این برند دیدار کنید. 

نحوه استفاده از کتری و قوری سرامیکی

روش تمیز کردن کتری و قوری سرامیکی

اگر کتری و قوری سرامیکی دارید، مشاهده کرده اید که بعد از مدتی ظاهرش کمی تغییر می کند، مثلا کتری بوی نامطبوعی می گیرد، لکه های چربی روی آن دیده می شود یا قسمتی از آن زرد می شود. حالا شما هم برای تمیز کردن آن دست به کار می شوید و با یک اسکاچ زبر و مایع ظرفشویی و وایتکس شروع به تمیز کردنش می کنید.
ولی حواستان باشد استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن کتری و قوری سرامیک اشتباه است و بعد از مدتی رنگ های آن را از بین می برد و ظاهرش را کدر و بی رنگ می کند.

برای تمیز کردن قوری و کتری سرامیکی روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال اگر کتری شما بوی بدی گرفته باشد می توانید کمی شیر را درون آن بریزید و بگذارید به جوش بیاید. سپس شیر را سریع خارج کنید. همچنین می توانید مطلب چگونه بوی بد کتری را از بین ببریم را مطالعه کنید تا روش های از بین بردن بوی بد کتری را به طور کامل یاد بگیرید.

اگر کتری شما جرم گرفته و رسوب کرده هم نگران نباشید. برای تمیز کردن این کتری و قوری ها بهتر است از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید چون علاوه بر اینکه روی از بین بردن لکه ها اثر می گذارد، تاثیری بر از بین بردن رنگ بدنه ندارد.
در نهایت توجه کنید که چه کتری و قوری سرامیک داشته باشید و چه هر جنس دیگری از آن، حتما باید در نگهداری از آن به مواردی توجه کنید که هم ظاهر زیبایش حفظ شود و هم آسیبی نبیند و بتوانید مدت ها از آن استفاده کنید.
جدا از جنس عالی داشتن و درجه ۱ بودن کتری و قوری نحوه ی استفاده ی شما و مراقبت از آن نیز اهمیت بسیار زیادی در ماندگاری آن دارد.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن