مضرات کتری استیل

تفاوتی ندارد که یک خانم خانه‌دار باشید یا به تنهایی زندگی کنید یا حتی اکثر اوقات را در دفتر محل کار خود بگذرانید، در طول روز نیاز به تهیه نوشیدنی‌های گرم دارید تا خستگی در کنید یا با انرژی بیشتر به کار‌های خود بر‌گردید. به طور میانگین و فارغ از ذائقه، افراد روزانه ۳ تا۴ بار نوشیدنی گرم مصرف می‌کنند. انواع چای، قهوه و دم‌نوش. غیر از کیفیت مواد اولیه که صد در صد اهمیت خود را دارند باید توجه کنید که از چه ابزاری برای تهیه چای و قهوه استفاده می‌کنید. قطعا نمی‌خواهید روزی سه نوبت مواد سمی وارد بدن خود کنید!

چای

انواع مختلفی از کتری‌ها در بازار وجود دارند که تنوع این محصولات حتی افراد حرفه‌ای و با تجربه را سر در گم می‌کند اما یکی از انواع بسیار رایج و محبوب کتری استیل است. حتما مواردی درباره‌ی مضرات و مزایای استفاده از کتری‌های استیل به گوش شما خورده است. در سر تا سر جهان، کارخانه‌ها و کارگاه‌های فراوانی وجود دارند که کتری و دیگر ظروف استیل را تولید می‌کنند. متاسفانه برخی از این تولیدکنندگان از استاندارد‌های لازم پیروی نمی‌کنند و تشخیص استیل مناسب و بی خطر برای مشتری مشکل است.
اگر به کیفیت و سلامت چای و نوشیدنی خود اهمیت می‌دهید با این مطلب همراه باشید.

فرمولاسیون استیل

استیل ضد زنگ یا به اختصار اینوکس استیل، نوعی استیل است که با ترکیب با عناصر دیگر خواصی مفید پیدا کرده است. این عناصر شامل کربن و کروم و گاهی نیکل است. وجود کروم یا همان کرومیم در استیل، باعث می شود که در سطح خارجی استیل یک لایه اکسید شده به وجود بیاید که به صورت محافظ در برابر زنگ زدگی و ضربه عمل کند. از این رو از استیل ضد زنگ در سازه‌های مهم و عظیم استفاده می‌شود چرا که در مقابل رطوبت زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود همچنین در قطعات ریز دچار سایش نمی‌گردد.
یکی از مهم‌ترین مصارف استیل ضد زنگ در تولید ظروف آشپز‌خانه است. تمام ویژگی‌هایی که از استیل نام بردیم باعث می‌شود، ظروفی با دوام و کارآمد از استیل تولید شوند. این ظروف در برابر شتستشو و حرارت و انواع رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند و اغلب معتقدند با خرید ظروف استیل، تقریبا ظرفی برای استفاده مادام‌العمر خواهید داشت.بنابراین ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که به خصوصیات استیل اطمینان کرده و قصد خرید کتری استیل را داشته باشید ولی با مطالب پراکنده‌ای که درباره‌مضرات استیل شنیده‌اید، نیاز دارید تا با مطالعه بیشتر اقدام به خرید کنید.

کتری استیل

 

استیل و مضرات آن برای سلامتی

 غیر از مساله سلامتی ظروف، مساله سلامتی محیط زیست نیز مطرح می‌باشد. بهرحال اهمیت طبیعت و محیط زیست امروزه به موضوع مهم و بحرانی تبدیل شده است که هنگام خرید هر محصولی لازم است توجه کنیم که عمر محصول چقدر خواهد بود و آیا در آخر قابل بازیافت در کارخانه و یا تجزیه در طبیعت است یا نه.
پیش از این گفتیم که مقداری عنصر نیکل هم در ترکیبات استیل ضد زنگ وجود دارد. دوز بسیار کمی از نیکل در برخی از مواد غذایی طبیعی مانند مغز‌های آجیل و میوه‌های خشک وجود دارد که برای سلامتی مضر نیستند. اما وسیله‌ای مانند کتری استیل اگر دارای نیکل در فرمولاسیون استیل باشد، باید به چند نکته درباره آن توجه کنیم، از کتری حداقل روزی ۳ یا ۴ بار استفاده می‌کنیم که هر بار دمای آب در آن به ۱۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. این دمای حرارت و تعداد دفعات بالا ممکن است هر بار مقداری نیکل وارد آب کند، که مقدار آن در طولانی مدت صد در صد برای سلامتی مضر خواهد بود.

مطالعات درباره مضرات کتری استیل

دپارتمان سم شناسی دانشگاه هیلنسکی فنلاند، مطالعات دقیقی بر روی مضرات ظروف استیل انجام داده که تمام این تحقیقات با مشارکت کارخانه‌های فولاد و استیل اروپا همراه بوده است. دانشمندان فنلاندی تاثیرات استیل ضد زنگ را بر روی سیستم‌های شبیه سازی شده با خصوصیت مشابه با انسان انجام داده‌اند. یکی از ابهاماتی که درباره نیکل موجود در استیل ضد زنگ وجود دارد خاصیت آلرژی زا بودن آن است که با آزمایشات دانشمندان ثابت شده است که میزان نیکلی که هر بار بعد از استفاده از ظروف استیل به بدن انسان وارد می‌شود بسیار ناچیز و غیر قابل توجه است ولی آنها خاطر نشان کردند در صورتیکه استیل مورد استفاده پولیش نشده باشد مقدار نیکل وارد شده به بدن بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین در هر دو مورد از آزمایش، تاثیرات آلرژی زای نیکل بر روی زنان بیشتر از بقیه‌گروه‌ها بوده است. لازم به ذکر است که دوره آزمایشی ۲۸ روزه بوده تا دانشمندان بتوانند تجمع نیکل را در بدن انسان به درستی تخمین بزنند.

 

کتری‌های استیل

بنا بر تحقیقات این دانشمندان بهتر است از ظروف استیلی استفاده کنید که نیکل کمتری داشته باشند و در مرحله پولیش حتما از استاندارد‌ها پیروی کرده باشند. دانشمندان طبق این آزمایش نتیجه گرفتند که ظروف استیل سمی وارد بدن نمی‌کنند و برای سلامتی انسان ضرر ندارند. غیر از تحقیقات بر روی میزان انتقال نیکل از استیل ضد در هنگام حرارت، عنصر دیگری نیز ممکن است به آب وارد شود. این عنصر کروم است که در فرمولاسیون استیل از آن نام بردیم. نشت این عنصر به آب نیز به مقدارقابل توجهی نیست و تاثیری بر سلامتی انسان ندارد. کتری قوری یونیک در انواع مختلفی در سایت چشمگیر موجود است، پیشنهاد ما این است که از این برند دیدار کنید. 

 

مضرات کتری استیل و محیط زیست

همانطور که قبلا هم گفتیم شما با تهیه یک کتری استیل احتمالا به صورت مادام‌العمر می‌توانید از آن استفاده کنید، اگر به طبیعت و محیط زیست اهمیت می‌دهید بهتر است به تهیه وسایل کمتر بسنده کنید. نکته دیگر اینکه حتی اگر به دلیلی کتری استیل شما غیر قابل استفاده شد، خیالتان راحت باشد که صد در صد قابل بازیافت است.

سمبل بازیافت

نکات مهم در انتخاب کتری استیل

برخی از تولید‌کنندگان برای اینکه حرارت ته کتری به خوبی پخش شود، در لایه‌های کف کتری از فلزات دیگر مانند آلومینیوم و چدن استفاده می کنند، حتما دقت کنید که لایه محافظ کف داخلی کتری وجود داشته باشد. همچنین از فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی خرید کنید و جنس بدون شناسنامه نخرید. هنگام مطالعه مشخصات کتری استیل به علامت‌های استاندارد‌های جهانی دقت کنید. برای خرید محصولات استاندارد، کالای آشپز‌خانه چشمگیر را پیشنهاد می‌کنیم.

نگران نباشید! کتری‌های استیل یکی از بی خطرترین و سالم‌ترین لوازم آشپزخانه هستند البته اگر نوع با کیفیت آنها را تهیه کنید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین کتری و قوری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن