طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار

قابلمه استیل از جمله ظروفی می باشد که در هر آشپزخانه ای وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای استفاده از آن باید به نکاتی توجه کرد که سلامت خانواده در خطر نیافتد. تغذیه سالم فقط به کیفیت غذا و نحوه مصرف آن نیست و به ظروفی که برای طبخ غذا استفاده می کنیم نیز بستگی دارد. برای بررسی این که مارک و برند خوب قابلمه های استیل کدام است به بخش مقالات سایت چشمگیر مراجعه نمایید.

اولین استفاده از قابلمه استیل

زمانی که می خواهید برای اولین بار از قابلمه های استیل استفاده کنید باید به این نکات توجه کنید :

  • برای استفاده از قابلمه های استیل برای اولین بار باید آن ها را با آب داغ و مواد شوینده بشویید و آب کشی نمایید سپس با دستمالی خشک کاملا خشک کنید. ظروف استیل را می توان در ماشین ظرفشویی نیز استفاده کرد و برای درخشش بیشتر باید با دستمال پارچه ای آن را آبگیری کنید. 
  • برای شستن قابلمه های استیل در اولین بار و حتی پس از چندین بار استفاده نباید از اسفنج های ظرفشویی زبر و خشن استفاده کرد زیرا سبب خط و خش در سطح قابلمه می شود اما این خط و خش های جزئی تاثیر منفی در پخت و نحوه کار ظروف نمی گذارد.
  • قبل از گذاشتن قابلمه روی شعله دقیقا وقتی که قابلمه سرد است به آن روغن اضافه کنید که غذا به ته آن نچسبد و اجازه دهید روغن با حرارت ملایم داغ شود سپس مواد غذایی خود را به آن اضافه کنید.
  • وقتی می خواهید برای اولین بار از قابلمه ی استیل خود استفاده کنید باید با دقت بیشتری کار کنید زیرا از ضخامت و زمان انتقال حرارت به کل قابلمه اطلاعی ندارید به خصوص نسبت به داغ شدن بیش از حد قابلمه که موجب ته گرفتن غذا و تغییر رنگ قابلمه می شود.
  • استفاده نمک در ابتدا می تواند به قابلمه استیل لطمه وارد کند و باید نمک را در مراحل آخر به غذا اضافه کنید.

اولین استفاده از قابلمه استیل

نکات مهم در استفاده از قابلمه استیل

برای طول عمر بیشتر ظروف استیل به این نکات توجه داشته باشید:

  • دقت کنید که پس از استفاده از قابلمه های استیل کاملا آن ها را بشویید به گونه ای که ذره ای از مواد غذایی قبلی باقی نماند زیرا پس از استفاده دوباره سبب تغییر رنگ قابلمه می شود.
  • پیش از آنکه اقدام به آشپزی کنید از تراز بودن گاز یا فر خود مطمعن شوید زیرا عدم تراز بودن سبب می شود روغن یا کره در یک جا تجمع کند و قسمت دیگر فاقد روغن باشن و غذا چسبیده و ته بگیرد.
  •  نباید اجازه دهید تمام آب درون غذا بخار شود زیرا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد، بهترین روش برای استفاده از قابلمه های استیل، شعله ی متوسط یا کم می باشد و تنها در زمانی از شعله و حرارت بالا استفاده نمایید که برای به جوش آمدن آب باشد.
  • یکی از نکاتی که در هنکام استفاده از قابلمه های استیل باید به آن توجه شود آبی است که مورد استفاده قرار می گیرد، به این منظور که از آبی که میزان آهن آن بالا باشد نباید استفاده کرد.
  • به هیچ عنوان قابلمه استیل را روی شعله بزرگ تر از خودش قرار ندهید و اجازه ندهید که قابلمه بیش از اندازه داغ شود، همچنین استفاده از سفید کننده برای شستشو این ظروف مجاز نمی باشد.
  • در هنگام استفاده از ظروف باید توجه کنید که قابلمه داغ را نباید فوری در آب سرد قرار دارد یا با آب سرد پر کرد.
  • قابلمه های استیل سبک و مقاوم در برابر حرارت، فرسودگی و سایش می باشندکه از استیل ضد زنگ ساخته شده اند، نگهداری ظروف استیل نسبت یه مس و آلومینیوم ساده می باشد و نیاز به سابیدن و برق انداختن ندارند اما این قابلمه ها رسانای حرارتی خیلی خوبی نیستند و نمی توانند حرارت را به طور مستقیم انتقال دهند.

اگر پس از استفاده از این ظروف، قابلمه شما دچار سوختگی شده برای بررسی راه های تمیز کردن قابلمه استیل؛ مقاله چگونه قابلمه استیل را تمیز کنیم و یا تميز كردن قابلمه سوخته استيل را در بخش مقالات چشمگیر مطالعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه استیل اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن