چگونه قابلمه استیل را تمیز کنیم

چگونه قابلمه استیل را تمیز کنیم.اگر خانم خانه داری هستید یا اهل آشپزی باشید، سوال چگونه شستن قابلمه استیل به صورتی کاملا تمیز برای شما پیش آمده است. قابلمه های استیل در صورتی که با انجام تحقیقات لازم و با دقت انتخاب شده باشند بسیار درخشان هستند و از طرفی مقاومت بالایی در برابر انواع لکه دارند. اما به هر حل ممکن است که بعضی لکه های باعث خراب شدن ظاهر و عملکرد و این ظروف شود. همین باعث شده که برای بسیاری از خوانندگان ما این سوال پیش بیاید که: چگونه قابلمه استیل را تمیز کنیم؟ در این مطلب از سایت فروشگاهی لوازم آشپزخانه چشمگیر قصد داریم که راه حل هایی که معمولا برای تمیز کردن قابلمه استیل مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ آسیبی به این ظروف نمیرساند را برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید. در صورت نیاز به اطلاعات مختلف در زمینه قابلمه های استیل مثل طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار و یا نحوه تمیز کردن قابلمه سوخته استیل و ... به بخش وبلاگ سایت چشمگیر مراجعه نمایید.

روش های تمیز کردن قابلمه استیل

روش های تمیز کردن قابلمه استیل که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد به شما کمک می کنند که بتوانید لکه های بوجود آمده روی ظروف استیل خود را از بین ببرید. البته قبل از همه چیز شما باید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که اگر از این ظرف ها به  صورت صحیح استفاده کنید و از طرفی اصول نگهداری مربوط به آنها را رعایت کنید عمر این ظرف ها بسیار طولانی خواهد بود و از طرفی در طول زمان زیبایی، درخشندگی و عملکرد خود را نیز حفظ خواهند کرد.
سوال اصلی این است که چگونه قابلمه های استیل را تمیز کنیم؟ بدون اینکه به این ظرف ها آسیبی وارد شود. پس بگذارید سریعا به سراغ پاسخ های آن برویم:

استفاده از شیشه پاک‌کن:

استفاده از این مواد باعث حفظ درخشندگی و از بین رفتن اثر انگشت روی ظروف استیل (یا سیار قسمت های استیل در آشپزخانه می شود). در ضمن در مواردی برای برق انداختن ظروف از خمیر کربنات سدیم، آب گرم و پارچه نرم استفاده می کنند که نتیجه بخشی بسیار خوبی دارد.

استفاده از شوینده های ملایم:

در صورتی که قابلمه ها یا سایر ظروف و قسمت های آشپزخانه شما که از جنس استیل هستند لکه دار شدند و ظاهر آنها زیبایی خود را از دست داده است، بهتر است به جای اینکه از سیم ظرفشویی استفاده کنید، لکه ها را با شوینده های ملایم مخصوص سطوح فلزی که در بازار موجود است پاک کنید. برای این کار می توانید از یک پارچه یا برس نرم و آب گرم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سیم ظرفشویی باعث خش افتادن سطح استیل می شود و به این صورت روند جذب کثیفی در این ظروف بیشتر می گردد. همچنین این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که از بعضی مواد شوینده نمیتوان درون ظروف استیل استفاده کرد، چرا که ممکن است طعم و عطر غذا را در آینده تحت تاثیر قرار دهند.

روش های تمیز کردن قابلمه استیل
استفاده از سرکه:

یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن ظروف استیل که هیچ ضرری برای شما نمیتواند داشته باشد سرکه است. برای تمیز کردن ظروف با سرکه شما باید کمی سرکه بر روی لکه مورد نظر خود بپاشید و با استفاده از پارچه‌ای نرم قسمت مورد نظر خود را پاک کنید. دلیل علمی برای این خاصیت تمیز کنندگی توسط سرکه وجود اسید استیک در آن است و از آنجایی که آب لیمو هم دارای این خاصیت می باشد در مواردی ممکن است شاهد استفاده از آب لیمو برای تمیز کردن ظروف استیل باشید.

حلال های شیمیایی مانند الکل:

استفاده از الکل بیشتر در مواردی است که ظروف استیل یا قسمتهای استیل گاز یا هود آشپزخانه شما با چربی های ناشی از سرخ کردن غذا کثیف شده است. بهترین ماده برای از بین بردن این لکه ها الکل می باشد و برای استفاده از آن کافیست یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و روی لکه مورد نظر خود بمالید. در ضمن اگر بدنه قابلمه استیل شما چرب شده می توانید با استفاده از الکل به راحتی آن را تمیز نمایید و سپس آن را با آب گرم بشویید تا قابلمه شما مثل روز اول بدرخشد.

استفاده از آب گرم:

در بیشتر موارد ما شاهد این هستیم که ظروف استیل به راحتی با آب گرم پاک میشوند. البته باید در نظر داشته باشید که این روش ساده که تقریبا همه از آن با خبر هستند را برای ظروفی می توانید به کار ببرید که چرب نیستند.
 

روش از بین بردن سوختگی قابلمه استیل

روش از بین بردن سوختگی قابلمه استیل بسیار ساده می باشد، اما این نکته بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید که شما نمی توانید درون قابلمه استیل از مواد شوینده مخصوص ظروف استیل استفاده کنید، چرا که ممکن است طعم و مزه غذای شما در مراحل بعدی آشپزی تغییر کند. در ادامه به صورت خلاصه تمیز کردن سوختگی داخل ظروف استیل را برای شما توضیح می دهیم:
بهترین روش از بین بردن سوختگی قابلمه استیل این است که ابتدا قابلمه را پر از آب کنید و سپس آنرا روی شعله  قرار داده و اجازه  دهید که به مدت 20 دقیقه آب درون قابلمه بجوشد. سپس با استفاده از یک قاشق چوبی امتحان کنید که آیا قسمت هایی که به قابلمه چسبیده بودند نرم شده اند یا خیر. در پایان شما به راحتی می توانید آب داخل ظرف را خالی کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم این لکه ها را به راحتی پاک کنید. در ضمن شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر دو یا سه قاشق سوپ خوری، سرکه به آب اضافه کنید و همین روند را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه استیل اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن