اولین استفاده از قابلمه تفلون

 ظروف تفلون به عنوان ظروف نچسبی که امروزه دارای بازار تقاضای بسیاری هستند شناخته می شوند. این ظروف دارای فناوری ساخت منحصر به فردی می باشند که باعث شدند سختی کار با ظروف در آشپزی آسان شود.
به لحاظ ساختار شیمیایی ظروف تفلون نوعی پلی مر محسوب می شوند. پلی مر ساختاری است که از مونومرهایی تقریبا یکسان و یا مشابه تشکیل می شوند. پلی مرها به نسبت دارای پایداری شیمایی بالایی می باشند و به سادگی با مواد دیگر واکنش نخواهند داد. به همین دلیل اگر از ظروف تفلون اصل استفاده کنیم تا حدودی امنیت و سلامت مواد غذایی تضمین می شود. این بدین معنا نیست که ظروف تفلون کاملا بی ضرر هستند. در واقع خطر آن ها زمانی آشکار خواهد شد که این ظروف دچار آسیب و یا خراش بشوند.

مزیت استفاده از قابلمه تفلون

از جمله مزایای یک قابلمه تفلون در وهله اول آسانی کار با آن هاست. در گذشته و زمانی که ظروف تفلون هنوز به بازار عرضه نشده بود از ظروفی با متریال های مس، آلومینیوم، آهن، روی و ... استفاده می شد. استفاده از این نوع ظروف علاوه بر اینکه سختی چسبیدن مواد غذایی به کف قابلمه را به دنبال داشت در طولانی مدت باعث می شد که این ظروف فلزات سنگینی که در ساختار خود دارند را در اثر حرارت به مواد غذایی وارد کنند. این مواد شیمیایی و فلزات سنگین با انباشته شدن در کبد و آسیب به دیگر بافت های بدن مشکلاتی را برای شخص به دنبال خواهند داشت. در واقع می توان ظروف تفلون را نقطه عطفی در انجام امور مربوط به آشپزی و صنعت تولید ظروف دانست.

مزیت استفاده از قابلمه تفلون

استفاده از قابلمه تفلون برای اولین بار

زمانی که برای بار اول از یک ظرف استفاده می شود لازم است که به دستورالعمل نحوه استفاده از آن ها دقت شود. این دستورالعمل ها معمولا برای ظروفی که برای پخت و پز استفاده می شوند به کار گرفته می شوند. انجام سلسه مراتبی که در اولین استفاده از ظروف پخت و پز انجام می پذیرد باعث خواهد شد که این ظروف دارای دوام بیشتری باشند و هم چنین عملکرد مناسب و بهتری را از خود نشان دهند. قابلمه های تفلون نیز به عنوان اصلی ترین ظروفی که برای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند و به طور معمول در هر خانه ای از آن ها وجود دارد، باید به گونه ای استفاده شوند که بیشترین کارآیی را داشته باشند. زمانی که اقدام به خرید یک قابلمه تفلون می کنید لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • در ابتدا زمانی که ظروف تفلون را خریداری می کنید آن را از بسته بندی خارج کرده و تمامی برچسب های آن را جدا کنید.
  • قابلمه ی تفلون را با آب ولرم و مایع ظرف شویی شست و شو دهید. دقت کنید که ظروف تفلون بسیار حساس می باشند و حتما برای شست و شو از یک اسنفج نرم یا پارچه لطیف استفاده کنید. اسکاچ یا پارچه های زمخت باعث می شوند این ظروف دچار خط و خراش و آسیب شوند .
  • اجازه دهید این ظروف به طور کامل خشک شوند. هیچ وقت برای بار اول از قابلمه خیس بر روی حرارت استفاده نکنید.
  • در این مرحله مقداری روغن را به کف ظرف اسپری کنید . میزان روغن فقط باید به میزانی باشد که کف قابلمه را بپوشاند.
  • اجازه دهید قابلمه با پوشش روغن بیست دقیقه تا نیم ساعت بماند.
  • بعد از طی شدن این زمان می توانید قابلمه تفلون را با آب داغ و مایع ظرف شویی شست و شو دهید و آثار روغن را از سطح قابلمه پاک کنید.
  • بعد از خشک شدن قابلمه تفلون شما آماده استفاده برای انواع پخت و پز غذایی می باشد.

آن چه لازم است بدانید این نکته است که اگر از قابلمه های تفلون برای موارد سرخ کردنی یا طبخ غذاهایی که به روغن احتیاج دارند، استفاده می کنید حتما قبل از قرار دادن قابلمه بر روی حرارت، کف قابلمه را به روغن آغشته کنید. استفاده از ظروف نچسب به خصوص قابلمه های تفلون بر روی حرارت بدون اینکه مواد غذایی درون آن ها باشد باعث آسیب دیدن آن ها خواهد شد و عمر مفید آن ها را کاهش خواهد داد. در کنار این موارد استفاده از ظروف تفلون با کیفیت بالا و دارای برند معتبر می توانند باعث شوند که عمر قابلمه تفلون، کیفیت وکارآیی آن بیشتر شود. جهت اطلاع بیشتر در مورد با استفاده اولین بار سایر ظروف به مقاله طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار مراجعه فرمائید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف تفلون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن