تمیز کردن داخل قابلمه سرامیکی

برخی معتقدند که قابلمه سرامیکی بهترین نوع قابلمه نچسب است. این قابلمه نسبت به سایر محصولات جدید تر است و مدت خیلی زیادی از طراحی و تولید آن نمی گذرد؛ با این حال در میان عموم مردم بسیار محبوب شده است و بسیاری از مردم آن را به سایر نمونه های قابلمه ترجیح می دهند. این قابلمه ها به دلیل جدید بودن و به کار رفتن فناوری های تازه در آن نیاز به مراقبت دارند. به عنوان مثال با این که قابلمه سرامیکی جزء رده بهترین قابلمه برای ته دیگ به حساب می آید، اما تمیز کردن داخل آن بعداز برداشتن ته دیگ یکی از موضوعاتی است که می توان به آن پرداخت.
اگر در زمان شست و شوی این قابلمه ها یکی سری نکات رعایت شود، می توان سال ها از آن ها استفاده کرده و طعم های شگفت انگیزی به کمک آن ها آفرید. باید بدانید که این نمونه از ظروف پخت و پز بر خلاف چیزی که با شنیدن نام آن ها تصور می شود، کاملا از سرامیک ساخته نشده اند؛ بلکه لایه ای از لعاب سرامیک بر روی قابلمه کشیده شده است. در هیچ کجای دنیا نمی توانید قابلمه ای کاملا سرامیکی پیدا کنید. پس بهتر است مراقب افراد سودجویی که می گویند محصولات آن ها کاملا سرامیکی هستند، باشید. اگر قبلا اقدام به خرید قابلمه سرامیکی کرده اید و یا می خواهید این محصولات شگفت انگیز و دوست دار محیط زیست را خریداری کنید، دانستن نکاتی که در بخش بعدی گفته می شود، بسیار عالی است؛ پس با ما همراه باشید.

 تمیز کردن داخل قابلمه سرامیکی

تميز كردن قابلمه سرامیکی سوخته

قابلمه سرامیکی بسیار ساده و آسان تمیز می شود. یکی از راه های تمیز کردن آن، استفاده از مایع ظرفشویی است. کف قابلمه سرامیکی به آسانی تمیز می شوند. یکی دیگر از روش های تمیز کردن آن ها به کار بردن کمی جوش شیرین است. می توانید کمی جوش شیرین را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید و با استفاده از این ترکیب قابلمه های خود را تمیز کنید. یکی از خصوصیات خوب اینگونه از قابلمه ها این است که نسبت به قابلمه تفلون  مقاومت بیشتری داشته و در برابر سایش عملکرد بسیار بهتری دارند و دیر تر خراب می شوند. یکی از دلایلی که مردم قابلمه های سرامیکی را بر سایر قابلمه ها ترجیح می دهند، همین است.
همان طور که گفتیم، با این که قابلمه سرامیکی از دید برخی افراد بهترین نوع ظروف نچسب به حساب می آید، گاهی اوقات دچار سوختگی می شود و افراد در تمیز کردن آن ها با چالش مواجه می شوند. تمیز کردن قابلمه سرامیکی سوخته با روش زیر به آسانی امکان پذیر است.
اولین کار این است که در قابلمه ی سوخته آب و مایع ظرفشویی بریزید. برای حاصل شدن نتیجه ی بهتر می توانید از پودر ماشین ظرفشویی هم کمک بگیرید. حتی می توانید این محلول را روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را بجوشانید. این روش یکی از بهترین روش هایی است که برای رفع سوختگی وجود دارد. با این کار مواد سوخته به راحتی از سطح قابلمه کنده شده و با کشیدن اسکاج بر روی سطح داخلی شاهد تمیز شدن آن خواهید بود. یکی دیگر از روش هایی که ممکن است تا به حال چیزی از آن نشنیده باشید، به کار بردن جوش شیرین و سرکه است. این روش اینگونه است که باید سرکه و آب را به اندازه ی مساوی به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد. بعد از اینکه چند دقیقه جوشید دو قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. اجازه دهید محلول حدود نیم ساعت در قابلمه بماند.

تميز كردن قابلمه سرامیکی سوخته 

چرا مردم قابلمه سرامیکی می خرند

  • مردم به دلایل مختلفی اقدام به خرید قابلمه سرامیکی می کنند. این دلایل به شرح زیر هستند:
  • قابلمه های سرامیکی جزو جدیدترین محصولات بازار هستند.
  • کیفیت بالا و دوام بسیار زیاد این قابلمه ها.
  • این قابلمه ها دارای طرح ها و رنگ های بسیار زیادی هستند و مدل های بسیار فراوانی دارند.
  • این محصولات برای سلامت انسان و محیط زیست ضرری ندارند.
  • این نمونه از قابلمه حرارت را به خوبی نگه می دارد.
  • این قابلمه حرارت را به صورت یکسان پخش می نماید.
  • تمیز کردن قابلمه های سرامیکی خیلی سخت نیست و با چند قطره مایع ظرفشویی تمیز می شوند.
  • ظروف پخت و پز سرامیکی در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم تر از بسیاری از قابلمه ها هستند.
  • قابلمه های سرامیکی مانند قابلمه های تفلون لعاب خود را سریعا از دست نمی دهند و سلامت انسان را تهدید نمی کنند.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن