کف قابلمه سرامیکی

قابلمه از ضروری ترین ظروف پخت و پز است که مردم برای تهیه ی آن ها هزینه می کنند. تنها کافی است که کمی تحقیق کنید، آن وقت است که می توانید صد ها رنگ و مدل از این محصولات را مشاهده کنید. برند ها و شرکت های لوازم خانگی زیادی در این زمینه کار می کنند و نمونه های داخلی و خارجی زیادی را می توان مشاهده کرد. در سال های اخر پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که این وسایل پیشرفت بسیاری بکنند و در ظاهر و حتی جنس آن ها تغییرات زیادی به وجود آید. یکی از نمونه های جدید آن ها سرویس قابلمه سرامیک است. نمونه های سرامیکی طرفداران بسیار زیادی دارند. همانطور که گفته شد برند های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند؛ برخی از این برند ها محصولات بسیار خوب و با کیفیتی تولید می کنند و برخی دیگر محصولات چندان دلچسبی را به دست مردم نمی رسانند. بنابراین باید اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کرد و با کیفیت ترین و زیبا ترین محصول را خریداری نمود.

کف قابلمه سرامیکی 

داخل قابلمه سرامیکی

ابتدا بهتر است بدانیم که قابلمه ی سرامیکی چیست. این محصولات نسل جدیدی از ظروف پخت و پز و ازجمله بهترین نوع قابلمه نچسب به حساب می آیند. محصولات سرامیکی ممکن است که از هر جنسی ساخته شوند؛ نکته مهم این است که کف و داخل این ظروف سرامیکی است. به این معنا که روکشی از سرامیک بر روی ظرف کشیده شده است. این لعاب در کف و بدنه ی داخلی ظرف قرار دارد نیازمند مراقبت خاصی است. چیزی که باید بدانید این است که ظرف پخت و پزی وجود ندارد که تماما از سرامیک ساخته شده باشد؛ بنابراین مراقب باشید که فریب افراد سودجو را نخورید. برگردیم به بحث مراقبت از این ظروف:

اگر می خواهید که داخل و کف قابلمه های سرامیکی تان خراب نشوند و مدت طولانی کارکرد خود را حفظ کنند، بهتر است که از کفگیر ملاقه چوبی و یا سیلیکونی در آن ها استفاده کنید. نکته ی بعدی در مراقبت از آن ها این است که هنگامی که داغ هستند آن ها را داخل آب سرد قرار ندهید؛ بلکه صبر کنید تا از حرارت بیفتند. همچنین هیچگاه ظرف سرامیکی خالی را روی اجاق گاز قرار ندهید. زیرا قرار دادن آن ها قبل از اینکه آشپزی را شروع کنید باعث می شود که کف و داخلشان ترک های خیلی ریزی بردارد.

داخل قابلمه سرامیکی 

مزایای استفاده از قابلمه های سرامیکی

محصولات سرامیکی آشپزخانه نتیجه ی تحقیقات زیاد و پیشرفت تکنولوژی اند. بنابراین باید بدانید که این نمونه از ظروف بسیار جدید و بهترین قابلمه برای پخت و پز هستند. پس دارای یک سری مزایا هستند که محصولات قدیمی فاقد آن هستند و یا تنها برخی از آن ها را دارند. در ادامه می توانید برخی از این مزایا را مشاهده کنید:

  • محصولاتی که دارای لعاب سرامیکی هستند مقاومت بیشتری نسبت به سایر محصولات با لعاب و روکش های غیر سرامیکی دارند. با اینکه نباید در آن ها از قاشق های فلزی استفاده کرد اما دیرتر از سایر ظروف خط و خش بر می دارند.
  • تهیه ی غذا در ظروف پخت و پز سرامیکی بسیار سالم تر است. به این دلیل که طبخ غذا در آن ها نیاز به روغن خیلی کمی دارد.
  • شستن این نمونه از محصولات بسیار آسان است و به راحتی تمیز می شوند.
  • این نمونه از ظروف حرارت را به صورت یکنواخت پخش می کنند؛ در نتیجه قسمتی از غذا از نظر پخت تفاوتی با قسمت دیگر ندارد.
  • این محصولات را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد و به راحتی آن ها را شست.
  • هنگامی که با این ظروف پخت و پز آشپزی می کنید لازم نیست نگران تغییر در طعم غذا باشید؛ چرا که ظروف سرامیکی تغییری در طعم مواد غذایی ایجاد نمی کنند.
    یکی از مزایایی که بسیار مورد توجه افراد است، تنوع در طرح، مدل و رنگبندی این ظروف است. برخی از مدل های آن، آنچنان زیبا هستند که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند. رنگبندی ویژه و گسترده ی این محصولات باعث شده است که افراد در ست کردن قابلمه هایشان با سایر وسایل مشکل چندانی نداشته باشند.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن