فلاسک چند ساعت آب را جوش نگه میدارد

همه مردم در زندگی روزمره خود به آب جوش نیاز دارند مثلا برای درست کردن چای و نوشیدنی های گرم اما همیشه امکانات و زمان کافی برای تهیه آب جوش را ندارند و یا نمی توانند آب جوش را با خود حمل کنند، در این مواقع نیاز به فلاسک دارند تا بتوانند آب جوش را داغ نگه دارند. هنگام خرید فلاسک دقت کنید که این فلاسک چند ساعت آب را جوش نگه می دارد؟ شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت فلاسک یونیک اصل و سایر برندهای با کیفیت به فروشگاه اینترنتی چشمگیر بپیوندید.

درباره فلاسک چه می دانید؟

این وسیله مفید در سال 1892 میلادی اختراع شد. مخترع آن یک فیزیکدان و شیمیدان اسکاتلندی به نام سر جیمز دوار بود. برای اولین بار در سال 1904 یک شرکت آلمانی به نام ترموس آن را تولید کرد به همین علت به آن ترموس یا دوئر گفته می شود. این وسیله با توجه به وزن، ظرفیت نگهداری مایع ، اندازه و ابعاد و شکل آن انواع گوناگونی دارد. یکی از نشانه های یک فلاسک چای خوب توانایی آن فلاسک در حفظ دمای آب جوش است. هرچه زمان بیشتری آب جوش دمای خود را حفظ کند، نشان می دهد که فلاسک از کیفیت بالایی برخوردار است. بعضی از انواع فلاسک آب جوش را تا 24 ساعت داغ نگه می دارند، درصورتی که برخی دیگر از فلاسک ها فقط 6 ساعت می توانند آب را گرم نگه دارند. این بستگی به نوع مخزن فلاسک دارد، مخزن فلاسک ممکن است شیشه ای باشد یا استیل.

درباره فلاسک چه می دانید؟ 

تفاوت فلاسک با مخزن شیشه ای و فلاسک با مخزن استیل

احتمالا شما هم تا به حال با این سوال مواجه شده اید که علت سرد شدن چای در فلاسک شیشه ای چیست، یامثلا برایتان پیش آمده که از خود بپرسید چرا چایی در فلاسک استیل سرد می شود؟ با ما در این مطللب همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فلاسک با مخزن شیشه ای

این فلاسک از نظر بهداشتی بودن و شستشو انتخاب بهتری است. بو و طعم نوشیدنی های که درون آن می ریزیم را به خود نمی گیرد. وزن کمتری نسبت به فلاسک استیل دارد. فلاسک مخزن شیشه ای آب جوش را مدت زمان طولانی تری داغ نگه می دارد. فلاسک مخزن شیشه ای آب جوش را تقریبا 12 ساعت داغ نگه می دارد و آب سرد را حدود 24 ساعت خنک نگه می دارد. از خوبی های فلاسک مخزن شیشه ای گفتیم اما از معایب آن هم غافل نشوید. این فلاسک با ضربه ای ملایم به راحتی شکسته می شود.

فلاسک با مخزن استیل

مخزن آن از استیل یا همان فولاد ضد زنگ ساخته شده است که باعث دوام آن می شود استیل در برابر شوک های حرارتی مقاومت بالایی دارد. فلاسک مخزن استیل ظاهری زیبا و درخشان نسبت به فلاسک مخزن شیشه ای دارد. لازم به ذکر است که این فلاسک در اثر برخورد با چیزی یا ضربه نمی شکند ولی ممکن است در بدنه آن یک فرورفتگی به وجود آید که تاثیری بر حرارت آب جوش ندارد. از معایب آن، هنگام خرید توجه کنید که بوی نامطبوعی نداشته باشد چون بعضی مواقع جنس آنها از مواد نامرغوب است. اگر ضربه ای که به فلاسک می خورد شدید باشد ممکن است باعث خروج گاز آن شود و فلاسک خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهد و قابل تعمیرنیست.

تفاوت فلاسک با مخزن شیشه ای و فلاسک با مخزن استیل

یک فلاسک چای خوب می تواند چند ساعت آب را جوش نگه دارد. ما می توانیم در مکان های مختلف و موقعیت های متفاوت و با توجه به نیازمان از فلاسک استفاده کنیم. از فلاسک می توان به دو صورت استفاده کرد:

  • برای گرم نگه داشتن آب جوش یا هر نوشیدنی که تمایل دارید به صورت داغ استفاده کنید
  • برای سرد و خنک نگه داشتن آب و نوشیدنی های سرد

در فلاسک های محتوی آب جوش هنگام استفاده از فلاسک برای اولین بار دقت داشته باشید که در آن محکم بسته شود و نشتی نداشته باشد چون در مدت زمان گرم نگه داشتن آب جوش، تاثیر مستقیم دارد. با توجه به این که باز و بسته کردن در فلاسک هم باید به راحتی انجام شود و زمان و نیروی زیادی صرف نکند، داخل در بعضی از فلاسک ها چوب پنبه استفاده شده است که به مرور زمان نشتی پیدا می کند. فلاسک هایی که در آنها با پیچاندن باز و بسته می شود، بهترند. بعضی از فلاسک ها یک لایه خلاء درزگیر اضافی دارند که آب جوش را مدت زمان بیشتری گرم نگه می دارند. هنگام خرید این نوع فلاسک به مشخصات آن توجه کنید و کلمه وکیوم vacuum را ببینید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن