یکی از مشکلاتی که ممکن است برای فلاسک های استیل و شیشه ای رخ دهد، سرد شدن چایی یا مایعات داغ داخل آن است. شاید قبلا از خود پرسیده باشید که چرا این اتفاق رخ می دهد و چایی در فلاسک من داغ نمی مادند یا در مدت کوتاه تری نسبت به  فلاسک های سالم سرد می شود؟ خب، خبر خوب این است که در این مطلب از چشمگیر شما پاسخ همه سوالات خود در مورد فلاسک های استیل خواهید گرفت و دقیقا دلایل سرد شدن چایی در فلاسک های استیل را برای شما مشخص می کنیم. البته اگر فلاسک شما از نوع محفظه شیشه ای است می توانید مطلب علت سرد شدن چایی در فلاسک شیشه ای را مطالعه کنید و بتوانید این مشکل را بر طرف کنید.

برای فهمیدن دلیل سرد شدن چایی در فلاسک های استیل ابتدا باید قسمت های مختلف فلاسک های استیل را به  شما معرفی کنیم و مشکلی که از آن قسمت می تواند برای شما پیش بیاید را برای شما توضیح دهیم.

 فلاسک استیل خانواده

چرا چایی در فلاسک استیل سرد می شود؟

 شاید این سوال برای شما و دیگر افرادی که درب فلاسک آن ها دچار آسیب شده، مطرح شده باشد که درب فلاسک از کجا بخریم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما در چشمگیر همراه شوید.

 داشتن مشکل در بدنه و محفظه فلاسک استیل

اول از همه بگذارید تا توضیح مختصری در خصوص بدنه فلاسک استیل به شما بدهیم. بدنه و محفظه فلاسک های استیل همانطور که از نام آن ها پیداست از استیل ضد زنگ ساخته شده است و همین باعث شده که در برابر ضربه و فشار های سطح مقاومت بیشتری از نمونه های محفظه شیشه ای داشته باشد. دوام این فلاسک ها بیشتر است و مقاومت بالاتری در برابر شوک حرارتی دارند.
ساختار بدنه این فلاسک ها به  این صورت است که از دو لایه  اسیل بیرونی و درونی ساخته شده است و بین این دو قسمت گاز مخصوص قرار دارد. در صورتی که این گاز در اثر ضربه یا فرو رفتن یک جسم تیز به محفظه خارج شود، دیگر فلاسک شما توانایی عایق حرارتی بودن خود را از دست می دهد و اولین نشانه های خراب شدن آن این است که وقتی شما چایی را در فلاسک می ریزید بعد از مدت زمان کمی در اثر تبادل حرارتی که صورت گرفته بدنه بیرونی فلاسک شما نیز داغ می شود. پس به یاد داشته باشید که داغ شدن بدنه فلاسک استیل نشان دهنده این است که گازی که باعث عایق حرارت بودن فلاسک بوده از بین رفته است. همچنین به یاد داشته باشید که در صورت بروز این مشکل شما باید فلاسک خود را دور بیاندازید، چرا که نه قابل تعمیر است و نه کارایی درستی برای شما خواهد داشت.

 

به حجم فلاسک توجه کنید.

یکی از موارد که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخزن فلاسک شما چه حجمی دارد و شما از چه مقدار آن استفاده می کنید. بگذارید تا این مورد را همراه با یک مثال برای شما توضیح دهیم تا بتوانید بهتر موضوع را درک کنید:
زمانی که شما برای یک مسافرت تک نفره از یک فلاسک خانوادگی 3 لیتری استفاده می کنید، ممکن است که چایی شما سرد شود. البته راه حل مقابله با این مشکل بسیار ساده است و تنها کافی است قبل از اینکه چایی یا نوشیدنی داغ خود را داخل فلاسک بریزید، آن را با آب جوش بشویید تا دمای بدنه داخلی آن که سرد است باعث سرد شدن چایی شما نشود.

 سرد شدن چایی در فلاسک استیل

بررسی کنید آیا درب فلاسک استیل شما سالم است.

یکی از مواردی که باعث می شود چایی شما در فلاسک های استیل به مرور زمان سرد شود و انرژی گرمایی موجود در فلاسک به هدر نرود، درب فلاسک شماست. انواع درب های فلاسک استیل وجود دارند و عبارتند از:

  • درب های پیچی (که از نظر حفظ حرارت بهترین نمونه اند)
  • درب های فشاری (این نمونه درب مدت زمان کمتری از درب های پیچی مایع را داغ نگه می دارد)
  • درب های پمپی (این درب ها برای فلاسک استیل مناسب هستند، اما بیشترین استفاده از آن در فلاسک های خانواده و بزرگ می باشد و برای فلاسک ها متوسط و کوچک قابل استفاده نخواهند بود)
  • درب های مجهز به سوپاپ (این درب ها نیز دارای عملکرد خوبی در داغ نگه داشتن مایعات هستند، اما شستشوی آنها سخت می باشد و در صورتی که آسیب ببیند دیگر فلاسک شما عملکرد خوبی نخواهد داشت.)

 

امیدواریم که این مطلب از چشمگیر برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار داده باشیم. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد موضوعات مشابه  مطالب زیر را مطالعه کنید:

فلاسک استیل چه ضرر هایی دارد؟

فلاکس 0.5 لیتر استیل بدون شیشه کیف دار 

فلاسک استیل یونیک کیف دار 1.8 لیتری UN-

شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت فلاسک یونیک اصل و سایر برندهای با کیفیت به فروشگاه اینترنتی چشمگیر بپیوندید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید فلاسک استیل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن