قابلمه مخصوص گاز برقی

اجاق گاز برقی موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، افرادی که از ابتدا با اجاق های برقی کار کرده اند ترجیح می دهند برای همیشه از این نوع گازها استفاده کنند و اجاق های برقی را به گازی ترجیح می دهند. یکی از معایب اجاق گازهای برقی کنترل کمی است که در هنگام کم و زیاد کردن شعله اجاق داریم به عنوان مثال زمانی که دما را کم و یا خاموش می کنیم، دما کم کم پایین می آید همچنین با استفاده از گاز برقی نمی توان کارهایی نظیر سوخاری و برشته کردن را انجام داد. گازهای برقی خطر کمتری نسبت به اجاق های گازی دارند زیرا شعله به صورت غیرمستقیم با ظروف در تماس می باشد و خطر نشت گاز نیز ندارد.

ساختار گاز برقی

گازهای برقی از طریق پدیده الکترومغناطیس که میدان مغناطیسی متناوبی تولید می کند و توسط یک کویل مس سبب جریان القایی می شود کار می کند، قابلمه هایی که مخصوص استفاده در گازهای برقی می باشند شامل: مس، فولاد، استیل ضد زنگ، مینا و سرامیک با یک پایه فلزی هستند. سطح گازهای برقی معمولا از جنس شیشه یا سرامیک می باشد در نتیجه بهتر است از قابلمه هایی استفاده کنید که بتوان از آن ها روی این سطوح استفاده کرد.

انواع قابلمه مناسب برای اجاق گاز برقی

از بیشتر قابلمه و دیگ ها بر روی اجاق گاز برقی می توان استفاده کرد اما قابلمه ها با جنس های مختلف عملکرد متفاوتی بر سطوح گوناگون دارند. 

  • قابلمه تک چدنی: این ظروف دارای پخت یکنواخت و ماندگاری بالایی هستند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند، چدن دارای خواص مغناطیسی عالی می باشد و به دلیل توزیع کامل حرارت مناسب برای استفاده روی گازهای برقی می باشند.
  • قابلمه های مسی: این مدل قابلمه ها به بهترین نحو سبب پخش و انتقال گرما می شوند و به این خاطر که سطح زیرین این قابلمه ها صاف می باشد و همینطور در قابلمه هایی با پوشش مس به دلیل وجود فلز آهن می توان از آن ها در گازهای برقی استفاده کرد.
  • قابلمه تک استیل:این دسته از ظروف نیز به دلیل آهنی که در ساختار خود دارند بسیار مناسب برای استفاده روی گازهای برقی می باشند همچنین به دلیل ساختار خاص و محکمی که دارند می توانند انتقال دهنده ی مناسب حرارت باشند، این امر در مورد استیل های ضد زنگ صادق می باشد.
  • قابلمه تک سرامیکی: قابلمه هایی که از جنس سرامیک خالص می باشند برای اجاق های برقی مناسب نیستند اما اگر در ساخت آن ها از فلزات ویژه ای استفاده شود ممکن است توانایی استفاده روی گازهای برقی را پیدا کنند.

انواع قابلمه مناسب برای اجاق گاز برقی

به طور کلی با استفاده از پایه فرومغناطیس و از طریق دیسک مغناطیسی می توان این امکان را داشته باشید که از تمامی ظروف بر روی اجاق گازهای برقی استفاده نمایید، حتی با استفاده از این پایه ها می توان از ظروف و قابلمه های شیشه ای بر روی گازهای برقی استفاده کرد. ظروفی برای اجاق های برقی مناسب هستند که ضخامت کف آن ها از 2-6 سانتی متر و قطر حداقل 12 سانتی متری داشته باشند، یکی از نکات بسیار مهم خصوصیات فرومغناطیس می باشد که با نداشتن این شرط نمی توان از این ظروف استفاده کرد. شما میتوانید جهت مشاهده اطلاعات کامل به مقاله معایب اجاق گاز برقی مشاهده نمائید. 

برای خرید انواع قابلمه مناسب برای استفاده بر روی اجاق گاز برقی می توانید به سایت کالای خانگی چشمگیر مراجعه کنید و با مقاله طرز کار انواع اجاق گاز برقی را مطالعه و بررسی ویژگی های انواع قابلمه روی آن نسبت به خرید آن ها با اطمینان خاطر از کیفیت محصول اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین سرویس قابلمه چدن

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن