معایب اجاق گاز برقی

اجاق گاز به عنوان یکی از وسایل ضروری در هر آشپزخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن یک اجاق گاز مناسب اثری مستقیم بر کیفیت غذای پخته شده خواهد داشت. امروزه اجاق گازهای برقی و گازی در انواع مختلفی وجود دارند و افرادی که برای خرید یک اجاق گاز اقدام می کنند اغلب از میان یکی از این دو نوع انتخاب می کنند. در هر صورت هر کدام از انواع اجاق گازهای برقی و گازی دارای مزایا و معایبی می باشند که باید قبل از خرید نسبت به آن ها آگاهی پیدا کرد. با اطلاع از مزایا و معایب این مدل ها می توان خریدی با کیفیت را تجربه کرد.

عیوب اجاق گاز برقی در پخت غذا

در این مقاله به طور خاص به بیان معایبی که اجاق گازهای برقی خواهند داشت خواهیم پرداخت:

  • یکی از مواردی که می توان آن را به عنوان یک عیب برای اجاق گازهای برقی شمرد این است که شعله و حرارت این اجاق ها به راحتی یک اجاق گازی کم و زیاد نمی شود و نیازمند زمان بیشتری می باشد. در وقع کنترل دقیق دما با استفاده از اجاق برقی آسان نخواهد بود.
  • انجام برخی امور مربوط به آشپزی به دلیل گرما و حرارت حاصل از اجاق گاز برقی مانند سوخاری کردن و برشته کردن با این نوع از اجاق گاز میسر نمی باشد.
  • به این دلیل که اجاق گازهای برقی دارای سطحی صاف می باشند و به طور غیر مستقیم حرارت را به ظروف منتقل می کنند از این رو ظروفی که روی آن ها قرار می گیرند باید دارای کفی صاف و صیقلی باشند و ظروفی مانند ماهیتابه و انواع قابلمه که دارای ناهمواری در کف خود باشند نمی توانند گرما را به طور یکنواخت هدایت کنند و موجب نقص در جریان پخت غذا خواهد شد.
  • استفاده از برخی ظروف مانند ظروف چدنی یا پیرکس برای پخت و پز با اجاق گازهای برقی مناسب نمی باشند و این مورد گزینه های انتخاب ظروف برای آشپزی را محدود خواهد کرد.

عیوب اجاق گازهای برقی در پخت غذا

سایر مشکلات و معایب گاز برقی

  • وابسته بودن پخت غذا به انرژی الکتریکی باعث می شود که پخت غذاها کاملا به منبع انرژی آن وابسته باشد و از آن جایی که قطعی برق نسبت به قطعی گاز بیشتر اتفاق می افتد با قطع انرژی الکتریکی پخت غذا ناقص خواهد ماند.
  • اجاق گازهای برقی نسبت به اجاق گازهای گازی دارای طول عمر کمتری می باشند. این اجاق گازها به دلیل ساختاری که دارند نمی توانند قبلمه های بسیار سنگین را تحمل کنند و در صورت قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن ها ممکن است آن ها را دچار نقص کند.
  • به دلیل تعرفه هایی که برای مصرف انرژی برق باید پرداخت، استفاده از اجاق گازهای برقی نسبت به انواع دیگر، هزینه بیشتری را بر مشتری متحمل می کند.

در هر صورت باید دانست هر نوع از اجاق گاز دارای مزایا و معایب خاص خود است. برای خرید یک اجاق گاز برقی می توانید به سایت کالای خانگی چشمگیر مراجعه و از انواع اجاق گازهای برقی با برندهای متفاوت دیدن نمایید و با ویژگی های متفاوت آن ها آشنا شوید و آن ها را با هم مقایسه کرده و نسبت به خرید یک اجاق گاز با کیفیت و قیمت مناسب با اطمینان خاطر از کیفیت آن نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید اجاق گاز برقی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن