طرز کار اجاق برقی

اجاق گازهای برقی معمولا دارای چندین شعله می باشند. با استفاده از یک فرمت دیجیتال می توان نسبت به کم و زیاد کردن حرارت هر کدام از این شعله ها اقدام نمود. هر چه میزان انرژی الکتریکی که به المنت می رسد بیشتر باشد در نتیجه این حرارت بیشتر خواهد شد. هر شعله از اجاق برقی دارای یک المنت گرمایی می باشد که وظیفه رساندن انرژی الکتریکی به شعله را خواهد داشت. المنت یک سیم پیچ بسیار رسانا است که توسط یک پوشش نارسانا و عایق احاطه می شود. المنت گرمایی می تواند حرارت را ازپوشش عایق عبور دهد اما جریان الکتریسته از آن عبور نخواهد کرد.

نحوه استفاده از گاز برقی

برای شروع کار کردن با یک اجاق گاز برقی باید به مواردی دقت نمود: 

در صورتی که دکمه اجاق گاز روی خاموش یا همان off باشد هیچ اتصال الکتریکی برقرار نخواهد بود. دکمه اجاق را می توان در حالت روشن و در منوی تنظیمات روی گزینه کم تنظیم نمود در این صوت جریان الکتریسیته به میزان کم برقرار می شود. در این صورت کلیدهای جرقه زن آماده می باشند تا با فشار دکمه ایجاد جرقه نمایند. در واقع با روشن کردن ترموستاتی که درون اجاق گاز برقی تعبیه شده است می توان آن را روی درجه دلخواه آن تنظیم نمود. زمانی که اجاق روی یک درجه خاص تنظیم می شود در واقع کلیدهای اتصال درون ترموستات بسته خواهند شد. بسته شدن کلید اتصالی که درون ترموستات است باعث کامل شدن چرخه رسانایی برق به درون اجاق خواهد شد و برق شهری که معمولا دارای ولتاژ 220 می باشد به مدار وارد می شود و انرژی خود را به جرقه زن اجاق خواهد رساند. برای اینکه جرقه زن بتواند از این انرژی الکتریکی حرارت لازمه را به اجاق بدهد باید سیستم روشن کننده تا دمای 2000 درجه فارنهایت آن را گرم کند. 

کار با اجاق گاز برقی

نکاتی در مورد اجاق گاز برقی

تغذیه ترموستات توسط ولتاژ 220 تا زمانی ادامه می یابد که جریان 2.5 تا 4 آمپری بتواند در مدار ذکر دشده گردش کند. بعد از این فرآیند با باز شدن شیر اطمینان جرقه به مخلوط گاز و هوا خواهد رسید و موجب ایجاد حرارت خواهد شد. بعد ازین مرحله مخلوط هوا و گاز با هم خواهند سوخت و در قسمت آتش زن باعث می شود که حرارت هدایت شود. در واقع حرکت حرارت به سمت شعله روشن شده در اجاق برقی ممکن است از یک تا دو دقیقه طول بکشد.
دقت نمایید در هنگام کار کردن با اجاق گاز برقی علاوه بر رعایت نکات ایمنی باید قبل از اولین باری که قصد روشن کردن آن را دارید از نحوه نصب صحیح آن توسط نمایندگی مجاز آن اطمینان حاصل پیدا کنید. بعد از نصب صحیح آن باید حتما برای بار اول توسط نصاب مجرب نسبت به روشن کردن آن اقدام نمایید تا علاوه بر رعایت نکات ایمنی نسبت به نحوه روشن کردن آن آگاهی پیدا کنید. اجاق گازهای برقی به دلیل کار با انرژی الکتریکی نیازمند رعایت نکات ایمنی و دقت بالایی می باشند چرا که در غیر این صورت به دلیل حساسیت بالا دچار نقص فنی خواهند شد.

برای خرید اجاق گاز برقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید از طریق همین صفحه از سایت کالای خانگی چشمگیر نسبت به مقایسه اجاق گاز های برقی مختلف اقدام و در نهایت محصول مورد نظر خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید اجاق گاز برقی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن