مضرات قابلمه کارال

 امروزه نسل جدیدی از ظروف و قابلمه ها تحت عنوان قابلمه های کارال وارد بازار شده اند؛ این قابلمه ها دارای فناوری خاصی می باشند که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد دارای محبوبیت بسیاری شده اند. این قابلمه ها در کوتاه مدت توانستند در بازار رقابت جهانی نسبت به انواع دیگر قابلمه ها دارای موفقیت بیشتری باشند. در واقع جنس اصلی این قابلمه ها از یک فلز تغییر یافته است. فلز اصلی در این محصولات آلومینیوم می باشد. اما آن چه ما در قابلمه های کارال مشاهده می کنیم هیچ شباهتی به آلومینیوم نخواهد داشت و دلیل این امر این است که با انجام واکنش هایی، آلومنیوم به اکسید سخت آن تبدیل شده است. در این صورت ما دیگر اثری از آلومنیوم را نخواهیم دید چرا که ماهیت آن به طور کامل تغییر کرده است . خاصیت فلز جدید به وجود آمده، سختی بیش از اندازه آن می باشد که باعث می شود قابلمه هایی از این دست دارای سختی بالا و دوام در برابر خط و خش و دیگر عوامل آسیب زا باشند. فرآیند اکسید آلومینیوم کردن آنادایزد نام دارد و کارال از جمله معروف ترین تولید کننده های محصولات آنادایزد در ایران است. در هر صورت تمام قابلمه هایی که تا کنون وجود داشته اند و مورد استفاده قرار گرفته اند علاوه بر مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. برای پاسخ به این سوال که سرویس قابلمه کارال خوبه یا نه می توانید به بخش مقالات چشمگیر مراجعه کنید و پاسخ سوال خود را بیابید با اینحال در این مقاله به مضرات و معایب قابلمه های کارال خواهیم پرداخت. برای اطلاع از لیست قیمت سرویس قابلمه به بخش ظروف پخت و پز در سایت چشمگیر مراجعه کنید.

معایب قابلمه های کارال

برخی معایب این نوع از قابلمه ها به این شرح است:

  • اولین و مشخص ترین مضرات از قابلمه های کارال، نچسب نبودن این ظروف است. این ظروف با وجود اینکه بسیار سخت و مقاوم می باشند، اما دارای هیچ روکشی نیستند. این باعث می شود که این ظروف قابلیت نچسب بودن را نداشته باشند.
  • قابلمه های کارال برای نگهداری برخی از مواد غذایی مناسب نمی باشند. برخی مواد اسیدی در طولانی مدت دارای اثراتی بر قابلمه های کارال می باشند که سبب کوتاه شدن عمر مفید این قابلمه ها می شوند.
  • ظروف کارال را نمی توان در ماشین های ظرف شویی استفاده کرد. دلیل این امر این می باشد که نمی توان از ظروف فاقد روکش در ماشین های ظرفشویی استفاده کرد. چرا که باعث کوتاه شدن عمر مفید ظروف خواهد شد. ترکیبات و آنزیم هایی که در پودر های ظرفشویی است موجب آسیب به ظروف بدون روکش خواهد شد.
  • استفاده از مواد اسیدی فقط به عنوان چاشنی و میزان کم در این قابلمه ها قابل استفاده است. یعنی نمی توان در این قابلمه ها غذاهای ترش و اسیدی مانند رب گوجه را طبخ کرد.
  • اگر دستگیره این قابلمه ها در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد، ممکن است دستگیره ها آسیب ببینند.

معایب قابلمه های کارال

راهکار استفاده از ظروف کارال نچسب

برای سرخ کردن برخی از غذاها مانند ماهی، برای نچسبیدن آن ها به کف ظرف باید ماهی را در آرد یا آرد سوخاری قرار داد تا مانع از چسبیدن آن به کف ظرف شود. در واقع به دلیل نچسب بودن این ظروف یکی از مشکلات چسبیدن مواد سرخ کردنی به کف این قابلمه ها می باشد. البته برای کم کردن این مشکل در سرخ کردن، برای هر کدام از مواد غذایی راه کارهای متفاوتی وجود دارد تا مانع از چسبیدن آن ها به کف ظرف شود. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 
در هر صورت نه تنها قابلمه های کارال بلکه انواعی دیگر از قابلمه های موجود در بازار با توجه به جنس و موارد استفاده ای که دارند دارای مزایا و معایبی می باشند. آن چه باعث انتخاب یک قابلمه کارال خواهد شد، نیاز افراد و حساسیتی است که افراد نسبت به سلامت ظروف خواهند داشت. با بررسی مزایا و معایب ظروف کارال می توان نسبت به مضرات این ظروف شناخت پیدا کرد و با آگاهی نسبت به خرید ظروف کارال اقدام نمود. برای ارتقا اطلاعات خود در زمینه ظروف هاردآنادایزد، به مقاله ظروف هارد آنادایزد چیست در بخش مقالات چشمگیر مراجعه کنید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه کارال

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن