ظروف هارد آنادایزد چیست

برای آشنایی با این ظروف و فناوری ساخت آن ها بهتر است که به سابقه تولید انواع ظروف، مشکلات مربوط به آن ها و تحولات مربوط برای رفع مشکلات آن ها بپردازیم.
در ابتدا از سنگ و بعد از آن از انواع فلز برای پخت غذا استفاده می شد. به مرور و با آگاهی نسبت به خصوصیات انواع فلز ها و پیشرفت صنعت ظروف در شکل های متفاوت و با استفاده از فلزهایی که می توانند حرارت را به خوبی منتقل کنند به وجود آمدند. سیر تکاملی ظروف غذاخوری بسیار طولانی و دارای تغییرات زیادی می باشد. اما به طور مشخص در طی سده اخیر می توان بیشترین میزان از تغییر را در ظروف غذاخوری و پخت و پز مشاهده کرد. فلزات به خوی خودی نمی توانند مانع از چسبیدن مواد غذایی به کف ظروف بشوند، به همین دلیل سالها دانشمندان به دنبال فناوری بودند تا بتوانند ظروف فلزی را به گونه ای استفاده کنند که مواد غذایی به آن ها نچسبد. به مرور ظروف نچسب یا ظروف تفلون وارد بازار شد. قابلمه ها و تابه هایی که مخصوص پخت و پز بودند و برای مصارفی مانند سرخ کردنی استفاده می شدند توسط لایه هایی نچسب، روکش می شدند. این لایه ها با استفاده از دما و فشار مشخصی به وجود می آید و واکنش پذیری بسیار پایینی دارد. ظروف سرامیکی، چدن، گرانیک، چدن و ... توسط این مواد قابلیت روکش شدن را دارد. اما مشکل اصلی در این ظروف زمانی نمایان می شود که دچار آسیب شوند. با آسیب ظروف نچسب و تفلون این ظروف دیگر قابل استفاده نخواهند بود و چون از مواد شیمایی تشکیل شده اند ضرر مضاعفی را برای سلامتی انسان خواهند داشت. به همین دلیل در صورت آسیب دیدن هزینه گزافی نیز بر افراد متحمل خواهد شد.

ظروف هارد آنادایزد

در سال 1940 طی یک فرآیند که مربوط به ظروف غذا خوری نبود، بدنه ی یک هواپیما با اکسید سختی از آلومنیوم با نام هارد آنادایزد ساخته شد. این ماده در واقع طی سلسه واکنش های الکتروشیمیایی باعث خواهد که آلومنیوم ماهیت و خواص شیمیایی خود را از دست دهد و رنگ آن به سیاهی بگراید. با گذشت زمان محققان و دانشندان به دلیل سختی بسیار بالای این فلز و عدم واکنش آن در دماهای مخصوص به پخت و پز، هارد آنادایزد را برای ساختن ظروف مخصوص پخت و پز استفاده کردند.

ظروف هارد آنادایزد

ویژگی های ظروف هارد آنادایزد

در واقع در فرآیند آنادایزد هیچ روکش بیرونی روی فلز کشیده نمی شود. بلکه سختی خود فلز باعث خواهد شد که فلز اکسید شده بسیار مقاوم و با دوام عمل کند. در استفاده از ظروف آنادایزد نگرانی بابت شست و شو و آسیب دیدن ظروف وجود نخواهد داشت. استحکام و فناوری این ظروف به گونه ای است که حتی با اسکاچ های سیمی نیز مشکلی برای آن ها ایجاد نخواهد شد.
طعم غذا به هیچ وجه در استفاده با ظروف آنادایزد تغییر نخواهد کرد و این نسبت به دیگر قابلمه ها که از جنس های دیگر ساخته شده اند مزیت محسوب می شود.
در واقع می توان ظروف آنادایزد را انقلابی در تولید انواع ظروف مخصوص به پخت و پز دانست. این ظروف در اندازه های مختلف برای مصارف مختلف تهیه می شوند. به طور معمول این ظروف دارای گارانتی چند ساله خط و خش می باشند که این خود تضمین کننده مقاومت بالای آن ها خواهد بود. این ظروف به طور عمده در کشورهایی مانند آمریکا ، آلمان و ایران تولید می شوند و با بالاترین سطح کیفیتی می توان از آن ها استفاده نمود. دارا بودن نشان استانداد برای محصولاتی که در ایران تولید می شوند نشان دهنده این است که این ظروف از نظر آزمایشگاهی و پژوهشی فیلترهای مخصوص را پیموده اند و مورد تایید می باشند.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه کارال

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن