مضرات قابلمه گرانیتی

علی رغم نامی که بر قابلمه های گرانیتی اطلاق می شود این تصور که این ظروف از گرانیت ساخته می شوند، تصوری اشتباه است و تنها شباهتی که این محصولات با گرانیت دارند، شباهت ظاهری آن ها با گرانیت خواهد بود. در یک طبقه بندی کلی این قابلمه ها را در شمار ظروف نچسب می توان قرار داد که با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند در شمار بهترین و کارآمد ترین نوع ظروف نچسب خواهند بود. برای اطلاع از قیمت سرویس قابلمه گرانیتی به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید.

بررسی قابلمه گرانیتی

قابلمه های گرانیتی همانند دیگر انواع قابلمه از هر جنس دیگری دارای مزایا و معایبی می باشند. به طور معمول قابلمه های گرانیتی علاوه بر مزایایی که دارند و باعث شده است که افراد زیادی به خرید آن ها اقدام نمایند و محبوبیت بالایی داشته باشند، دارای معایبی نیز می باشد. با توجه به اینکه تمام ظروف و قابلمه هایی که در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است دارای مضراتی باشند، اولویت انتخاب با ظروفی خواهد بود که معایب کمتری را دارا می باشند. قابلمه های گرانیتی دارای مزایایی می باشند که می توان به موارد زیادی از آن ها اشاره کرد. ظروف گرانیتی به عنوان نوعی از ظروف نچسب قابلیت پاک شوندگی بالایی را دارد. یعنی بعد از طبخ غذا می توان به راحتی آن ها را شست و شو داد. فقط در مورد شست و شوی آن ها باید به این نکته دقت شود که از ظرفشورهای زمخت و سیمی یا اسکاچ برای شستن آن ها استفاده نشود چرا که باعث ایجاد خط و خش در آن ها خواهد شد. آنچه در مورد ساختار یک قابلمه گرانیتی مورد توجه است این می باشد که به طور معمول این قابلمه ها از فلز چدن به صورتی آلیاژی تهیه می شود و یک روکش لعابی مرغوب روی آن ها را خواهند پوشاند. اما سوال این است که در چه صورتی یک قابلمه گرانیتی می تواند مضر باشد یا اینکه مضرات قابلمه گرانیتی چیست؟همچنین روش های حرفه ای تمیز کردن پشت و بدنه قابلمه گرانیتی نیز در بخش مقالات چشمگیر بررسی شده است در صورت نیاز می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

بررسی قابلمه گرانیتی

مضرات قابلمه های گرانیتی

برخی از ضررهای این نوع از قابلمه ها به شرح زیر می باشد:

  • آنچه به صورت کلی می توان در این مورد گفت این است که این ظروف همانند دیگر ظروف نچسب مثل تفلون تا زمانی که روکش و لایه لعابی آن ها دچار آسیب نشده باشد در سلامت مواد غذایی تاثیری نخواهند داشت و پخت و پز با آن ها موردی نخواهد داشت. اما اگر روکش لعابی قابلمه گرانیتی دچار صدمه و یا خراش شود دیگر نباید از این قابلمه ها برای پخت و پز استفاده کرد چرا که با ورود مواد شیمایی به درون غذا مضرات آن آشکار خواهد شد.
  • ظروف گرانیتی ممکن است آنگونه که باید نچسب عمل نکنند و در حین طبخ، خرده هایی از مواد خوراکی به کف آن ها بچسبد. البته این موارد در صورتی اتفاق می افتد که قابلمه گرانیتی دارای مرغوبیت و کیفیت مناسبی نباشند.
  • قابلمه های گرانیتی به طور معمول قطر و محکم بودن انواع دیگر از قابلمه ها را نخواهد داشت. در واقع جنس بدنه آن ها نسبت به دیگر انواع قابلمه، ضعیف تر خواهد بود که در این صورت امکان آسیب دیدن و شکنندگی آن ها در اثر ضربه بالا خواهد رفت.
    قابلمه های گرانیتی معمولا به دلیل جنس ضعیف بدنه توانایی بالایی در نگهداری دما بعد از خاموش کردن حرارت نخواهند داشت.
  • از دیگر مواردی که ممکن است قابلمه های گرانیتی را در امتیاز پایین تری نسبت به انواع دیگر قرار دهد سادگی در طرح و رنگ این قابلمه ها می باشد. در واقع قابلمه های گرانیتی نسبت به قابلمه های سرامیکی دارای تنوع کمتری در طرح و رنگ می باشند که این مورد می تواند به عنوان یک عیب برای این محصولات به شمار آید.
  • امروزه نه تنها در مورد قابلمه های گرانیتی بلکه در موارد دیگری به اثبات رسیده است که این ظروف می توانند برای سلامتی انسان تهدید کننده باشد. در مواردی سرطان زا بودن این ظروف به اثبات رسیده است. البته باید به این نکته توجه شود که ضرر این ظروف در صورت آسیب دیدن و ایجاد خراش نمایان خواهد شد. در واقع تا قبل از آسیب دیدن این ظروف، امکان واکنش شیمایی میان غذا و مواد تشکیل دهنده ظروف وجود نخواهد داشت. پس از آسیب قابلمه های گرانیتی ورود فلزات سنگین و سمی به درون غذا امکان پذیر خواهد بود و با ورود به بدن انسان مشکلاتی را برای سلامتی فرد ایجاد خواهند کرد. 

همچنین از موارد مهم درباره این نوع از قابلمه، نحوه استفاده از این ظروف در اولین کاربرد می باشد که در مقاله طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار به این موضوع پرداخته شده است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن