طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار

قابلمه های گرانیتی به عنوان یکی از انواع ظروف نچسب به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در شمار بهترین قابلمه هایی هستند که می توان در حال حاضر از آن ها برای آشپزی و پخت و پز استفاده کرد. قابلمه های گرانیتی دارای فناوری ساخت جدید و به روزی هستند و افراد زیادی برای تکمیل سرویس های آشپزخانه یا حتی خرید جهیزیه به خرید آن ها اقدام می نمایند. انواعی از ظروف زمانی که خریده می شوند باید با توجه به دستورالعمل های خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. این دستور العمل ها ممکن است برای بار اول و یا در طول استفاده از ظروف یکسان باشد. در هر صورت در بسیاری از موارد می توان برای آگاهی از این موارد به کاتولوگ هایی که در کنار انواع ظروف آشپزخانه و قابلمه وجود دارند توجه نمود و یا این مطالب را از فروشندگان مربوطه جست و جو کرد. به طور خاص برای ظروف گرانیتی باید به طرز استفاده قابلمه برای بار اول دقت و مطابق با آن عمل نمود. برای اطلاع از قیمت قابلمه گرانیتی تکی به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید.

ساختار قابلمه های گرانیتی

قابلمه های گرانیتی به طور معمول دارای یک هسته ی آلومنیومی می باشند. این هسته در مرکز قابلمه وجود دارند و به دلیل رسانندگی حرارتی بالایی که دارند در اکثر قابلمه ها استفاده می شوند. در مواردی دیگر شکل و محتوای ساخت این قابلمه ها شباهت بسیاری به قابلمه های چدن دارند؛ اما آن چه در مورد قابلمه های گرانیتی بسیار مهم است روکش لعابی آن ها است که اکثرا از جنس شیشه است. استفاده از این نوع قابلمه ها به طور معمول دارای ایمنی بالایی است و می تواند کیفیت و سلامت مواد غذایی را تضمین می کند. نقص این گونه قابلمه ها همانند دیگر انواع، زمانی نمایان می شود که این ظروف دارای خراش شود و دچار آسیب دیدگی شوند. از نکات دیگری که هنگام استفاده از قابلمه های گرانیتی باید به آن ها توجه نمود این است که بعد از خرید باید به نحوه استفاده از آن برای بار اول دقت نمود. تشخیص قابلمه گرانیتی اصل عنوان مقاله ای در بخش وبلاگ سایت چشمگیر می باشد که شما را در این راستا کمک خواهد نمود.

ساختار قابلمه گرانیتی

روش استفاده از قابلمه گرانیتی برای بار اول

این مرحله در رابطه با قابلمه های گرانیتی بسیار راحت انجام می پذیرد. آنچه در رابطه با این قابلمه ها مهم می باشد این است که این قابلمه ها قبل از شروع برای پخت و پز انواع غذا به حرارت کافی برسند. این عمل بسیار راحت و به سهولت انجام پذیر است. بعد از خرید یک سرویس قابلمه گرانیتی آن را از جعبه یا کارتن خود باید خارج کنید و سپس تمام محتویات اضافی شامل برچسب ها را باید از آن جدا کرد. در این مرحله می توان نسبت به شست و شوی این ظروف اقدام نمود. با استفاه از یک اسفنج بسیار نرم یا پارچه لطیف نسبت به شست و شوی این ظروف اقدام کنید تا اثرات گرد و غبار و کثیفی که ممکن است در پروسه بسته بندی و انتقال این قابلمه ها، بر روی آن ایجاد شده باشد، پاک شود. به پارچه یا اسفنج مقداری مایع ظرف شویی بزنید تا اطمینان پیدا کنید همه کثیفی ها از قابلمه ها پاک شوند. بعد از آن اجازه دهید قابلمه به طور کامل خشک شود و اثری از رطوبت روی آن نباشد. پس از آنکه قابلمه به طور کامل خشک شد، اجاق گاز را روی کمترین حرارت ممکن تنظیم کنید. دقت کنید که پایین بودن حرارت در این مرحله بسیار مهم خواهد بود و نباید شعله اجاق زیاد باشد.
قابلمه گرانیتی را روی حرارت کم قرار دهید. در این مرحله باید مقداری روغن را به کف قابلمه اضافه کنید. کم بودن میزان روغن نیز در این مرحله حائز اهمیت است. برای اینکه از روغن زیادی در این مرحله استفاده نشود می توانید از اسپری روغن استفاده کنید. اجازه دهید تا روغن با همین حرارت کم داغ شود، این مرحله ممکن است ده دقیقه تا یک ربع طول بکشد. پس از این مرحله به اصطلاح عمل آب بندی قابلمه های گرانیتی به پایان رسیده است. شعله اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید قابلمه به دمای محیط برسد. بعد از این مرحله می توانید مجددا به شست و شوی قابلمه بپردازید. با استفاده از اسفنج نرم و مایع ظرف شویی به این عمل اقدام نمایید. پس از انجام این اعمال می توانید این ظروف را برای پخت و پز انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار دهید. در واقع انجام این اعمال باعث می شود که ظروف گرانیتی برای مدت طولانی تری برای عمل پخت و پز غذا استفاده شوند و دوام و کیفیت بیشتری خواهند داشت.
برای آشنایی با ویژگی های بهترین مارک قابلمه ایرانی گرانیتی به مقاله ای تحت عنوان بهترین برند قابلمه گرانیتی ایرانی کدام است مراجعه نمایید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن