پاک کردن کف سوختگی از قابلمه تفلون

در دوره ای که ما اکنون در آن زندگی می کنیم ظروف های مختلفی برای طبخ و سرخ کردن غذا وجود دارد مانند تفلون، چدن، سرامیک، مس و... با روی کار آمدن قابلمه های تفلون شست وشوی ظروف به راحتی انجام می شود در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون آشنا کنیم همراه ما باشید. اغلب برای همه ما پیش آمده است که فراموش کنیم زیر قابلمه را خاموش کنیم و این فراموشی هم نتیجه خوبی ندارد و منجر به سوختن غذا و قابلمه می شود و مواد غذایی داخل قابلمه به کف آن می چسبد تمیز کردن قابلمه های سوخته از چالش های خانه داری محسوب می شود. برای تمیز کردن و پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون اولین چیزی که توصیه می شود که رعایت کنید این است که هرگز با اجسام فلزی به جان قابلمه ها نیفتید چون این کار نه تنها مشکل شما را حل نمی کند بلکه باعث آسیب رسیدن به قابلمه تفلون شما می شود. هنگامی که ظروف تفلون در بازار وجود نداشت شستشوی قابلمه ها کار چندان راحتی نبود و دلیل آن هم این بود که هنگام طبخ و یا سرخ کردن مواد غذایی به کف قابلمه می چسبید و باید راه حل های مختلفی انجام می شد تا سوختگی قابلمه از بین میرفت.

روش های پاک کردن قابلمه تفلون از سوختگی

برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون روش های مختلفی وجود دارد یکی از روش هایی که باید در ابتدای کار انجام شود این است که بعد از سرد شدن کامل قابلمه مواد غذایی موجود در داخل قابلمه را با استفاده از یک حوله و یا یک دستمال نرم به صورت کامل تمیز نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که دورن قابلمه تفلون به هیچ عنوان از اجسام فلزی استفاده نکنید چون موجب از بین روفتن روکش تفلون می شود توصیه می شود که برای خالی کردن باقی مانده غذا از دورن قابلمه تفلون از قاشق یا کفگیر چوبی و یا کائوچو استفاده کنید تا آسیبی به قابلمه وارد نشود و دوام بالایی داشته باشد بعد از پاک کردن قابلمه از مواد غذایی باقی مانده آن را درون سینک ظرفشویی قرار داده و اجازه دهید که کاملا سرد و خنک شود تا بتوانید قابلمه را به دست بگیرید و لمس کنید نکته ای که در این جا وجود دارد این است که قبل از سرد شدن کامل قابلمه آن را در سینک قرار ندهید، هنگامی که ظرف به صورت کامل سر شد باید آن را با آب گرم خیس کنید و سپس با یک دستمال نرم و یا اسکاچ همراه با مایع ظرفشویی آن را به خوبی بشوئید برای تمیز کردن قابلمه تفلون هرگز از شوینده های قوی استفاده نکنید چون آسیب جدی به آن وارد می کند. روش دیگر پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون این است که بعد از سرد شدن کامل قابلمه تفلون داخل آن را مقداری آب ریخته و سپس نصف فنجان سرکه سفید به آب اضافه کنید تا چربی ها و باقی مانده های مواد غذایی که به کف قابلمه چسبیده است را به طور کامل از بین ببرد. به هر حال در نظر داشته باشید که عمر ظروف تفلون به نحوه نگهداری شما از این ظروف کاملا وابسته است.

روش های پاک کردن قابلمه تفلون از سوختگی

از بین بردن سیاهی کف قابلمه تفلون

یکی دیگر از روش ها جهت پاک کردن سوختگی و سیاهی کف قابلمه تفلون این است که ظروف مورد نظر که سوخته است را پر از جوش شیرین کرده و مقداری سرکه به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بجوشد لازم به ذکر است که سعی شود از 50 درصد آب و 50 درصد سرکه استفاده کنید بعد از جوشیدن سرکه و آب درون ظرف آن را از روی شعله برداشته و به آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید و زمان دهید که به مدت 20 دقیقه در ظرف بماند، این روش یعنی روش ترکیب سرکه و جوش شیرین به پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون کمک زیادی می کند و از سودمند ترین روش ها محسوب می شود. در انتها بعد از پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون و شستشو آن باید با استفاده از یک حوله ی نرم و یا دستمالی نرم آن را خشک کنید با استفاده از روش های ذکر شده قابلمه تفلون شما به حالت قبل باز می گردد و میتوانید از آن استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ظرف، مقاله همه چیز درباره ظروف تفلون را دربخش مقالات مطالعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف تفلون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن