عمر ظروف تفلون

ظروف نچسب به خصوص ظروف تفلون هر کدام دارای عمری مفید می باشند. منظور از عمر مفید یعنی مدت زمانی که محصول مورد نظر با عملکرد و کیفیت اولیه به کار گرفته می شود. درباره ظروف تفلون نیز این عمر مفید به شرایط متفاوتی بستگی دارد. علاوه بر شرایطی که در ساخت ظروف تفلون مد نظر است عوامل دیگری نیز در دوام و عمر این ظروف تاثیر گذارند. این عوامل به شرایط و مراقبت های بعد از خرید بستگی خواهد داشت. در این مقاله به عوامل و شرایطی که باعث می شوند یک ظرف تفلون دارای دوام بیشتری باشد اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر عمر ظروف تفلون

عواملی که باعث افزایش عمر ظروف تفلون می شوند، عبارتند از:

تاثیر نگهداری از ظروف تفلون در طول عمر آن

  • قبل از استفاده ظروف را آب بندی کنید: آب بندی کردن اصطلاحی است که به مجموعه کارهایی اطلاق می شود که قبل از استفاده مداوم از ظروف باید انجام داد. در مورد ظروف تفلون این عمل اینگونه انجام می شود که پس از باز کردن این ظروف از بسته بندی، آن ها را شست و شو می دهند. مرحله اصلی، آغشته کردن ظروف تفلون به روغن مایع می باشد. پس از بیست دقیقه تا نیم ساعت می توان ظروف را شست و شو داد و از آن برای پخت و پز استفاده کرد. این کار باعث بالاتر رفتن عمر ظروف تفلون خواهد شد.
  • از حرارت دادن ظروف خالی بپرهیزید: هیچ وقت ظروف تفلون را بدون اینکه روغن یا خوراکی در آن ها باشد روی حرارت مستقیم قرار ندهید. حتما قبل از قرار دادن این ظروف روی حرارت روغن بریزید یا مواد غذایی را قرار دهید. حرارت ظرف خالی تفلون باعث خواهد شد که تفلون ظرف از هسته آن جدا شود و دیگر قابل استفاده نباشد.
  • از حرارت بالا استفاده نکنید: به طور معمول نه تنها ظروف تفلون بلکه تمام ظروفی که به عنوان نچسب در بازار شناخته می شوند نباید در معرض حرارت بالا قرار گیرند. غذای طبخ شده در آن ها باید با حرارت کم و ملایم پخته شود.حرارت بالا به مرور باعث پایین آمدن میزان کارآیی ظروف تفلون خواهد شد.
  • از قاشق های فلزی و نوک تیز استفاده نکنید: در رابطه با ظروف نچسب نباید از قاشق های فلزی برای هم زدن غذای آن ها استفاده کرد زیرا باعث آسیب دیدن کف ظروف تفلون خواهد شد. در واقع ظروف تفلون تا قبل از اینکه آسیب ببیند و خراشیده شوند دارای بیشترین و بهترین عملکرد خود می باشند اما بعد از آن دیگر نباید از این ظروف استفاده کرد چرا که بسیار برای سلامتی مضر خواهند بود.
  • اصولی و دقیق ظروف تفلون را شست و شو دهید: این ظروف دارای حساسیت بالایی می باشند که باعث می شود نسبت به مراقب و شست و شوی آن ها نکاتی را رعایت کنیم. به طور مثال همیشه برای شستن ظروف تفلون باید اجازه دهید که ظروف تفلون در دمای محیط، گرما و حرارت خود را از دست دهند. سپس نسبت به خیساندن آن ها با آب ولرم اقدام کنید. برای شست و شوی این ظروف از اسفنج های نرم استفاده کنید تا این ظروف آسیب نبینند.
  • از تماس ظروف تفلون با دیگر ظروف بپرهیزید: این موضوع در رابطه با مراقبت همیشگی ظروف تفلون می باشد. زمانی که ظروف تفلون مورد استفاده نیستند بهتر است که نحوه قرار دادن آن ها به صورت آویزان باشد و هیچ ارتباطی بین این ظروف و دیگر ظروف آشپزخانه نباشد. به این ترتیب از آسیب دیدن این ظروف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نگهداری از ظروف تفلون

خرید ظروف تفلون با عمر طولانی

  • از یک برند مطمئن خرید کنید: امروزه شرکت های داخلی و خارجی بسیار اقدام به تولید و عرضه انواع ظروف نچسب به ویژه ظروف تفلون نموده اند. بدیهی است که کیفیت ساخت در آن ها یکسان نخواهد بود. شرکت های دارای تجربه کاری بیشتر و نام آشنا تر از متریال های با کیفیت تری برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند. علاوه بر آن دارای تجهیزات پیشرفته تر برای ساخت محصولات خود می باشند. هر چه ظروف تفلون با کیفیت بالاتری را انتخاب کنید عمر و دوام آن ها نیز بیشتر خواهد شد.
  • از ظروف تفلون با ضمانت نامه اصل کالا استفاده کنید: ظروف اصلی تفلون که توسط برندهای معتبر تولید می شوند باید دارای ضمانت نامه اصل کالا باشند که در این صورت این ضمانت نامه هویت کالای خریداری شده را بیان می کند.خرید از برندها و محصولاتی که دارای ضمانت اصل کالا می باشند باعث می شود که در صورت آسیب دیدن و یا مواردی که مربوط به گارانتی می باشد، بتوان محصول مورد نظر را تعویض کرد.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع قابلمه تفلون در طرح ها و مد ل های متنوع و از برند های معتبر و نام آشنا در این صنعت، از قروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر به شورت حضوری یا اینترنتی دیدن فرمایید و با خرید مطمئن، آرامش خیال خود را تامین کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف تفلون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن