چگونه فلاسک درست کنیم

اگر شما هم طرفدار همیشگی چای یا قهوه گرم هستید، حتماً تا به‌ حال به فکر داشتن یک فلاسک شخصی برای خودتان افتاده ‌اید. اما ممکن است این فکر زمانی به ذهنتان خطور کرده باشد که امکان خرید فلاسک را نداشته ‌اید. به همین خاطر ما در این مقاله از چشمگیر قصد داریم دو روش بسیار ساده برای ساخت فلاسک به شما آموزش بدهیم. شما با استفاده از این دو روش می‌ توانید به ‌راحتی و با ساده ‌ترین ابزارها، برای خودتان فلاسک بسازید. البته بهتر است پیش از شروع آموزش، کمی راجع به ساختار فلاسک‌ ها بدانید. بدنه درونی فلاسک‌ ها معمولاً از دولایه شیشه تشکیل شده است. شیشه عایق بسیار خوبی برای گرما است و از انتقال حرارت به روش رسانایی جلوگیری می ‌کند. علاوه بر این، در میان دولایه شیشه ‌ای فلاسک، معمولا خلأ وجود دارد. خلأ، امکان انتقال حرارت به روش همرفتی را به حداقل می ‌رساند. سازندگان فلاسک‌ها همچنین، با نقره اندود کردن شیشه درونی فلاسک، امکان انتقال گرما به روش تابشی را نیز از بین برده ‌اند. همه این ها در کنار هم باعث شده فلاسک‌ها بتوانند تا ساعت‌ها نوشیدنی شما را گرم نگه دارند. ممکن است بپرسید چگونه می‌شود چنین وسیله‌ای را با ابزارهای بسیار ساده تولید کرد؟ اگر می‌ خواهید بدانید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده مدل های مختلف و استعلام قیمت فلاسک چای از برندهای خوشنام و معتبر با فروشگاه اینترنتی چشمگیر همراه شوید.

چگونه فلاسک درست کنیم

آموزش ساخت فلاسک با وسایل ساده

یکی از ساده‌ ترین راه‌های ساخت فلاسک استفاده از یک بطری شیشه‌ ای، چسب نواری با قوام بالا، ورقه فویل آلومینیومی و دستمال کاغذی است.

  • ابتدا دور بطری شیشه ‌ای را با دستمال کاغذی می‌پوشانیم. (شکل بطری اهمیتی ندارد، اما جنس آن بهتر است شیشه‌ ای باشد.) دقت کنید تا حتماً همه سطح بطری را با دستمال کاغذی بپوشانید. چون هر روزنه‌ای می‌تواند باعث هدر رفتن گرمای نوشیدنی شما شود.
  • حالا با کمک چسب، دستمال کاغذی را به بدنه و سر بطری بچسبانید؛ تا دستمال کاغذی روی بطری به‌خوبی فیکس شود.
  • در این مرحله نوبت به استفاده از ورقه فویل می‌رسد. ورقه فویل را نیز همانند دستمال کاغذی به‌دور بطری بپیچید. بخش‌های اضافی فویل را قیچی کنید.
  • حالا از چسب نواری استفاده کنید و دورتادور بطری را از بالا تا پایین، چسب بزنید. طوری که انگار به بدنه بطری رنگ سیاه زده‌ باشید.
  • بعد از اتمام این چهار مرحله، فلاسک شما تقریبا آماده است. پیشنهاد ما این است که پیش از استفاده از فلاسک، داخل آن آب داغ بریزید و دمای آن را با کمک یک دماسنج اندازه‌ گیری کنید. درب فلاسک را ببندید و بعد از یک ساعت، دوباره دمای آن را با همان دماسنج اندازه بگیرید. خواهید دید که میزان تغییر دمای آب، در مدت ‌زمان یک ساعت قابل‌چشم‌ پوشی است.

لازم به ذکر است که این روش، ساده‌ترین روش ساخت فلاسک است و نمی ‌شود انتظار زیادی از آن داشت. اما می‌تواند برای یک ساعت، نوشیدنی شما را گرم نگه دارد.

آموزش ساخت فلاسک با وسایل ساده

طرز ساخت فلاسک

روش دیگری هم برای ساخت فلاسک وجود دارد که نسبت به روش پیشین، کامل‌ تر و حرفه‌ای ‌تر است. شما برای ساخت فلاسک با این روش به چسب نواری، چسب حرارتی، بطری نوشابه بزرگ و یک ورقه فویل نیاز دارید.
بطری شیشه ‌ای را برداشته و با ورق فویلی می‌ پوشانیم. دقت کنید که باید سطح بطری شیشه‌ ای به‌ خوبی پوشانده شود. در این مرحله همانند روش قبلی، می‌توانید با چسب نواری روی فویل را کاملاً بپوشانید. یا لبه‌هایی که روی‌هم قرار می‌ گیرند را چسب بزنید. این به انتخاب شما بستگی دارد.
حالا نوبت به ساخت جداره بعدی می ‌رسد. ابتدا شیشه نوشابه را از وسط ببرید؛ به‌ طوری که به دو بخش نسبتاً برابر تبدیل شود.
بعد بطری شیشه ‌ای را داخل بخش زیرین بطری نوشابه قرار دهید و بخش رویی بطری نوشابه را با چسب حرارتی به بخش زیرین وصل کنید. این مرحله باید طوری انجام شود که انگار بطری نوشابه، بطری شیشه‌ ای را دربرگرفته است. ازآنجایی‌ که بطری نوشابه بزرگ‌ تر از بطری شیشه‌ ای است، طبیعتاً بین دولایه فضای خالی وجود خواهد داشت. این فضای خالی به‌عنوان عایق عمل می‌ کند و از انتقال گرما جلوگیری می ‌کند. بعد از اینکه این مراحل را به اتمام رساندید، با چسب حرارتی، قسمت بالایی بطری نوشابه را به گردن بطری بچسبانید. تا هیچ روزنه ‌ای برای هدررفتن گرما وجود نداشته باشد.
حالا فلاسک شما آماده است و می‌ توانید با اطمینان از آن لذت ببرید. دوباره پیشنهاد ما این است که مانند روش قبلی، فلاسک را با آب داغ پرکنید و دمای آن را بسنجید و ساعتی بعد دوباره این کار را با همان دماسنج تکرار کنید. این دو روش برای زمان‌هایی مناسب است که شما فرصتی برای خرید فلاسک ندارید و از طرفی نمی ‌توانید قید داشتن آن را بزنید. قیمت فلاسک یونیک در سایت چشمگیر در برابر کیفیت بسیار بالای آن بسیار مناسب است. سرویس آشپزخانه یونیک از درجه یک ترین سرویس های موجود در سایت چشمگیر است. 

 

 

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن