چرا بدنه فلاسک داغ می شود؟


سرد شدن چای یا مایعات داغ داخل فلاسک از جمله مشکلات رایج در فلاسک های استیل و شیشه ای است. شاید از خود بپرسید که چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ آیا داغ شدن بدنه فلاسک نشان دهنده خراب شدن آن است؟ پاسخ پرسش های خود را در این مقاله از چشمگیر دریافت خواهید کرد. ما در این مطلب دلایل داغ شدن بدنه این وسیله را برای شما مشخص می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
لازم به ذکر است که این شرایط و علل آن در فلاسک های استیل و شیشه ای متفاوت است. بنابراین در این مقاله به شرح هر دو حالت پرداخته ایم.
بدنه و محفظه فلاسک های استیل از استیل ضد زنگ ساخته شده اند. به همین دلیل چنین محصولاتی در برابر ضربه و افتادن نسبت به سایر نمونه هایی با محفظه شیشه ای مقاومت بیشتری دارند. همچنین فلاسک های استیل مقاومت بیشتری در برابر حرارت از خود نشان می دهند.
این نوع فلاسک ها از دو لایه استیل بیرونی و درونی تشکیل شده اند که بین این دو لایه نیز با گازی مخصوص پر شده است. گاهی اوقات ممکن است که این گاز بر اثر وارد شدن یک ضربه یا فرو رفتن یک شیء تیز به داخل محفظه خارج شود. در این صورت فلاسک استیل قابلیت عایق بودن خود در برابر حرارت را از دست می دهد. فلاکس یونیک اصل یکی از بهترین فلاسک های موجود در سایت چشمگیر است.

 

چرا بدنه فلاسک بعد از ریختن آب جوش داغ می شود؟

چرا بدنه فلاسک بعد از ریختن آب جوش داغ می شود؟

اولین نشانه های خراب شدن فلاسک نیز این است که پس از مدت کوتاهی از ریختن چای درون محفظه بدنه بیرونی فلاسک داغ می شود. این اتفاق در اثر تبادل حرارتی بین لایه ها در زمان عدم حضور گاز مخصوص صورت می گیرد. در واقع داغ شدن بدنه فلاسک به معنی از دست رفتن گازی است که عاملی برای عایق حرارت بودن فلاسک محسوب می گردد.
فلاسک های شیشه ای نیز با استفاده از پوشش نقره ای داخل محفظه خود از تابش نور به چای جلوگیری می کنند. شیشه فلاسک به صورت دو جداره است و بین این دو لایه نیز خلاء وجود دارد. بنابراین یکی از دلایل معمول سرد شدن چای در فلاسک های شیشه ای خارج کردن شیشه داخلی از جایگاه خود است. این امر باعث می شود که روزنه ای بین مایعات و فضای بیرون به وجود آید. بدین صورت حرارت چای یا نوشیدنی های گرم دیگر به لایه بیرونی منتقل می شود و مایعات حرارت خود را از دست می دهند.

آیا داغ شدن بدنه فلاسک طبیعی است یا نشانه خرابی فلاسک است؟

آیا داغ شدن بدنه فلاسک طبیعی است یا نشانه خرابی فلاسک است؟

همانطور که بیان شد، داغ شدن بدنه فلاسک استیل در اثر از بین رفتن گاز مخصوص بین دو لایه به منزله خراب شدن این وسیله است. به یاد داشته باشید که در صورت بروز چنین عارضه ای باید فلاسک خود را دور بیندازید، زیرا این دستگاه قابلیت تعمیر ندارد. همچنین در این شرایط نیز فلاسک چای کارایی مطلوبی را برای شما نخواهد داشت و موجب سرد شدن زود هنگام چای یا مایعات دیگر درون آن می شود.
اگر در فلاسک های شیشه ای نیز حرارت به بدنه بیرونی منتقل شود و علت آن خارج کردن شیشه فلاسک باشد، باید واشر لاستیکی جدیدی را جایگزین کنید. ترک برداشتن یا هر اتفاق دیگری که به بدنه بیرونی فلاسک شیشه ای آسیب وارد کند نیز باعث از بین رفتن خلاء اطراف شیشه می شود. این امر در انتقال حرارت مایع درون محفظه به بدنه بیرونی نقش دارد. در نتیجه نوشیدنی درون فلاسک نیز حرارت خود را از دست می دهد. در این حالت نیز دیگر فلاسک قابل استفاده نیست و باید یک وسیله جدید را بخرید.
شما می توانید انواع فلاسک های استیل و شیشه ای با کیفیت را در طرح ها و رنگ های گوناگون در فروشگاه اینترنتی چشمگیر تهیه کنید. همچنین در این سایت اطلاعات مفیدی درباره نحوه نگهداری و مراقبت از وسایل مختلف خانه و آشپزخانه برای راهنمای شما خوانندگان گرامی ارائه شده است.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن