زنگ زدگی داخل فلاسک

فلاسک برای کسانی که علاقه زیادی به نوشیدن چای به خصوص در مسافرت ها دارند، وسیله ای ضروری محسوب می شود. فلاسک های استیل نسبت به فلاسک های شیشه ای در برابر ضربه و افتادن مقاوم تر هستند. اما استفاده از این نوع وسایل نیز با مشکلاتی را به همراه دارد. برای مثال اگر در هنگام خرید فلاسک با بی توجهی محصولی بی کیفیت را تهیه کنید، با زنگ زدگی داخل فلاسک مواجه می شوید. در این مقاله دلیل این اتفاق و نحوه از بین بردن این لکه ها از داخل محفظه فلاسک را می آموزید. پس با چشمگیر همراه باشید.

دلیل بوجود آمدن زنگ زدگی داخل فلاسک

استیل نوعی فولاد ضدزنگ است و به دلیل عدم داشتن روکش یا رنگ روی آن به راحتی تمیز می شود. این ماده در صورتی که از جنس مرغوب باشد، در تماس با آب و سایر مایعات ترش و اسیدی دچار واکنش های شیمیایی نمی شود.
فلاسک های موجود در بازار با انواع مختلف استیل تولید می شوند که کیفیت هر یک با دیگری متفاوت است. به همین دلیل قیمت برخی از فلاسک ها گران تر است. این محصولات در مقایسه با نمونه های ارزان تر کیفیت و استحکام بالاتری دارند. فلاسک های ارزان تر که از مواد استیل نامرغوب تری ساخته شده اند، پس از مدتی زنگ می زنند و غیربهداشتی می شوند.
آهن عنصر کلیدی همه استیل ها است. برای اینکه استیل ضدزنگ شود، آهن را با عناصری مانند کروم و نیکل آلیاژ می کنند. همچنین عناصری مانند وانادیوم و تیتانیوم را برای استحکام بخشی به استیل به کار می برند.
زنگ زدگی داخل فلاسک مشکلی است که در اثر استفاده از عناصری نامناسب در ترکیبات استیل صورت می گیرد. اگر استیل محفظه داخلی داخل فلاسک را از موادی غیر از موارد بالا تهیه کنند، این وسایل غیربهداشتی و خطرناک برای سلامتی می گردند. در ضمن در این شرایط این نوع محصولات عمر کوتاهی دارند و به سرعت زنگ می زنند.
متاسفانه گاهی اوقات تولیدکننده های فلاسک در محصولات خود آلیاژهای بی کیفیتی مانند سرب خشک را در ترکیبات استیل به کار می برند. این شرکت ها این کار را برای کاهش قیمت تمام شده کالاهای خود انجام می دهند. این مسئله موجب کاهش کیفیت لایه بیرونی و درونی فلاسک می شود. در نتیجه بهتر است که از خرید فلاسک هایی که در بازار با قیمت های ارزان وجود دارند و ترکیبات آن ها معلوم نیست، اجتناب کنید. فلاکس یونیک اصل یکی از بهترین فلاسک های موجود در سایت چشمگیر است.

زنگ زدگی داخل فلاسک

نحوه از بین بردن زنگ زدگی داخل فلاسک

گاهی اوقات با مشکل زنگ زدگی داخل فلاسک روبرو می شوید. این مسئله در اثر تماس محفظه با چای، قهوه و سایر مایعات رخ می دهد. همچنین اغلب بوهای نامطبوعی نیز در فلاسک باقی می ماند. برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی محفظه فلاسک استیل و همچنین بوی ناخوشایند نیز راه حل هایی وجود دارد.
سرکه سفید نسبت به لکه های زنگ زدگی واکنش نشان می دهد و آن ها را از بین می برد. برای این کار مقداری سرکه را درون محفظه فلاسک بریزید و آن را خوب به همه قسمت های فلاسک برسانید. اجازه دهید که 24 ساعت سرکه تمام لکه ها را کاملا خیس کند. سپس فلاسک خود را با آب گرم بشویید. در این روش نیازی به سابیدن ندارید.
مواد دیگری که برای این منظور می توانید استفاده کنید، ترکیب نمک و لیمو است. مقداری آب لیمو را درون فلاسک بریزید و نمک را به آن بیفزایید. حدود 2 الی 3 ساعت صبر کنید که این ترکیب کار خود را انجام دهد. سپس با استفاده از یک برس لکه های زنگ زدگی را بسابید.
جوش شیرین نیز برای محو کردن لکه های زنگ زدگی مناسب است. برای این منظور مقداری آب و جوش شیرین را درون محفظه فلاسک بریزید و آن را خوب تکان دهید. میزان آب و جوش شیرین در این ترکیب به شما بستگی دارد. سپس مقداری زمان بدهید که این ترکیب اثرات خود را روی زنگ زدگی ها بگذارد. در این بین با استفاده از یک برس لکه ها را بسابید. سپس وسیله مذکور را با آب بشویید.
ضدزنگ های شیمیایی نیز در بازار وجود دارند. این محصولات عموما از اسید فسفریک و اگزالیک اسید تشکیل شده اند. بنابراین این فرآورده ها برای پوست انسان مضر هستند و در هنگام استفاده از آن ها باید موارد احتیاطی را رعایت کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه از بین بردن زنگ زدگی در سطح فلاسک می توانید با چشمگیر همراه باشید و در صورت بروز هر گونه مشکلی با مشاوران متخصص آن در تماس باشید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن