فلاسک را چطور تمیز کنیم؟

چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما ایرانی ها به حساب می آید. این نوشیدنی گرم برای اینکه طعم دلچسب تری داشته باشد، باید در دمای خاصی نگهداری شود. یکی از وسایل مناسب برای آماده و نگهداری از چای چه در خانه و چه در هنگام مسافرت و گردش فلاسک چای است. اما این محصولات به دلیل ساختار خاصی که دارند، به مرور زمان دچار تغییر رنگ می شوند. تمیز کردن فلاسک چای با راهکارهای مطرح شده در این مقاله به شما در رفع این مشکل کمک می کند.
همچنین محفظه داخلی فلاسک نیز در اثر تماس با چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها بوی ناخوشایندی را به خود می گیرد. این روش ها در از بین بردن بوی نامطبوع فلاسک نیز موثر هستند.

3 روش تمیز کردن فلاسک چای

روش های زیادی برای شستشوی فلاسک وجود دارد. اما در ادامه شما را با کار آمد ترین راهکارهای تمیز کردن این وسیله کاربردی آشنا می کنیم. لازم به ذکر است که پیش از اعمال هر یک از روش های زیر باید تفاله های چای را از درون محفظه فلاسک خالی کنید.

استفاده از جوش شیرین برای شستشوی فلاسک چای

برای از بین بردن بوی بد فلاسک و جلوگیری از تشکیل جرم در آن باید پس از هر بار استفاده آن را با آب و مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی بشویید. در صورتی که پس از این کار هنوز لکه های نوشیدنی درون ظرف وجود دارد، باید برای تمیز کردن فلاسک چای از جوش شیرین استفاده کنید.
برای این منظور یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم جوش شیرین را به همراه یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک برس شیشه شور این خمیر را به قسمت های لکه دار درون محفظه فلاسک بزنید. پس از آن بلافاصله فلاسک را با استفاده از آب گرم بشویید. برای اثرگذاری بیشتر بهتر است که این روند را یک یا دو بار انجام دهید.
در نهایت فلاسک را به صورت وارونه روی پارچه ای تمیز قرار دهید که آب آن به صورت کامل خارج شود. این عمل ممکن است که دو تا چهار ساعت زمان ببرد. پس از خشک شدن کامل، درب فلاسک را به حالت نیمه باز روی آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید درپوش را به صورت کامل ببندید؛ زیرا این عمل با جلوگیری از گردش هوا به داخل محفظه فلاسک باعث ایجاد بوی نامطبوع درون آن می شود. قیمت فلاسک یونیک در سایت چشمگیر در برابر کیفیت بسیار بالای آن بسیار مناسب است.

استفاده از مایع ظرفشویی و آب

یکی از روش های تمیز کردن موثر و ساده فلاسک شستشو با دست و به کمک مایع ظرفشویی و آب گرم است. در حین شستشو با استفاده از یک اسکاچ نرم مایع ظرفشویی را به تمام قسمت های فلاسک بمالید و خوب بسابید.
حتی بخش های مربوط به درپوش فلاسک را نیز به خوبی با کف آغشته کنید. چرا که احتمال دارد که باکتری ها از طریق این بخش ها وارد محفظه داخلی شوند. البته به یاد داشته باشید که پس از شستن این وسیله آن را به طور کامل خشک کنید. این عمل مانع از تجمع باکتری ها درون محفظه می شود.

فلاسک را چطور تمیز کنیم؟

استفاده از قرص های تمیزکننده دندان

این روش تمیز کردن فلاسک چای نیز بسیار ساده است. قرص های تمیزکننده دندان علاوه بر از بین بردن لکه های فلاسک خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد. برای این منظور در ابتدا مقداری آب گرم یا جوش را درون محفظه فلاسک بریزید. به یاد داشته باشید که هر چقدر دمای آب بیشتر باشد، برای از بین بردن لکه ها تاثیر بیشتری دارد. سپس آب را داخل فلاسک بچرخانید که تمام لکه ها خیس شوند.
سپس یک یا دو عدد از این قرص ها را درون فلاسک چای بیندازید. این عمل ممکن است که کف زیادی را به وجود آورد. بنابراین توصیه می شود که وسیله مذکور را روی سینک ظرفشویی یا سطوحی که قابل تمیز کردن هستند، قرار دهید. در این حین درپوش فلاسک را نبندید.
قرص های تمیز کننده با حل شدن در آب موجب از بین رفتن لکه های فلاسک چای می شوند. حدود 30 الی یک ساعت زمان بدهید که این قرص ها کار خود را به خوبی انجام دهند. پس از آن با استفاده از یک برس داخل محفظه را بسابید. در نهایت نیز برای از بین رفتن کامل لکه ها فلاسک را چند بار با آب گرم بشویید.

فلاسک را چطور تمیز کنیم؟

 چشمگیر عرضه کننده انواع و اقسام لوازم خانگی با بهترین کیفیت در سطح کشور است. برای مشاهده لیست قیمت، مشخصات و خرید محصولا مورد نظرتان با چشمگیر همراه باشید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن