پخت برنج در قابلمه پیرکس

برنج یکی از محبوب‌ترین موادغذایی است که در اکثر وعده‌های غذایی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و به قدری طرفدار دارد که حذف آن از رژیم‌های غذایی‌مان تقریبا غیرممکن شده است. همان طور که می‌دانیم پخت برنج فرایندی زمان‌بر است و بدون نظارت و دقت ممکن است شفته شود یا نپزد. ما در این مطلب قصد داریم روش‌هایی از پخت برنج در قابلمه پیرکس را به شما پیشنهاد دهیم تا هم در وقت شما و هم در مصرف گاز صرفه جویی کنید.

پخت برنج در قابلمه پیرکس در مایکروویو

پخت برنج در قابلمه پیرکس در مایکروویر ارزان‌تر و راحت‌تر از پلوپز است و برق زیادی نیز در حین پخت برنج مصرف نمی‌شود.
پخت برنج در قابلمه پیرکس به معنای شستشوی ساده‌تر است. شما می‌توانید قابلمه پیرکس را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و هیچ نگران شکستن و ترک خوردن آن نباشید.
پخت برنج در قابلمه پیرکس و در مایکروویر به معنی نظارت کمتر بر روند پخت غذا و عملا صرفه جویی در وقت است. اگر برنج را روی اجاق گاز می‌پزید، باید قابلمه را تا زمانی که آب به جوش بیاید تماشا کنید، حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و در نهایت تایمر را تنظیم کنید. وقتی تایمر به صدا در آمد باید فوراً گاز را خاموش کنید. همچنین گرمای شدید زیر قابلمه برنج باعث سوختن غذا می‌شود و شستن قابلمه‌ای که برنج در آن سوخته باشد یکی از چالش‌های همیشگی در آشپزخانه است.
طعم برنج در قابلمه پیرکس و در مایکروویو با برنجی که روی گاز پخته شود یکسان است.
راز پخت برنج در مایکروویو:

افزودن مقدار مناسب آب به برنج! ساده بود نه؟ به عبارتی:

آب زیاد = برنج له و شفته
آب خیلی کم = برنج خشک
آب مناسب = برنج مناسب

پخت برنج در قابلمه پیرکس در مایکروویو 

پخت برنج در قابلمه پیرکس در فر

با توجه به اینکه قابلمه‌های پیرکس در اندازه‌ها و فرم‌های مختلفی در دسترس ما هستند می‌توانیم از آنها برای پخت برنج‌ قالبی در فر استفاده کنیم. پس اگر قصد دارید هنر آشپزی خود را به رخ مهمانان بکشید حتما از قابلمه پیرکس استفاده کنید. مهمترین مزیت قابلمه پیرکس این است که دستگیره قابل اشتعال ندارد و با خیال راحت می‌توانید آن را داخل فر بگذارید.

آیا ظرف شیشه ای پیرکس در فر می شکند؟
بله.

آیا قابلمه پیرکس در فر ایمن است؟
قطعا بله.

ظروف پیرکس به ویژه قابلمه‌های پیرکس (چه قدیمی و چه جدید) تا زمانی که از تغییرات شدید و ناگهانی دما دور بمانند، در اجاق و مایکروویو شما بی‌خطر خواهند بود. اما قابلمه پیرکس از جنس شیشه ساخته شده است و باید برای حفظ و نگهداری از آن دقت بیشتری داشته باشیم.

پخت برنج در قابلمه پیرکس در فر 

چرا هنگام استفاده از قابلمه پیرکس برای پخت برنج مراقب تغییرات دمایی باشیم؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پیرکس نوعی شیشه است و تغییرات سریع دما باعث شکستن شیشه می‌شود. قابلمه پیرکس از مقاومت بالایی در برابر شوک حرارتی برخوردار نیست و تغییرات ناگهانی دما باعث شکسته شدن و حتی منفجر شدن این ظروف می‌شود. برای جلوگیری از خطرات احتمالی توجه داشته باشید که قابلمه پیرکس داغ را روی سطوح سرد و مرطوب قرار ندهید. اگر قابلمه پیرکس را برای گرم کردن غذا از یخچال خارج می‌کنید حتما به ظرف اجازه دهید به دمای محیط اتاق برسد و آن را مستقیم داخل فر و یا مایکروویو قرار ندهید.

5 نکته برای استفاده ایمن از قابلمه پیرکس برای پخت برنج

علاوه بر نکاتی که برای حفظ و نگهداری از قابلمه پیرکس مطرح شدند، چند دستورالعمل دیگر وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از قابلمه پیرکس خود با خیال راحت استفاده کنید.

  1. همیشه پیش از آغاز آشپزی فر را گرم کنید: برای پرهیز از ایجاد شوک حرارتی به قابلمه پیرکس حتما فر را قبل از استفاده گرم کنید. طبق دستورالعمل‌های ذکر شده در سایت رسمی پیرکس برای استفاده از این محصولات، حرارت مستقیم می‌تواند منجر به شکستگی ظرف شود.
  2. از اجاق گاز استفاده نکنید: قابلمه پیرکس مناسب فر و مایکروویو است و برای استفاده از منبع حرارتی مستقیم طراحی نشده است.
  3. داخل قابلمه پیرکس مایعات بریزید: اگر از قابلمه پیرکس برای پختن چیزی که ممکن است مایع آزاد کند (از جمله چربی، آب میوه یا رطوبت غذاهای یخ زده) استفاده می‌کنید، قبل از قرار دادن ظرف در فر، مقدار کمی مایع به کف ظرف اضافه کنید. این کار هرگونه تغییر دما ناگهانی را که ممکن است توسط مایعی که در طول پخت از غذا خارج شود را به حداقل می‌رساند. همچنین از اضافه کردن مایعات سرد به قابلمه داغ پیرکس جدا خودداری کنید.
  4. قابلمه پیرکس داغ را روی پارچه کاملا خشک و یا چوب قرار دهید: هنگامی که یک قابلمه پیرکس داغ را از فر بیرون می‌آورید، حتماً آن را روی جسمی ایمن مانند حوله آشپزخانه خشک یا زیر قابلمه‌ای‌های چوبی قرار دهید. پیرکس داغ را مستقیماً روی پیشخوان سنگی یا روی سطح مرطوب، فلزی یا خنک از هر نوعی که همه آنها می‌تواند منجر به شوک حرارتی شود، قرار ندهید.
  5. بگذارید قابلمه پیرکس به دمای اتاق برسد: چه بخواهید غذای باقیمانده شام را در یخچال نگهداری کنید یا چیزی را که سرد شده دوباره گرم کنید، همیشه اجازه دهید تا قابلمه پیرکس شما به دمای اتاق برسد. تغییر دمای آهسته قابلمه پیرکس یک روش ایمن است که نگرانی شما را در خصوص شکستن و ترک برداشتن ظرف از بین می‌برد.

5 نکته برای استفاده ایمن از قابلمه پیرکس برای پخت برنج   

امیدواریم این مطلب برای تان مفید بوده باشد و بتوانید به کمک آن به راحتی در قابلمه پیرکس برنج بپزید. با این حال اگر هنوز هم در رابطه با استفاده از ظروف پیرکس برای پخت برنج سوال دارید، با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه چشمگیر تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن