فلاسک داخل شیشه ای

کسانی که بیرون از خانه کار می کنند و در محل کار آنها آبدارخانه ای وجود ندارد، به شدت به فلاسک نیاز دارند تا با نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه گرم خستگی را از تن خود بیرون کنند. بهترین نوع فلاسک، فلاسک داخل شیشه ای است که می تواند طعم و بوی نوشیدنی ها را حفظ کند و زمان طولانی تری دمای آنها را ثابت نگه دارد. ما در این محتوا می خواهیم شما را با ویژگی های فلاسک داخل شیشه ای آشنا کنیم. شما عزیزان می توانید برای مشاهده فلاسک چای یونیک و سایر برندهای خوشنام با فروشگاه اینترنتی چشمگیر همراه شوید.

فلاسک داخل شیشه ای چگونه ساخته می شود؟

ساخت فلاسک به گونه ای است که مانع می شود گرمای مایعات داخل ظرف به محیط اطراف انتقال یابد به طور کلی اساس کار فلاسک ثابت نگهداشتن دمای مایعات درون فلاسک در زمان طولانی می باشد. دیواره شیشه ای فلاسک مثل عایق است و نمی گذارد گرما منتقل شود. با ایجاد خلاء بین دیواره داخلی از جنس شیشه و دیواره خارجی از جنس پلاستیکی یا فلزی مانع انتقال گرما می شود، در پایان یک لایه پوشش نقره ای داخل فلاسک و یک سطح بازتابنده روی دیواره ها که مثل آینه با نقره پوشانده شده و باعث جلوگیری از انتقال گرما به صورت تابش می شود. فلاسک یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است که انواع گوناگونی دارد. این فلاسک ها از نظر شکل، وزن، اندازه و ظرفیت با هم متفاوت هستند. فلاسک داخل شیشه ای دو نوع می باشد:

  • فلاسک با دیواره استیل و مخزن شیشه ای
  • فلاسک با دیواره پلاستیک فشرده و مخزن شیشه ای

این فلاسک ها بسته به چگونگی خروجی آب از آن در 3 مدل فشاری، پیچی و ضامنی عرضه می شود.

فلاسک داخل شیشه ای چگونه ساخته می شود؟   

انواع مختلف فلاسک داخل شیشه ای

  • فلاسک چای دسته دار
  • فلاسک مسافرتی لیوان دار
  • فلاسک غذا
  • فلاسک فندکی ماشین یا چای ساز فندکی ماشین
  • و...

اگر شغل شما طوری است که می خواهید غذایتان را با خود ببرید می توانید برای گرم نگهداشتن آن از فلاسک کمک بگیرید. شما می توانید از نوعی فلاسک که دهانه بزرگی دارد به آسانی استفاده کنید.

انواع مختلف فلاسک داخل شیشه ای 

هنگام خرید فلاسک به نکات زیر توجه کنید

  • نیاز شما برای خرید فلاسک
  • کاربرد فلاسک چای
  • گنجایش و وزن فلاسک
  • قیمت فلاسک چای
  • میزان مقاومت در مقابل ضربه و شوک حرارتی
  • جنس پوشش خارجی فلاسک
  • نوع درب و دستگیره فلاسک چای 

مزایا و معایب فلاسک داخل شیشه ای

فلاسک داخل شیشه ای بهداشتی تر است و شستشوی آن راحت تر است، مخزن شیشه ای بو و طعم مواد درون خود را نمی گیرد. اگر پوشش خارجی از جنس پلاستیک باشد وزن کمتری دارد و برای حمل و نقل مشکل کمتری وجود دارد.
از طرفی به خاطر تغییر ناگهانی دما مثل انتقال فلاسک از جای خیلی سرد و ریختن مایع داغ درون آن ممکن است مخزن فلاسک بشکند و متاسفانه بعضی اوقات دیگر مخزن شیشه ای پیدا نمی شود مخصوصا در مدل های قدیمی تر.
جنس شیشه داخل فلاسک بیشتر بور و سیلیکات می باشد که تحمل شوک پذیری آن بالاست. در ایران شیشه فلاسک تولید نمی شود و فقط قاب فلاسک تولید می شود.شیشه فلاسک در درجه اول ساخت کشور چین و بعد ساخت ژاپن در بازار ایران وجود دارد. فلاسک داخل شیشه ای می تواند دمای مایعات گرم را 12 ساعت و مایعات سرد را 24 ساعت ثابت نگه می دارد.

مزایا و معایب فلاسک داخل شیشه ای  

فلاسک مخزن استیل در مقایسه با فلاسک داخل شیشه ای از عمر طولانی تری برخوردار می باشد و اگر ضربه به آن وارد شود نمی شکند، فقط مقداری فرو رفتگی ایجاد می شود، ولی اگر شدت ضربه زیاد باشد ممکن است خلاء از بین رفته، در اصطلاح عموم گاز آن خارج شده و دیگر قابلیت عایق بودن خود را از دست بدهد و قابل تعمیر نباشد. مخزن این فلاسک از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. در نوعی از فلاسک ها یک واشر پلاستیکی در زیر آن هست که مانع می شود فلاسک لیز بخورد. بعضی از فلاسک ها کاور هم دارند که از فلاسک محافظت می کند و برای حفظ بیشتر گرما موثر است.
دقت کنید فلاسک با شیشه پلاستیکی نخرید چون این پلاستیک ها برای سلامتی مضر بوده و نیز بسیار شکننده می باشد.

شما می توانید بهترین مارک فلاسک چای را از ما بخرید. کارشناسان ما در فروشگاه کالای آشپزخانه چشمگیر آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه خرید انواع فلاسک هستند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن