بی ضررترین قابلمه

ظروف مورد استفاده برای طبخ غذا و استفاده ی متداول از جمله قابلمه و سرویس قابلمه دارای موادی هستند که وقتی به درجه حرارت خاصی می رسند، ظاهر آن ها تغییر پیدا می کند و به مرور زمان لایه ی سطح آن جدا می شود و برای سلامت جسمی انسان ضررهای زیادی دارد. قابلمه ها از جنس مواد اولیه ی متفاوتی تهیه می شوند که از آن جمله می توان به نوع فلزی (استیل- روی- مس-نیکل-لعابی)، سرامیکی، شیشه ای یا پیرکس، گرانیتی و چدنی نام برد که هرکدام دارای خواص ساختاری و ویژگی های متفاوتی هستند. بنابراین در خرید و انتخاب سرویس قابلمه باید مواردی را دقت کرد. برای آشنایی با بهترین مارک قابلمه به صفحه با همین عنوان در بخش مقالات چشمگیر مراجعه نمایید.

ویژگی های بی ضررترین قابلمه

  • قابلمه بی ضرر باید در برابر افزایش حرارت مقاوم باشد. تفلون ها دارای یک سطح پلاستیکی هستند که به مرور زمان و در طی داغ شدن از سطح جدا شده و از طریق غذا وارد بدن انسان می شود. 
  • یک ویژگی دیگر قابلمه بی ضرر این است که علاوه بر تحمل دمای بالا در برابر کاهش دما نیز مقاوم باشد. به عبارتی در برابر نوسانات دمایی باید مقاومت خوبی داشته باشد چرا که اکثر مردم همان ظرفی که غذا در آن طبخ شده را داخل یخچال می گذارند و مجدد بیرون می آورند و گرم می کنند. این تحمل سرما و گرما در بین ظروف پیرکس و چدنی بسیار خوب است. 
  • ظروف فلزی زمانی بی ضرر می باشند که فلزات سنگین در آن نباشد. جنس استیل یکی از پرمصرف ترین ظروف بهداشتی است که ضرری ندارد. ظروف مسی و روی در اثر استفاده مداوم املاحی وارد بدن می کنند که مصرف بیش از حد آن باعث مسمومیت می شود. همچنین جنس پیرکس و ظروف شیشه ای با قابلیت قرار دادن در ماکروفر از بهترین ها هستند که مشکل ورود املاح به غذا را ندارند. قابلمه روحی یکی از وسایلی است که در آشپزخانه هر بانوی ایرانی یافت می شود، برای خرید، کسب اطلاعات و استعلام قیمت قابلمه روحی در چشمگیر همراه ما باشید.
  • قابلمه های یک تکه که مغز و پوسته آن ها یکسان است، نسبت به نمونه های تفلونی که دارای روکش هستند بسیار کم ضررتر هستند. قابلمه های چدنی و سرامیکی که نسبت به بقیه جدیدتر هستند، تحمل دمای بسیار بالایی دارند و هیچ گونه پوسته ای ندارند که جدا بشود. همچنین این نمونه قابلمه هیچ گونه فعل و انفعال شیمیایی هنگام پخت و پز با مواد ندارند. 
  • قابلمه باید در برابر ضربات وارده در حین پخت و پز مقاوم باشد و خط و خش روی آن نیفتد، بنابراین جنس های استیل، شیشه ای و چدنی یک تکه با مقاومت بالا در برابر خراش، کمتر صدمه می بینند.

ویژگی های بی ضررترین قابلمه

مهم ترین ویژگی بی ضررترین قابلمه

ویژگی دیگر در انتخاب قابلمه میزان مصرف روغن آن است که قابلمه های چدنی با پخش حرارت به صورت ملایم و نچسب بودن، روغن بسیار کمی مصرف می کنند و غذا به خوبی در حین سرخ شدن می پزد. پخش حرارت به صورت مستقیم یکی از مشخصات یک قابلمه خوب است و غذای یکنواخت و پخته ای در آن آماده می شود که سلامتی معده و دستگاه گوارش انسان را حفظ می کند. معمولا قابلمه چدنی پخش حرارت یکنواختی دارند که حتی داخل فر هم می توان آن را قرار داد. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

شما می توانید برای تهیه انواع قابلمه با کیفیت و مناسب جهت طبخ انواغ غذاهای ایرانی، به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه و پس از بررسی انواع مختلف قابلمه، بهترین قابلمه برای پخت غذا را بر اساس نیاز خود انتخاب و سپس اقدام به خرید نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین سرویس قابلمه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن