بهترین قابلمه برای پخت غذا

یکی از پر استفاده ترین ظروف برای تهیه غذا در هر خانه قابلمه می باشد و آشپزها و خانم های خانه دار از این قضیه با خبر هستند که کیفیت قالبمه چه تاثیراتی روی کیفیت نهایی غذا خواهد داشت. بهترین قابلمه برای پخت غذا باید از استاندارد های مشخصی پیروی کند تا در نهایت غذای آماده شده چیزی باشید که انتظارش را دارید. از طرفی هر روز اخباری به دست ما میرسد و از معایب و ضررهای استفاده از برخی ظروف پخت و پز به ما میگویند، از طرفی این روزها تنوع قابلمه ها بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب ظروف پخت و پز مناسب و درست کار سختی شده است. البته نگران نباشید، چرا که در این مطلب از فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه چشمگیر قصد داریم گزینه هایی که به عنوان بهترین قابلمه برای پخت و پز شناخته می شوند را خدمت شما معرفی کنیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. قابلمه روحی یکی از وسایلی است که در آشپزخانه هر بانوی ایرانی یافت می شود، برای خرید، کسب اطلاعات و استعلام قیمت قابلمه روحی در چشمگیر همراه ما باشید.

با افزایش میزان تقاضا برای ظروف پخت و پز، تعداد برندهای تولید کننده هم روز به روز بیشتر می شوند و رقابت بر سر جلب رضایت مشتری در بین آن ها شدت پیدا میکند، البته در این میان از افراد سودجویی که دست به تولید قابلمه های تقلبی میزنند نیز نباید غافل شوید. قابلمه های ارزان قیمت تقلبی نه تنها کیفیت لازم برای آشپزی را ندارند، بلکه سلامتی شما را نیز تهدید خواهند کرد. به همین دلیل شما باید این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که در زمان خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید و بهتر است که سراغ برند هایی بروید که کیفیت محصولات آنها برای همه واضح است.
فروشگاه چشمگیر سالهاست که به صورت تخصصی در زمینه فروش وسایل مورد نیاز در آشپزخانه فعالیت دارد و همیشه سعی داشته با فروش محصولات با کیفیت با انتخاب و سلیقه مشتریانش احترام بگذارد و از طرفی فعالیت در زمینه ظروف پخت پز در طول این سالها باعث شده است که متوجه این موضوع شویم که بهترین قابلمه برای پخت غذا کدام است. به همین دلیل در ادامه انواع ظروفی که می توانید خریداری کنید و نتیجه خوبی هم در زمان استفاده برای شما داشته باشد را خدمت شما معرفی میکنیم و در مورد ویژگی های آنها بحث میکنیم تا در نهایت شما خودتان به این آگاهی برسید که کدام ظرف برای پخت پز مناسب تر است. راهنمای خرید بهترین سرویس قابلمه، راهنمای شما برای خرید بهترین سرویس قابلمه برای پخت انواع غذا می باشد.

بهترین قابلمه

نکات مهم در مورد خرید قابلمه پخت غذا


در ادامه این قسمت مواردی که باید در مورد قابلمه برای پخت غذا به یاد داشته باشید را با شما در میان میگذاریم:
• چطور ظرف مورد نظر را باید تمیز کنم؟
شاید امروزه یکی از دلایلی که مردم به استفاده از ظروف نچسب روی آورده اند، تمیزکاری راحت آنهاست. بهتر است شما هم در زمان خرید راجع به نحوه صحیح شستشوی ظروف مورد نظر تحقیق کنید. در این زمینهه این نکته مهم را به یاد داشته باشید که فقط ظروف گرانیتی، سرامیکی یا تفلون نچسب نیستند و امروزه با محصولات متنوعی که در بازار وجود دارد شما می توانید با خیال راحت یک لیست از قابلمه هایی که به راحتی تمیز می شوند در اختیار داشته باشید.
• میزان استفاده از ظرف:
یکی از نکاتی که قبل از انتخاب و خرید قابلمه باید به یاد داشته باشید این است که چقدر در هفته از این ظرف استفاده میکنید. همچنین شما باید به یاد داشته باشید که استفاده اصولی از ظروفی که خریداری کرده اید را باید یاد بگیرید، چرا که با این کار شما باعث افزایش طول عمر ظروف خود خواهید شد.
• حساسیت به ظروف خاص:
در صورتی که شما از آن دسته افراد هستید که به ظروف خاصی (مانند ظروف آلومنیومی، استیل یا مسی و...) حساسیت دارند، در زمان خرید قابلمه حتما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید.

قابلمه برای پخت غذا

انواع قابلمه برای پخت غذا


انواع قابلمه برای پخت غذا که شما می توانید آنها را از بخش محصولات در سایت چشمگیر مشاهده کنید، هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و معایبی هستند. در ادامه این قسمت قصد داریم که این موارد را خدمت شما معرفی کنیم تا خرید خود را با آگاهی بیشتری انجام دهید. بهترین مارک قابلمه را در فروشگاه اینترنتی چشمگیر مشاهده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره این محصول با مشاورین چشمگیر در ارتباط باشید.
• قابلمه آلومینیومی: از آنجایی که قیمت این قابلمه ها مناسب است، تمیز کردن آنها ساده است و از طرفی قیمت مناسبی هم دارند؛ افراد زیادی از این قابلمه ها برای پخت و پز استفاده می کنند. نکته منفی که در مورد این ظروف باید به یاد داشته باشید این است که با پخت غذا در این ظروف شما روزانه 7 تا 9 میلیگرم آلومینیوم وارد بدن خود میکنید و همچنین باید در نظر داشته باشید این رسوبات آلومینیومی وارد شده به غذا هیچ رنگ، بو یا مزه خاصی ندارند و شما متوجه آن نخواهید شد. یکی از خطراتی که در چنین شرایطی شما را تهدید میکند خطر ابتلا به آلزایمر است، چرا که برخی از تحقیقات نشان داده است که وجود بیش از حد این فلز در بدن باعث ابتلا به آلزایمر می شود. در صورتی که میخواهید از ظروف آلومینیومی برای پخت غذا استفاده کنید بهتر است که از ظروفی استفاده کنید که از جنس آلومینیوم آنودایز شده هستند. برای ساخت این ظروف از یک ماده اسیدی استفاده می کنند که باعث تغییر خواص سطح فلز می شود. این ظروف علاوه بر این که تمیزکاری راحتتری دارند، برای شما هیچ ضرری ندارند، چرا که رسوبات آلومنیوم کمتری را در زمان پخت غذا وارد خوراکی ها میکنند.
• قابلمه استیل ضد زنگ: جنس این ظروف از نوعی آلیاژ فلزی می باشد که ترکیبات آن عبارتند از: نیکل، کروم و آهن. این نوع آلیاژ در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل است که برای تولید قابلمه و سایر ظروف پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این ظروف وقتی در معرض حرارت قرار میگیرند، به صورت یکنواخت گرم می شوند و به این صورت باعث می شوند که پخت و پز روی آنها برای هر کسی لذت بخش باشد. تمیزکاری این ظروف بسیار ساده است و فقط کافیست که بعد از استفاده سریع آن را خیس کنید و بعد از چند دقیقه با اسپری مخصوص از بین بردن چربی و لکه های در اثر پخت و پز یا هم ماده شوینده مجاز دیگر آن ها را تمیز کنید. تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد مضر بودن یا نبودن این ظروف به دست نیامده و بیشتر کارشناسان بر این باورند که ظروف استیل تقریبا برای سلامتی شما ضرری نخواهند داشت. البته افرادی که به نیکل حساسیت دارند بهتر است که از این ظروف دوری کنند، چرا که باعث تشدید حساسیت آنها خواهد شد. قابلمه های استیل از نظر قیمت نیز نسبت به سایر ظروف قیمت مناسبتری هم دارند.

بهترین قابلمه برای پخت غذا
• قابلمه سرامیکی: قابلمه های سرامیکی دارای روکش های معمولا سیلیکونی هستند و به خاطر شکل ظاهری که دارند به آنها سرامیکی میگویند. در ضمن این موضوع را حتما به یاد داشته باشید که این ظروف به طور کلی از سرامیک تولید نشده‌اند و صرفا این نامگذاری به دلیل روکش آنها می باشد. این ظروف را حتما باید با دست و به آرامی تمیز کنید که روکش داخلی آنها از بین نرود و از طرفی برخی از استفاده کنندگان بر این باروند که در لحظات اولیه گرما به صورت یکنواخت روی آنها پخش نمی شود. البته این مورد را باید در نظر داشته باشید که این ظروف نگه داری حرارت بهتری دارند و از طرفی در حرارت های بالا عملکرد بهتری از سایر ظروف نچسب می توانند داشته باشند و کم خطرتر هستند. البته ظروفی هم هستند که به صورت یکدست از سرامیک ساخته شده اند و باید بدانید که پخت و پز در آنها می تواند برای شما عوارض منفی به همراه داشته باشد، چرا که فلزات سنگین استفاده شده در لعاب سرامیکی که برای مصارف آشپزی در نظر گرفته نشده است برای شما مضر خواهد بود.
قابلمه چدنی: قابلمه ها و به طور کلی ظروف چدنی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و می توان دلیل این محبوبیت بالا را با دوام بودن آنها دانست. در ضمن بهتر است بدانید در صورتی که کیفیت قابلمه چدنی شما بالا باشند، این ظروف نچسب خواهند بود و غذا در آنها طعم بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. مورد بعدی که در مورد این ظروف باید بدانید این است که با هر بار غذا پختن در آن مقدار بسیار کمی آهن وارد غذا می شود که برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند این موضوع بسیار مفید خواهد بود. اما افرادی که مبتلا به هموکروماتوز هستند باید از این ظروف استفاده نکنند. این ظروف گرانقیمت هستند، اما این نکته را فراموش نکنید که با خرید یکی از این ظروف شما تا حد اقل 10 سال نیازی به قابلمه جدید نخواهید داشت. شستشوی این ظروف بسیار راحت است، اما بهتر است که در زمان خرید از فروشنده در مورد نحوه شستشو و مواد قابل استفاده برای این کار سوالاتی را از فروشنده بپرسید.
• قابلمه مسی: این ظروف به خوبی گرما را منتقل می کنند و از طرفی مقدار معینی مس و آهن وارد غذای شما می کنند که می تواند برای شما مفید باشد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که معمولا ظروف مسی دارای بدنه ای استیل یا نمونه های دیگری از فلزات هستند و در آنها از روکش داخلی مسی برای قابلمه استفاده شده است. استفاده از ظروف مسی در شرایطی که روکش قابلمه شما خراب شده می تواند برای شما مضر باشد و مس زیادی وارد غذای شما شود و در صورتی که قصد استفاده از این ظروف را دارید باید از نمونه هایی که با روکش های قلع یا نیکل پوشیده شده اند استفاده کنید. در ضمن اگر به فلزات حساسیت دارید بهتر است که از این ظروف استفاده نکنید.

بهترین قابلمه برای پخت غذا
• قابلمه های تفلون یا نچسب: این قابلمه ها که تقریبا همه نسبتا با آنها آشنایی دارند به این صورت هستند که بدنه ظروف آلومینیوم، چدن، استیل و... است که با مواد مختلف به آنها روکش داخلی نچسب می دهند که معمولا به طور کلی به همه آنها تفلون می گویند. این ظروف به محض ورود به بازار مشتریان بسیار زیادی پیدا کردند و به این صورت نام خود را سر زبان ها انداختند. البته مدتی بعد اخباری در خصوص مضر بودن این ظروف پخش شد و باعث افت جایگاه آنها شد. نکته ساده ولی مهم در این میان این است که اگر ظروف تفلون مورد نظر شما تقلبی باشند از مواد نامرغوب تهیه شده اند و برای سلامتی شما مضر خواهند بود. البته نمونه های با کیفیت این ظروف که قیمت بالاتری دارند، دارای کیفیت خوبی هستند و به این صورت شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید؛ اما به هر حال نباید از این موضوع غافل شوید که خراب شدن روکش تفلون در ظروف با کیفیت هم با ضرر همراه است. در ضمن یکی از مزایای اصلی این ظروف نیاز کمتر به روغن است و از این ظروف برای پخت غذاهای رژیمی که نیاز به روغن کمتری دارند استفاده شود بهتر است.
شما می توانید انواع قابلمه تک در سایت چشمگیر را از طریق سربرگ ظروف پخت و پز ببینید و به راحتی همه اطلاعاتی که راجع به آنها لازم دارید را به دست آورید. در ضمن در زمان خرید از سایت چشمگیر دیگر لازم نیست نگران اصل یا تقلبی بودن ظروف مورد نظر خود باشید و به راحتی می توانید بهترین قابلمه برای پخت غذا را پیدا کنید و با قیمتی مناسب نسبت به بازار آن را خریداری کنید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین سرویس قابلمه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن