روش سفيد كردن داخل قابلمه روحي

 قابلمه های روحی ممکن است در اکثر آشپزخانه ها وجود داشته باشند، کار با این قابلمه ها آسان و فرایند پخت و پز در آن ها به خوبی انجام می شود. استفاده طولانی مدت از قابلمه و ظروف روحی موجب تغییر رنگ و سیاه شدن آن ها می شود به همین دلیل ممکن است امروزه کمتر از قابلمه های روحی استفاده شود. قبل از بررسی راه های سفید کردن داخل قابلمه روحی، بهتر است بدانیم چه کنیم قابلمه روحی سیاه نشود.

سفید کردن قابلمه روحی

سفید کردن قابلمه روحی پس از سیاه شدن و تمیز کردن آن ها پروسه ی سختی به همراه دارد که برای بسیاری از افراد خسته کننده و زمان بر می باشد. طی انجام مراحل سفید سازی قابلمه های روحی خط و خش روی آن می افتد، در این مطلب به روش هایی برای سفید کردن داخل قابلمه روحی می پردازیم:

سفید کردن قابلمه روحی با جوش شیرین

یکی از موثرترین موادی که برای سفید کردن این قابلمه ها مورد استفاده قرار می گیرد جوش شیرین می باشد، جوش شیرین خاصیت سایندگی ندارد اما به آسانی توانایی پاک کردن سخت ترین لکه ها را دارد. در این روش به چند وسیله احتیاج دارید:

  • جوش شیرین
  • سرکه
  • مسواک یا برس

روش استفاده: 4 قاشق جوش شیرین را به همراه نصف لیوان آب و نصف فنجان سرکه مخلوط و داخل قابلمه روحی می ریزیم، قابلمه را روی شعله قرار و اجازه دهید مخلوط درون قابلمه به جوش بیاید پس از آن اجاق را خاموش کرده و اجازه می دهید سرد شود سپس بدون خارج کردن محلول درون قابلمه با برس یا مسواک سطوح داخلی را برس می کشید. جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده های سیاهی می باشد که حتی با درست کردن خمیر آن نیز می توان داخل قابلمه روحی را سفید کنید به این صورت که درون قابلمه جوش شیرین پاشیده به گونه ای که تمام سطح را پر کنید سپس با مقداری آب مخلوط می کنید، نسبت آب باید به گونه ای باشد که حالت خمیری داشته باشد، خمیر را در کف قابلمه روحی کاملا پخش می کنید و روی شعله ی کم گذاشته و مراقب باشید که خمیر داخل قابلمه نسوزد، زمان می دهید تا از خمیر بخار خارج شود پس از آن شعله را خاموش کرده و اجازه می دهید خمیر داخل قابلمه سرد شود سپس با یک اسفنج آن را بشویید. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

سفید کردن قابلمه روحی با مواد شوینده

برای سفید کردن داخل قابلمه های روحی روش های خانگی بسیاری است که می توان با توجه به وسایلی که در دسترس دارید این عمل را انجام دهید، با توجه به میزان سیاهی می توان یکی از روش ها را انتخاب کنید و قابلمه های روحی خود را سفید کنید.
اگر سیاهی درون قابلمه روحی کم باشد و مدت استفاده از آن کوتاه بوده باشد می توان با ریختن آب گرم به علاوه ی مواد شوینده و نگهداشتن آن به مدت 5 دقیقه در قابلمه، سیاهی ها را سفید کرد در این روش می توانید از سیم ظرفشویی برای سفیدتر شدن نیز استفاده کرد.
یکی دیگر از روش های سفید کردن داخل قابلمه روحی، ریختن مخلوط آبلیمو و مایع ظرفشویی درون قابلمه و قرار دادن روی شعله به مدت چند ساعت، در این روش ابتدا قابلمه سیاه می شود که نباید نگران این موضوع بود زیرا پس از گذشت چند ساعت قابلمه کاملا سفید می شود.

سفید کردن قابلمه روحی با ذغال و لیمو

سفید کردن قابلمه روحی با سایر مواد

با استفاده از سیم ظرفشویی و خاکستر یا زغال می توان عمل سفید کردن قابلمه روحی را انجام داد، این روش از گذشته تا به امروز کاربردی بوده و می توان با این مخلوط سیاهی قابلمه را از بین برد.
امروزه واکس های فلزی تولید می شوند که خاصیت سفید کنندگی دارند و با استفاده از آن ها می توانید قابلمه های روحی خود را سفید و براق کنید.
قابلمه های روحی و آلومینیومی را نباید درون ماشین ظرفشویی قرار دهید زیرا به ظروف آسیب وارد می کند و در آن خط و خش ایجاد می شود این یکی از نکاتی می باشد که باید در مورد ظروف روحی به آن توجه کنید .

برای خرید قابلمه روحی اصل در سایزهای متنوع می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید. در فروشگاه اینترنتی چشمگیر سرویس قابلمه روحی رنگی با قیمت مناسب عرضه شده است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه روحی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن