آیا قابلمه استیل سیاه می شود

قابلمه های استیل از جمله سری قابلمه هایی هستند که از دیرباز تا به حال مورد استفاده بوده اند و از جنس فولاد ضد زنگ STAINLESS STEEL می باشند که به اختصار به آن ها استیل می گویند و با این نام شناخته شده هستند که از ترکیب آهن و دیگر فلزات مانند کروم، نیکل، تیتانیوم و ... ساخته می شوند. این امر موجب بالا رفتن مقاومت در برابر آسیب می شود. قابلمه های استیل به نسبت سبک تر از دیگر انواع قابلمه ها می باشد که در عین سبکی در مقابل فرسودگی، حرارت بالا، خراشیدگی و ... مقاومت بالایی دارند. نگهداری قابلمه های استیل ملزم رعایت نکاتی می باشد که عمل به آن ها ساده می باشد.این ظروف مقاوم بوده و اغلب از جنس ضد زنگ هستند. این ظروف به دلیل زیبایی و جلوه ی خاصی که دارند در میان خانواده های جایگاه محبوبی دارند، با این حال قابلمه های استیل در مقایسه با دیگر ظروف به توجه بیشتری نیاز دارند پس لازم است قبل از خرید به نکاتی که در مورد نگهداری این ظروف است توجه کنیم و با رعایت کردن نکات صحیح نگهداری برای مدت طولانی بدون نگرانی از این قابلمه ها استفاده کنیم. قیمت قابلمه تک استیل و سرویس قابلمه استیل در فروشگاه اینترنتی چشمگیر قابل مشاهده است.

نکاتی در مورد قابلمه استیل

با توجه به کیفیت و میزان استفاده از قابلمه های استیل ممکن است برخی از آن ها لکه و یا سیاه شوند، که با توجه به نوع استیلی که دارید می توانید یکی از روش هایی که برای براق و شفاف کردن قابلمه شما مناسب تر است انتخاب می کنید. یکی از نکات مهم هنگام از بین بردن سیاهی قابلمه های استیل، استفاده نکردن از ظروف حداقل تا 24 ساعت می باشد. قابلمه های استیل پس از مدتی شفافیت و براق بودن خود را از دست می دهند و کدر و سیاه می شوند که این موضوع یکی از نکات منفی قابلمه های استیل می باشد اما با انجام اعمال ساده می توان این نقص را رفع کرد و دوباره قابلمه های براق و شفافی داشت. قابلمه های استیل را اگر بیش از حد روی حرارت نگهداری کنیم و حرارت زیادی ببیند، رنگ قابلمه ها تا حدی تیره و رو به سیاه شدن می رود که براقی و شفافیت استیل را از بین می برد. در واقع استفاده از قابلمه های استیل در معرض حرارت بالا سبب خواهد شد که سیاه شوند. برای ارتقا اطلاعات خود در زمینه قابلمه استیل، مقاله آیا قابلمه استیل نچسب است را در وبلاگ چشمگیر مطالعه کنید.

نکاتی در مورد قابلمه استیل

روش نگهداری قابلمه های استیل

  • قابلمه های استیل را بر روی شعله های بزرگ تر از قطر کف خود قرار ندهیم زیرا سبب تغییر رنگ بدنه می شود.
  • پس از استفاده از این قابلمه ها بلافاصله ظروف را در آب قرار دهیم تا مواد چسبیده جدا شوند و از ایجاد لکه جلوگیری شود.
  • بهتر است پس از شستشو قابلمه های استیل را با حوله کاملا خشک کنید.
  • از مواد شوینده بسیار قوی و یا اسفنج های سیمی و سخت استفاده نکنید.
  • بهتر است برای هم زدن مواد غذایی تا حد امکان از قاشق چوبی استفاده کنید و از آسیب زدن به قابلمه با قاشق و ملاقه فلزی جلوگیری کنید.
  • استفاده از براق کننده سطوح یکی از کارهایی می باشد که کمک می کند سیاهی قابلمه ها از بین برود اما باید توجه کنیم که از براق کننده های قوی استفاده نکنیم زیرا می تواند به استیل آسیب برساند، می توان از جوش شیرین به عنوان براق کننده استفاده نمود.
  • استفاده از سرکه که بسیار موثر بوده و می تواند سیاهی های قابلمه های استیل را از بین ببرد و اثری از سیاهی روی ظروف باقی نگذارد.
  • روش های زیادی برای از بین بردن این سیاهی ها وجود دارد که با توجه به در دسترس بودن مواد برای براق کردن می توان از هرکدام که راحت تر است استفاده نمایید مانند روغن زیتون، آرد، آبلیمو، الکل، کربنات سدیم، گاز پاک کن، پودر ماشین ظرفشویی و ... . 

مضرات احتمالی قابلمه های استیل را در مقاله ای با عنوان مضرات ظروف استیل در بخش وبلاگ مطالعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه استیل اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن