آیا قابلمه استیل نچسب است

یکی از مهم ترین ظروفی که در آشپزخانه ها بیشترین استفاده را دارد، قابلمه می باشد، قابلمه ها از جنس های گوناگونی ساخته شده اند و هر روزه با جنس و طرح جدیدتر وارد بازار می شوند، چیزی که در قابلمه ها بیشتر مد نظر می باشد سلامت آن هاست. انواع قابلمه ها شامل استیل، چدن، سرامیکی، تفلون و ... می باشند. قابلمه های استیل از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند و بیشتر برای پخت غذاهای آبدار و انواع خورش ها مناسب هستند، با این حال برخی معتقدند که غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را هم می توان در این قابلمه ها پخت. نکته ی مهم در قابلمه های استیل تنظیم درجه حرارت می باشد، زیرا با حرارت بالا این ظروف تغییر رنگ داده و غذا نیز ته می گیرد و موجب سوختگی غذا می شود.

چسبندگی قابلمه استیل

کار با قابلمه های استیل راحت می باشد و هر کسی باید در آشپزخانه خود از این ظروف داشته باشد، اما باید به این نکته توجه کرد که این ظروف در حرارت بالا ته می گیرند و غذا را می سوزانند اما با حرارت ملایم می توان پخت عالی بدون چسبندگی داشت، قابلمه های استیل جزو ظروف نچسب نیستند، قابلمه های نچسب با ترکیبات نچسبی مثل تفلون و سرامیک پوشش شده اند، ظروف نچسب مزایای بسیاری از جمله: آشپزی با روغن کم، قابلیت پاک شدن و شست و شوی سریع، قابل استفاده در فر و... را دارند، اما در کنار این مزایا دارای معایبی مانند عمر کوتاه، پوسته شدن و خش برداشتن، مناسب حرارت بالا نبودن و ... را نیز دارا می باشند، از این رو برای خرید قابلمه تک باید تمام نکات مثبت و منفی آن را در نظر گرفت تا انتخابی مناسب داشت.
به طور کلی قابلمه های استیل جزو قابلمه های نچسب نیستند و روکشی ندارند که از چسبندگی غذاها جلوگیری کند اما اگر از حرارت مناسب استفاده کنیم چسبندگی صورت نمی گیرد بخصوص در غذاهای آبدار. هر نوع قابلمه ای به مراقبت های ویژه ای احتیاج دارد، قابلمه های استیل نیز نیازمند یک سری نکات مراقبتی می باشند که اگر به آن ها توجه کنید می توانید تا سال ها از آن ها استفاده کنید. طراحی قابلمه ها استیل اکثر اوقات به گونه ای است که دستگیره هایی از جنس خود استیل دارد به همین دلیل قابل استفاده در فر هستند، اما به دلیل چسبندگی که دارند بهتر است در هنگام استفاده در فر حرارت را کم و مدت زمان پخت را طولانی کنید و یا در مواردی در فر استفاده شود که فقط شعله بالا را روشن کنید.

چسبندگی قابلمه استیل

قابلمه استیل نچسب

اما امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه ساخت انواع قابلمه ها صورت گرفته است، قابلمه های استیل نچسب نیز وارد بازار شده اند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. در این ظروف از روکش های نچسب استفاده شده است که مقاوم تر از سایر ترکیبات نچسب هستند و برخلاف سایر قابلمه های استیل نچسب بوده و عمر نسبتا طولانی دارند که برای پخت انواع غذها مناسب می باشند، برای اینکه قابلمه ها نچسب شوند معمولا از چند لایه برای کف ظروف استفاده می کنند که کیفیت بالایی دارند. قابلمه های استیل از نظر سلامتی جزو گروه سالم قرار می گیرند که با خیال راحت و بدون نگرانی از ورود املاح و ترکیبات شیمیایی به غذا، می توان از آن ها استفاده نمود.
ظروف پخت و پز استیلی که از نوع مغناطیسی هستند را به دلیل خاصیتی که دارند می توان روی اجاق های خوراک پزی القایی نیز استفاده کرد، این قابلمه ها بسیار بادوام هستند و در برابر زنگ و خوردگی جنس مقاومی دارند، این ظروف به غذا طعم پس نمی دهند و با غذاهای اسیدی یا قلیایی واکنش نشان نمی دهند. 
قابلمه های استیل به دلیل جنسی که دارند حرارت را به خوبی پخش نمی کنند به همین دلیل اگر می خواهید قابلمه استیل خریداری کنید بهتر است از استیلی که با مس یا هر فلز دیگری که رسانایی گرمای بهتری دارد آلیاژ شده است، استفاده شود. پس در هنگام خرید قابلمه های استیل دقت کنید که استیل دارای روکش نچسب می باشد یا خیر؟ و با توجه به نیاز خود قابلمه مورد نظرتان را تهیه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه استیل اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن