چند دست قابلمه برای جهیزیه لازم است

حتما شما هم شنیده‌‌اید که می‌گویند هر قابلمه‌‌ای را بهر غذایی ساختند. به این معنی که هر غذایی را نمی‌توان در هر قابلمه‌‌ای تهیه کرد. از طرفی هزینه‌های خرید چند سرویس قابلمه سر به فلک می‌کشد! حال چاره کار مادرانی که می‌خواهند جهیزیه بدهند چیست؟ اصلا چند دست قابلمه برای جهیزیه لازم است؟

یک دست قابلمه با کیفیت بخرید

اگر به دنبال خرید سرویس قابلمه برای جهیزیه هستید، باید گفت یک دست کافی است. اما اینکه این یک دست قابلمه از چه جنس و با چه کیفیتی باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه چند جنس قابلمه مطرح را با یکدیگر برسی می‌کنیم. با این مقاله از چشمگیر همراه باشید.

  • سرویس قابلمه تفلون یکی از آن سرویس‌هایی است که چندان پیشنهاد نمی‌شود. پخت و پز در این سرویس مشکلات زیادی به همراه دارد. چرا که نوعی فلز سنگین به نام کادمیوم در این قابلمه‌ها به کار گرفته شده است. کادمیوم به مرور از دیواره‌های قابلمه کنده و وارد غذا می‌شود. با این حال بسیاری سرویس تفلون را ترجیح می‌دهند. چرا که غذا در این سرویس نمی ‌چسبد.
  • سرویس‌های چدن انتخاب بهتری هستند البته اگر در تولید آن‌ها از آلومینیوم استفاده نشده باشد. این قابلمه‌ها میانه خوبی با حرارت دارند. به این معنی که می‌توانند حرارت را به صورت یکنواخت در سراسر ظرف پخش کنند. از سوی دیگر عمر بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در فر قرار داد. البته این قابلمه‌ها مناسب غذاهای ترش نیستند.

یک دست قابلمه با کیفیت بخرید

  • سرویس استیل از آن سرویس‌هایی است که هنگام پخت و پز در آن باید به شدت مراقب باشید. این سرویس حرارت را به صورت مستقیم به غذا می‌رساند. بنابراین امکان سوختن غذا بیشتر می‌شود. پس سرویس استیل بیشتر مناسب غذاهای آبدار است. اما این سرویس نسبت به دیگر گزینه‌ها بهداشتی‌تر است. چرا که هیچ گونه واکنشی با غذا نمی‌دهد.
  • سرویس‌های سرامیکی گل سرسبد سرویس‌های قابلمه هستند که می‌توان برای پخت و پز از آن‌ها استفاده کرد. این سرویس‌ها تا زمانی که خط و خشی به آن‌ها نیفتاده باشد، کاربردی و مقرون به صرفه هستند.
  • قابلمه‌های آلومینیومی از دیگر قابلمه‌هایی هستند که برای سلامت انسان مضر هستند. پخت غذاهای ترش یا اسیدی در این قابلمه‌ها ممنوع است. چرا که باعث خروج آلومینوم و واکنش آن با غذا می‌شود. یبوست، اختلالات گوارشی، پوکی استخوان و آلزایمر از جمله عوارضی است که استفاده از این قابلمه‌ها در پی دارد.
  • سرویس قابلمه مسی یکی دیگر از آن انتخاب‌های طبیعی است که امروزه رایج شده است. این سرویس شاید کمی گران‌تر باشد، اما پخت غذا در آن از مزایای سلامتی بسیاری برخوردار است؛ به شرطی که برای روکش آن از آلومینیوم استفاده نشده باشد. سرویس‌های مسی برای تهیه خوراکی هایی همچون مربا گزینه بهتری به شمار می‌روند.
  • قابلمه‌های لعابی نیز از جمله قابلمه‌هایی هستند که به طور کلی برای پخت و پز ساخته نشده اند. این قابلمه‌ها برای نگهداری مواد غذایی مناسب تر هستند.
  • قابلمه‌های آهنی از دیگر قابلمه‌هایی هستند که خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود. این قابلمه‌ها با توجه به یون آهنی که آزاد می‌کنند برای سلامت آقایان مضر هستند. چرا که یون آهن مانع جذب روی (ماده‌‌ای که بدن آقایان به شدت به آن نیاز دارد) می‌شود.

قابلمه جهیزیه از کجا بخرم

قابلمه جهیزیه از کجا بخرم

خرید یک سرویس به صرفه‌تر از خرید تک تک قابلمه هاست. اما همانطور که اشاره کردیم خرید هر جنس سرویسی مزایا و معایب خاص خود را دارد. از طرف دیگر پخت و پز تنها در یک جنس ظرف معایب خاص خود را دارد! برای مثال پخت و پز تنها در ظروف مسی می‌تواند میزان مس در خون را افزایش داده کبد را دچار مشکل کند.
یکی از بهترین راه حل‌هایی که فروشگاه اینترنتی چشمگیر به کدبانوهای عزیز پیشنهاد می‌کند، خرید تک تک قابلمه هاست. اما این کار هزینه و زمان بیشتری از شما می‌گیرد. چشمگیر فکر این بخش از کار را نیز کرده است. شما عزیزان می‌توانید تمام این قابلمه‌ها را با بهترین قیمت و بیشترین تنوع از چشمگیر خریداری کنید.
خرید قابلمه جهیزیه از چشمگیر بسیار ساده است. کافی است سری به قسمت فروشگاه این مجموعه بزنید؛ قابلمه مدنظر خود را انتخاب کنید؛ با یک تماس، مشاوره رایگان بگیرید و در نهایت با بهترین قیمت خرید کنید. این فروشگاه همچنین با ارائه مقالاتی درباره جهیزیه و خصوصیات قابلمه ها شما را در دستیابی به پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید، راهنمایی می‌کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن