سفيد كردن قابلمه تفلون

بسیاری از ظروف تفلون ممکن است بعد از مدتی دچار سیاهی و لک شوند که می توان با روش های کاربردی و خانگی آن ها را دوباره تمیز و سفید کرد. قابلمه های تفلون ممکن است از پشت یا داخل سیاه و کثیف شوند. به دلیل اینکه پشت قابلمه‌های تفلون ساختار تفلونی و پلیمری ندارد، می توان برای تمیز کردن آن ها از برس های آهنی و اسکاچ های ضخیم استفاده کرد. اما تمیز کردن قابلمه های تفلون کاری دشوار است و باید با حساسیت بالا آن را انجام دهید. در ادامه به روش های سفید کردن قابلمه تفلون می پردازیم.

بهترین روش برای سفيد كردن قابلمه تفلون

بهترین روش برای سفید کردن قابلمه تفلون

یکی از روش های تمیز کردن پشت قابلمه های تفلون استفاده از سرکه سفید است. مقداری سرکه سفید را بر روی لکه های پشت قابلمه بریزید و با استفاده از اسکاچ آن را شست و شو دهید. اگر با این روش لکه ها و سیاهی پاک نشدند در یک ظرف بزرگ تر مقداری جوش شیرین، آب و دو تکه فویل مچاله شده بریزید و اجازه دهید بجوشد. درون قابلمه تفلون مقداری آب بریزید تا سنگین شود و آن را درون محلول در حال جوش قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه بماند. بعد از خارج کردن قابلمه تفلون می توانید پشت آن را با استفاده از سیم ظرفشویی تمیز و سفیدکنید.
از ترکیب های دیگری مانند سس کچاب، جوش شیرین و خمیر دندان نیز می توان برای سفید و تمیز کردن پشت قابلمه های تفلون استفاده کرد. هر کدام از مواد را به مدت ده دقیقه بر روی لک ها و سیاهی بمالید و بعد با اسکاچ و یا سیم ظرفشویی آن را تمیز کنید.
اما برای تمیز کردن درون ماهیتابه و یا قابلمه های تفلون اولین نکته ای که باید بدانید این است که به هیچ وجه با استفاده از قاشق و یا دیگر اشیا فلزی اقدام به تمیز کردن آن ها نکنید.

بهترین روش برای سفيد كردن قابلمه تفلون

از بهترین روش های که برای تمیز کردن ظروف تفلون معرفی می شود این است که این ظروف با پد های مخصوص ظروف تفلون شسته شوند. اگر غذایی به کف قابلمه تفلون چسبیده است باید از یک کفگیر و یا کاردک چوبی برای جدا کردن آن استفاده کنید. کفگیر های چوبی مانع از افتادن خط و خش بر روی قابلمه می شوند.
بعد از اینکه ضایعات و ذرات غذا را با استفاده از کاردک چوبی از سطح قابلمه پاک کردید درون آن را با مقداری آب گرم پر کنید. بعد از مدتی با استفاده از یک اسکاچ نرم و مایع ظرف شویی درون قابلمه را به خوبی بسابید و آبکش کنید.
یکی از روش های دیگر برای تمیز کردن قابلمه های تفلون استفاده از جوش شیرین است. گاهی ممکن است که غذای سوخته چسبیده به کف قابلمه تفلون، با کاردک، اسکاچ و ... پاک نشود. در چنین حالتی بهتر است روی قسمت هایی که سوختگی و سیاهی دارند مقداری جوش شیرین و آب که به شکل خمیری درآمده است بریزید. اجازه بدهید که این ترکیب بیشتر از شش ساعت بماند. بعد از گذشت این مدت می توانید غذای سوخته را با استفاده از یک اسکاچ و مایع ظرفشویی از کف قابلمه به راحتی پاک کنید.

چگونه غذای سوخته را از  قابلمه تفلون تمیز کنیم

چگونه غذای سوخته را از قابلمه تفلون تمیز کنیم

زمانی که غذا در قابلمه های تفلون می سوزد، این مراحل را پیش بگیرید.

  1. ابتدا باید اجازه دهید که قابلمه تفلون خنک شود. سپس قابلمه را از آب داغ پر کنید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند.
  2. برس، اسکاچ و یا اسفنج را برای تمیز کردن قابلمه به کار گیرید. دقت کنید که نباید از سیم های ظرف شویی و یا برس های آهنی به این منظور استفاده کنید زیرا باعث ایجاد خراش و آسیب زدن به بافت نچسب تفلون می شود.
  3. بعد از اینکه قابلمه تفلون تا حدی تمیز شد آن را تا نصفه آب بریزید و یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید.
  4. اجازه دهید تا ترکیب آب و سرکه بر روی حرارت ملایم حدود 15 دقیقه بجوشد. معمولا با این روش ذرات غذای سوخته، چربی ها و لک ها از کف قابلمه پاک می شوند.
  5. بهتر است که برای پاک کردن ذرات روغن و چربی جمع شده در کف قابلمه از یک حوله استفاده کنید فقط مواظب باشید که دستتان نسوزد.
  6. بعد از خنک شدن قابلمه تفلون با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی و یک اسکاچ نرم دوباره آن را به طور کامل شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید.

توجه کنید که هرگز برای تمیز کردن ظروف تفلون از پاک کننده هایی که قوی هستند، مانند وایتکس، استفاده نکنید زیرا به ساختار تفلون آسیب می رسانند.
در این مقاله به روش های تمیز کردن قابلمه تفلون پرداختیم. اگر شما هم خانه دار هستید، به فروشگاه اینترنتی چشمگیر بیایید، تا ضمن خرید مایحتاج آشپزخانه خود، ریزنکات خانه داری را بیاموزید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن