سیاه شدن قابلمه روحی با آب جوش

حتما برای شما هم پیش آمده که در قابلمه روحی کنسروی بجوشانید و ردی بر جای مانده بر آن خود ببینید. این تیرگی ظاهر نامناسبی به قابلمه ها می دهد. اما نگران نباشید! راه هایی برای از بین بردن این تیرگی وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید. 

با قابلمه ای که در اثر جوشیدن آب سیاه شده چه باید کرد

با قابلمه ای که در اثر جوشیدن آب سیاه شده باید چیکار کرد

سیاه شدن قابلمه ها معمولا در اثر حرارت غیر متعادل است. این مشکل اغلب برای قابلمه های استیل، روحی و ... به وجود می آید. بهترین روش این است که از سیاه شدن این قابلمه ها با استفاده از روش هایی پیشگیری شود، اما اگر این اتفاق افتاد می توان با روش هایی ساده آن را از بین برد.
روش های سفید کردن قابلمه های سیاه شده با توجه به جنسی که دارند متفاوت است. چند روش خانگی برای زدودن این تیرگی وجود دارد که در این جا به چند مورد از بهترین و موثرترین آن ها اشاره می کنیم:

  • مقداری آبلیمو کارخانه ای را با آب مخلوط کنید و درون قابلمه سیاه شده بجوشانید. بعد از یک ربع می توانید قابلمه را با آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید.
  • استفاده از صابون سفید و لیمو ترش می تواند یک ترکیب بی نظیر برای برق افتادن ظروف روحی به شمار رود. این مخلوط را با استفاده از سیم ظرفشویی و با فشار دست بر قابلمه های روحی بکشید تا سفید شوند.
  • مخلوط جوش شیرین و سرکه را به شکل خمیری دراورید و آن را به مدت ده دقیقه بر روی قسمت های سیاه قابلمه روحی بگذارید و سپس با یک اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی بسابید.
  • درون قابلمه های روحی که سیاه شده اند مقداری پوست سیب زمین بریزید و با مقداری آب به نقطه جوش برسانید تا کف آن به خوبی سفید شود.
  • یکی از روش های بسیار موثری که برای قابلمه های روحی سیاه شده در اثر جوشاندن آب استفاده می شود این است که مقداری گوجه درون آن ریخته و اجازه دهید گوجه ها به آرامی پخته شوند تا زمانی که به حالت رب دربیاید. با این روش کف و دیواره های قابلمه روحی به طور کامل سفید می شود.
  • لکه های روی قابلمه روحی با استفاده از صابون سفید رنده شده از بین می روند.

قابلمه روحی سیاه را چگونه تمیز کنیم

قابلمه روحی سیاه را چگونه تمیز کنیم

یکی از روش های صحیح پیشگیری از سیاه شدن قابلمه های روحی این است که مقداری آبلیمو و یا سرکه را به آب درون آن ها اضافه کنید. این کار باعث می شود که جوشیدن آب درون آن ها باعث سیاهی آن ها نشود. در هر صورت اگر این موضوع باعث شد که قابلمه روحی سیاه شود می توان از چند روش راحت برای سفید و براق شدن آن ها استفاده کرد.

  •  اگر سیاهی ظروف روحی زیاد باشد می توان از ترکیب سرکه و جوش شیرین و یا آبلیموه و جوش شیرین استفاده کرد. اگر سیاهی های قابلمه های روحی در اثر جوشیدن آب باشد می توان از ترکیب زغال پودر شده و آب برای تمیز کردن آن استفاده کرد. استفاده از ماسه و سیم های ظرفشویی نیز باعث سفید و براق شدن قابلمه های روحی سیاه می شود.
  • پشت قابلمه روحی را می توان با استفاده از خمیر دندان سفید کرد. بر روی قسمت های سیاه و لک شده مقداری خمیر دندان بمالید و با استفاده از یک برس سیمی روی آن بکشید تا سفید و براق شود.
  • مقداری آب را درون قابلمه روحی بریزید و بگذارید تا بجوشد می توان مقداری مایع ظرفشویی نیز به آن اضافه کرد. پس از مدتی با استفاده از یک کاردک و یا قاشق چوبی می توان قسمت های سیاه را از کف آن جدا کرد.
  • از ورق خشک کن ها برای جلوگیری از الکتریسته شدن لباس ها و جلوگیری از لک شدن آن ها در ماشین لباس شویی استفاده می شود. این محصول برای سفید شدن قابلمه های روحی نیز مورد استفاد قرار می گیرد. قابلمه را توسط آب گرم پر کنید و یک ورقه خشک کن درون آن بگذارید تا به طور کامل خیس شود. بعد از گذشت چند ساعت می توانید از ورق خشک کن به صورت اسکراب استفاده کنید تا لک و سیاهی های قابلمه را برطرف کنید.

برای آگاهی از نکات ریز خانه داری، و همچنین خرید لوازم آشپزخانه از فروشگاهی معتبر، به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن