علت سیاه شدن قابلمه روی گاز

یکی از مشکلات بسیار مهمی که هر بانوی ایرانی حداقل یک بار با آن مواجه شده است، سیاه شدن قابلمه ها مانند قابلمه روحی بر روی شعله گاز است. بسیاری از افراد نمی دانند که به چه دلیلی این اتفاق رخ می دهد و چه راهکاری برای آن وجود دارد؟ باید اشاره داشت که علت سیاه شدن قابلمه روی گاز می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که تمامی این عوامل قابل رفع و حل شدن هستند. برای این که از سیاه شدن قابلمه روی گاز جلوگیری کنید، لازم است تا در ابتدا علت سیاه شدن قابلمه روی گاز را پیدا کرده و سپس با راه کار مناسب، آن را برطرف کنید. ما در ادامه این مطلب از سایت چشمگیر به برخی از مهمترین دلایل سیاه شدن قابلمه روی گاز اشاره می کنیم.

کج شدن سرشعله ها: اولین دلیل سیاه شدن قابلمه روی گاز

کج شدن سرشعله ها: اولین دلیل سیاه شدن قابلمه روی گاز

یکی از اصلی ترین و متداول ترین علت سیاه شدن قابلمه روی گاز، کج شدن و یا جا به جا شدن سرشعله ها است. از این رو شما همیشه باید مطمئن باشید که سرشعله های گازتان به خوبی در جای خود قرار گرفته باشند. اگر سرشعله ها از جای خود تکان خورده باشند، می توانند در فرایند اشتعال خلل ایجاد کرده و باعث سیاه شدن قابلمه روی گاز شوند. این اتفاق بیشتر، بعد از شستشو و تمیز کردن گاز رخ می دهد. از این رو بعد از هر بار شستشو، مطمئن شوید که سرشعله ها دقیقا در جای خود قرار گرفته اند.

 

نقص در عملکرد شعله: دومین علت سیاه شدن قابلمه روی گاز

درصورتی که شعله گاز شما عیب پیدا کرده باشد، می تواند به مرور زمان باعث سیاه شدن قابلمه روی گاز شود. از جمله دلایلی که باعث نقص در عملکرد شعله می شوند می توان به بالا بودن عمر گاز و یا مراقبت کم، اشاره کرد. همین عوامل باعث خرابی و گرفته شدن مسیر اشتعال شعله شده و می توانند علت سیاه شدن قابلمه روی گاز باشند. اگر سیاه شدن قابلمه شما به دلیل نقص در عملکرد شعبه است، باید با یک متخصص برای تعمیر آن مشورت کنید.

شعله کثیف: سومین دلیل سیاه شدن قابلمه روی گاز 

شعله کثیف: سومین دلیل سیاه شدن قابلمه روی گاز

یکی دیگر از دلایل سیاه شدن قابلمه روی گاز، کثیف بودن شعله های آن است. برای مثال اگر از آشپزی های قبلی، چربی و یا باقی مانده غذا به شعله گاز نفوذ گرده باشد، می تواند در فرایند اشتعال خلل ایجاد کرده و در زمان روشن شدن سرشعله، باعث سیاه شدن و خروج دود شود. به یاد داشته باشید که بسیاری از بقایای چربی و یا باقی مانده غذا، به سادگی قابل تشخیص نیستند. از این رو شما باید همیشه به یاد داشته باشید که شعله گاز شما به خوبی تمیز شده است. برای تمیز کردن شعله گاز در ابتدا، اجاق گاز را از برق کشیده و سپس از یک پارچه سفید و محلول چربی زدا مخصوص استفاده کنید. به خوبی سرشعله را تمیز کرده و سپس آن را دقیق و درست، سرجای خود قرار دهید.

 

عدم تناسب نسبت گاز به هوا: چهارمین دلیل سیاه شدن قابلمه روی گاز

چهارمین دلیلی که باعث سیاه شدن قابلمه روی گاز خواهد شد، عدم تناسب نسبت گاز به هوا است. شاید شما هم با این مورد مواجه شده باشید که شعله گاز شما به رنگ آبی می سوزد، اما همچنان از آن دود خارج شده و باعث سیاه شدن قابلمه های شما می شود. در اینگونه از مواقع ممکن است عدم تناسب نسبت گاز به هوا در اجاق رخ داده باشد. در صورتی که فشار گاز خروجی برای مخلوط شدن با هوا جهت روشن شدن شعله با یکدیگر تناسب نداشته باشد، ممکن است باعث دود کردن و در نهایت سیاه شدن قابلمه ها شود. اگر علت سیاه شدن قابلمه روی گاز، عدم تناسب نسبت گاز به هوا بود، باید تعمیر اجاق گاز را به افراد متخصص و حرفه ای واگذار کنید.

اما در این میان، خرید لوازمی که در برابر سیاه شدن دود حاصل از اشتعال گاز مقاوم هستند، یک راه کار مطمئن برای جلوگیری از سیاه شدن آن ها است. اگر شما هم قصد خرید چنین قابلمه های خانگی باکیفیت و مرغوبی را دارید، می توانید خرید خودتان را از فروشگاه اینترنتی چشمگیر انجام دهید. کافی است تا به وب سایت فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر مراجعه کرده و قابلمه مقاوم مورد نظر خودتان را به راحتی و با بهترین قیمت خریداری کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن