قابلمه پیرکس نوزاد چیست

در حال حاضر استفاده از ظروف سالم و غیر سمی بیش از هر زمان دیگری حیاتی شده است. چرا؟ زیرا سموم مضر در همه جای آشپزخانه ما پنهان شده‌اند و از همه چیز بدتر، تولیدکنندگان که "بی‌ضررترین" ظروف را در بازار عرضه می‌کنند در خصوص محصولاتشان با ما صداقت ندارند و واقعیت را نمی‌گویند. خبر خوب اینکه راه حل این مشکل در دستان خودمان است. آگاهی!

ظروف پیرکس یکی از بی خطرترین ظروف پخت و پز و مناسب ترین گزینه برای پختن غذای نوزادان هستند.

ظروف پیرکس: بی خطرترین ظروف پخت و پز غذای نوزادان

برخی از ظروف و لوازم آشپزخانه ممکن است فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی را در حین پخت غذا به غذا انتقال دهند و سلامت نوزادمان را به خطر بیندازند. ما والدین همیشه هنگام تهیه غذای خانگی برای نوزاد دلبندمان مراقب هستیم که مواد غذایی‌ای که انتخاب می‌کنیم سالم و مناسب نوزادان ما باشد. با این حال، چیزی که بسیاری از ما از آن غافل می‌شویم، مناسب بودن قابلمه‌هایی است که در آن برای عزیزانمان غذا می‌پزیم. واقعیت این است که ظروف آشپزی ساخته شده از مواد خاص و مضر ممکن است برای تهیه غذای نوزاد ایده آل نباشند. بسیاری از والدین خود را به ظروف پلاستیکی با کیفیت پایین برای نوزاد محدود می‌کنند، در حالی که نمی‌دانند بسیاری از جایگزین‌های ایمن، غیر سمی و شیک وجود دارد که به طور گسترده‌ای برای سرو غذا در دسترس هستند. شاید بتوان با جزئت گفت که بهترین جنس قابلمه برای طبخ غذای نوزاد، قابلمه پیرکس است.

بی‌ضررترین ظروف آشپزی در خانه 

قابلمه پیرکس نوزادی

یک جایگزین عالی برای پخت غذای نوزاد قابلمه پیرکس است. قابلمه پیرکس نوزاد به دلیل اینکه مواد شیمایی ندارد غذای نوزاد را آلوده نمی‌کند. پیرکس یک مارک ظروف شیشه‌ای شناخته شده و ایمن است که ما در خانه از آن استفاده می‌کنیم. شما با استفاده از مجموعه‌ای از قابلمه‌های پیرکس می‌توانید از نان، کیک و غذاهای خانگی گرفته تا داغ کردن شیر نوزاد را با این ابزار کارآمد با خیال آسوده انجام دهید.

قابلمه پیرکس نوزاد

ظروف شیشه‌ای بوروسیلیکات نسبت به سایر انواع شیشه در برابر حرارت مقاوم هستند بنابراین می‌توان آنها را در فریزر، مایکروویو و فر استفاده کرد. دو ماده شیمیایی کلیدی موجود در شیشه بوروسیلیکات، تری اکسید بور و سیلیس است که بنظر می‌رسد بی‌خطر و سازگار با محیط زیست است. پس در هنگام خرید قابلمه پیرکس نوزاد دقت کنید که محصولی تهیه می‌کنید اصل باشد زیرا در غیر این صورت علاوه بر نفوذ مواد شیمیایی مضر به غذای نوزاد احتمال شکستن ظرف نیز افزایش می‌يابد.
پیرکس یکی از سالم ترین انواع قابلمه است. به علاوه، سرو غذا در ظروف شیشه‌ای پیرکس باعث صرفه جویی در زمان شستشوی ظرف‌ها نیز می‌شود. علاوه بر این، مشاهده فرایند پخت غذا بدون باز کردن فر و در ظرف باعث می‌شود دمای غذا کاهش پیدا نکند و روند پخت غذا متوقف نشود. همین امر باعث می‌شود سوختن غذا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

قابلمه پیرکس نوزاد 

مزایای استفاده از قابلمه پیرکس نوزاد

  • ساخته شده از مواد غیر واکنشی و بهداشتی‌تر از ظروف نچسب است
  • فاقد مواد شیمیایی سمی است و سلامت غذای نوزاد تضمین می‌شود
  • با غذاهای اسیدی واکنش نشان نمی‌دهد
  • مناسب برای نگهداری غذای باقی‌مانده در یخچال و فریزر است
  • مشاهده پخت و پز غذا آسان است
  • قابل استفاده در فر و مایکروویو است و نگرانی از ذوب دستگیره قابلمه وجود ندارد
  • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است و آسیب نمی‌بیند
  • برای سرو غذا عالی است

 مزایای استفاده از قابلمه پیرکس نوزاد

طرز مراقبت از قابلمه پیرکس نوزاد

اگر از دستور‌العمل‌هایی که در ادامه برای شما جمع‌آوری شده‌ است پیروی کنید به راحتی می‌توانید طول عمر ظروف پیرکس را افزایش دهید و دیگر برای خرید مجدد این ظروف گران‌بها هزینه نکنید.
از اسکاچ‌های غیر ساینده استفاده کنید. ظروف شیشه‌ای پیرکس ممکن است بسیار بادوام باشند، اما این بدان معنا نیست که مستعد خراش و تراشیده شدن نیستند.
با آب گرم و مایع ظرفشویی آنها را بشویید. از پاک کننده‌هایی که دارای مواد شیمیایی قوی هستند استفاده نکنید، زیرا ممکن است به پیرکس شما آسیب برساند.
از تغییرات ناگهانی دما پرهیز کنید. به هیچ عنوان قابلمه پیرکس داغ را داخل یخچال (و برعکس) نگذارید، شوک حرارتی موجب شکستن این ظروف می‌شود. برای شستن ظرف عجله نکنید، اجازه دهید دمای ظرف به دمای محیط برسد و سپس روی آن آب باز کنید.
قابلمه پیرکس را با دقت جابه‌جا کنید. درست است که ظروف پیرکس از شیشه بسیار محکم ساخته شده است اما این موضوع به این معنی نیست که قابلیت شکستن و خرد شدن را ندارد. بنابر در هنگام جابه‌جایی ظروف دقت بیشتری بکنید.
قابلمه پیرکس داغ را روی دستمال مرطوب قرار ندهید. به همان اندازه که سطح سرد باعث شکستن ظروف پیرکس می‌شوند، دستمال‌های مرطوب نیز می‌توانند باعث ترک و شکستن قابلمه پیرکس نوزاد شوند.
قابلمه پیرکس نوزاد که به عنوان ایمن‌ترین ظروف آشپزی شناخته می‌شود، با توجه به اینکه این ظروف برای پخت در مایکروویو قرار می‌گیرند و پخت و پز با مایکروویو نیز در زمان والدین پرمشغله صرفه جویی می‌کند، می‌توان از قابلمه پیرکس نوزاد به عنوان بهترین ابزار آشپزی یاد کرد. همچنین طبیعت غیر واکنشی قابلمه پیرکس نوزاد پخت و پز سالم را تضمین می‌کند؛ این محصول نه عناصری را در غذا آزاد می‌کند و نه چیزی را از غذا به خود جذب می‌کند و بنابراین، غذای نهایی غنی از مواد مغذی خواهد بود.
به خاطر سلامتی نوزاد و سلامتی خودتان، همیشه مطمئن شوید که ظروف آشپزی شما در شرایط بسیار خوبی نگهداری می‌شوند و از ظروف ترک خورده، خش‌دار و لب پر به هیچ عنوان استفاده نکنید.

طرز مراقبت از قابلمه پیرکس نوزاد

اگر می خواهید برای طبخ غذای نوزاد خود قابلمه پیرکس تهیه کنید، همین حالا از طریق سایت فروشگاه کالای آشپزخانه چشمگیر اقدام کنید و بهترین ظروف پیرکس نوزادی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن