تفاوت پوشش ماربل و گرانیت

هدف اصلی امروز ما در چشمگیر از نوشتن این مقاله این است که تفاوت بین پوشش ماربل با گرانیت را برای شما مشخص کنیم و در اصل باید این نکته بسیار مهم را در همین ابتدای کار بگوییم که پوشش ماربل نیز یک مدل از پوشش گرانیت است که مدتی ست به بازار عرضه شده و دارای همان خصوصیات و ویژگی های ظروف گرانیت است. و در صورتی که از فروشندگان شنیدید که ظروف ماربل دارای خواص بسیار اعجاب انگیز بیشتری نسبت به  ظروف گرانیت هستند، بدانید که در معرض یک بازار گرمی قرار گرفته اید. البته برای این که بتوانید در زمان خرید مسیر درستی را طی کنید و زیاد تحت تاثیر حرف های فروشنده ها نباشید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان بخوانید تا حقایق را در این خصوص به شما بگوییم.

 

پوشش ماربل و گرانیت چه تفاوتی دارند؟

ظروف گرانیتی ماربل تا الان جدیدترین نوع ظروف گرانیتی است که همه خصوصیات ظروف گرانیتی را دارد. البته شاید این تشابه اسمی بار ها و بار ها توسط فروشندگان مورد استفاده قرار گرفته باشد، به این صورت که می گویند ظروف گرانیتی از سنگ گرانیت هستند و ظروف ماربل نیز از سنگ مرمر درست شده اند. تنها چیزی که شما باید بدانید این است که ظروف گرانیت به دلیل شکل ظاهری پوشش داخلی خود که شبیه به سنگ گرانیت می باشد، نام گرانیت را گرفته اند.
از طرفی ظروف گرانیتی ماربل هم قربانی هم تشابه ظاهری و اسمی شده اند و بهتر است که بدانید که سنگ مرمر به طور کلی گزینه خوبی برای پخت و پز نیست و این تئوری بی پایه و اساس از بیخ و بن رد شده است.
دانه هایی که شما در ظروف گرانیتی و گرانیت ماربل می بینید در اصل دانه های سرامیکی سخت است که استحکام پوشش نچسب این ظروف را بالا می برد.

 ظروف با پوشش ماربل

ظروف گرانیتی و ماربل چه مزایایی دارند؟

پوششی که داخل این ظروف است نسبت به ظروف تفلون و سرامیکی ماندگاری بیشتر و مقاومت بیشتری نسبت به سایش دارد، از طرفی همین سختی پوشش داخلی باعث شده اشت که مشخصات بهتری داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که در صورتی که شما اصول نگهداری و استفاده از ظروف تفلون و سرامیک را برای ظروف با پوشش گرانیتی ماربل و گرانیت معمولی به کار ببرید عمر آن ها نیز بیشتر خواهد شد.
شما باید در نظر داشته باشید که از قاشق های چوبی برای هم زدن غذا استفاده کنید، اجازه  ندهید که ظرفِ خالی از روغن و آب و... بیش از حد داغ شود، از سرد و گرم کردن ناگهانی ظرف پرهیز کنید ، به پوشش داخل ظرف و یا بدنه  ظرف ضربه نزنید و در پایان سعی کنید که این ظروف را داخل یخچال نگذارید. رعایت این موارد باعث می شود که عمر مفید ظروف شما بیشتر شود.

 ظروف ماربل

رقیب اصلی ظروف گرانیتی و ماربل ظروف سرامیکی هستند و همیشه این سوال برای مشتریان وجود داشته است که بین این دو دسته کدام یک بهتر است؟ سرامیکی یا گرانیتی؟
بالطبع ظروف گرانیت و ماربل نسل بعدی ظروف هستند و حتما مشکلاتی در ظروف سرامیکی وجود داشته است که در ظروف گرانیتی و ماربل برطرف شده است. به عنوان مقال یکی از این مشکلات از بین رفتن پوشش ظروف سرامیکی به  مرور زمان و از دست دادن خاصیت نچسب بودن آن است.

از آنجایی که گفتیم ظروف گرانیتی و ماربل هر دو از یک خانواده هستند و شما می توانید با مطالعه مطالبی که در خصوص ظروف گرانیتی آماده کرده ایم، همزامان با ویژگی های ظروفی که در بازار امروز به آن ها ماربل می گویند آشنا شوید:

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن