ظروف گرانیتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

منظور از ظروف گرانیتی چیست؟

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کرده ایم، ظروف گرانیتی یک نوع پوشش جدید برای ظروف نچسب است و مانند ظروف تفلون و سرامیکی از چسبیدن غذا به ظرف  و مخلوط شدن فلز ظرف با غذا جلوگیری می کند. ولی مزیت ظروف گرانیتی نسبت  به  ظروف سرامیکی این است که بر خلاف ظروف سرامیکی که بعد از مدت قدرت ضد چسبندگی آنها از بین می رود، این ظرف ها با دوام هستند و خواص خود را در طول زمان از دست نمی دهند. همچنین مانند ظروف تفلون مضر نیستند و هیچ ماده ی اضافی وارد غذای شما نمی کنند.

یکی از باور های غلطی که در مورد ظروف گرانیتی وجود دارد این است که این  ظرف ها به  طور کلی از گرانیت هستند، ولی باید بدانید که این اسم فقط به خاطر شباهت ظاهری روکش کف این ظروف با سنگ گرانیت است.
شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد ظروف گرانیت مطالب زیر را مطالعه کنید:

آیا ظروف گرانیتی سرطان زاست
بهترین مارک قابلمه گرانیتی خارجی
طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار و نگهداری آن

 

مزایای ظروف و قابلمه گرانیتی 

  • کف ظروف گرانیتی نسبت به ظروف تفلون ده برابر سخت تر این است، به همین دلیل شما می توانید از قاشق های فلزی نیز برای هم زدن غذا استفاده کنید.
  • قابلمه های گرانیتی نسبت به سایر ظروف حرارت را بهتر نگه می دارند.
  • یکی دیگر از مزایای مهم ظروف گرانیتی این است که غذا در این ظروف دیر تر میسوزد، چرا که تغییرات ناگهانی حرارت را تحمل میکند و ظرف ناگهان داغ نمی شود، همین موضوع به شما زمان می دهد که با دقت و حوصله و با هر سرعتی که می خواهید غذای خود بپزید.
  • تمیز کردن این ظروف بسیار راحت است، فقط کافیست که شما با یک دستمال خشک  روی ظرف بکشید تا دیگر هیچ اثری از جرم و کثیفی نبینید.
  • در هنگام استفاده از قابلمه های شما نیاز به روغن و کره برای جلوگیری از ته گرفتن  ندارید، همین موضوع باعث می شود غذاهایی که  در این ظروف پخته می شود دارای کالری کمتری باشند.
  • طعم غذا در قابلمه گرانیتی با سایر ظروف فرق دارد، چرا که ظرف های گرانیتی طعم غذا را عوض نمی کنند. موادی که در روکش این ظروف استفاده شده است، در دماهای بالا و یا در غذا های اسیدی مانند گوجه با غذا ترکیب نمی شوند.
  • قابلمه های گرانیتی مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و سایش دارند، این  سختی باعث شده است که این ظروف هیچ واکنشی در برابر غذاهای مختلف نداشته باشند.
  • درب این قابلمه های عموما شیشه ای است و به شما این امکان را می دهد که به راحتی روی پخت غذا نظارت داشته باشید.
  • دسته این قابلمه ها از جنس باکالیتی است و به این صورت شما می توانید از ظروف گرانیتی درون فر استفاده کنید.
  • عمر و دوام این ظروف بسیار بالا می باشد.

 ظروف گرانیتی

معایب ظروف گرانیتی

از زمانی که ظروف گرانیتی تولید شد، هدف این بود که یک ظرف بدون نقص و عالی تولید شود و بتواند در همه شرایط برای همه ی غذا ها جوابگو باشد، به همین دلیل معایب چشمگیری ندارد، ولی اگر بخواهیم سخت گیرانه به موضوع نگاه کنیم می توان وزن نسبتا سنگین و قیمت  بالاتر این  ظروف نسبت به سایر ظرف ها را به عنوان  معایب این  ظروف در نظر بگیریم.

در ضمن شما می توانید وارد قسمت سرویس قابلمه گرانیتی شوید و از این  ظروف دیدن کنید.

 

نکات مهم در مورد ظروف گرانیتی

  • بهتر است برای افزایش عمر این ظروف از قاشق های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید (با اینکه می توانید از قاشق و یا کفگیر و ملاقه فلزی نیز استفاده کنید)
  • بعد از شستشو حتما ظروف گرانیتی را خشک کنید.
  • بعد از هر با استفاده حتما آنرا تمیز بشویید.
  • برای شستشوی این ظروف بهترین کار این  است که از اسکاج های نرم و اسفنج استفاده کنید.

 

برای تهیه ی قابلمه های درجه ی یک و ظروف گرانیتی با کیفیت بالا و نازل ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت و خریدی مطمئن به فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه نمایید. در اینجا راحت و مطمئن از هر جای ایران که هستید خرید کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن