بازسازی و ترمیم ظروف گرانیتی

 در دورانی که ظروف تفلون به عنوان بهترین ظروف نچسب شناخته می شدند، موضوع مضر بودن آنها مطرح شد و کم کم ثابت شد که قسمت هایی از تفلون که آسیب دیده است (به عنوان مثال لایه لایه شده یا ضربه  خورده) ممکن است که وارد غذای شما شود و ممکن است که سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد. همین موضوع باعث شد که کم کم ظروف پخت پز سرامیکی و گرانیتی وارد بازار شوند که گزینه های بهتر و کم  ضرر تری به  شما می آمدند.
اما ظروف گرانیتی نیز ممکن بود به  دلایلی آسیب ببیند و کارایی خود را از دست بدهند و شما را بر سر این دو راهی قرار دهند که یا ظروف قدیمی خود را دور بیاندازید و ظروف جدید بخرید، یا این که روکش ظروف گرانیتی را ترمیم و بازسازی کنید. در این  مطلب می خواهیم در مورد راه دوم، یعنی ترمیم و بازسازی ظروف گرانیتی صحبت کنیم.

 

آیا بازسازی و ترمیم ظروف گرانیتی ممکن است؟

اول از همه بگذارید این نکته قدیمی را بازگو کنیم که: "ظروف گرانیتی، دارای پوشش مخصوصی هستند که اصطلاحا به  آن گرانیت می گویند و این اسم فقط به خاطر تشابه  ظاهری این مواد با گرانیت است" پس در نتیجه خراب شدن پوشش موضوعی جدا از خراب شدن بدنه ظروف شماست.
در صورتی که پوشش این  ظروف آسیب دید شما می توانید با استفاده از مواد اولیه استاندارد، با کیفیت و با استفاده از امکانات مخصوص پوشش گرانیتی نچسب آن را ترمیم کنید و به  راحتی دوباره  ظروفی کارآمد و نو داشته باشید؛ باز سازی پوشش داخلی ظروف گرانیتی در صورتی که استاندارد انجام شود، دقیقا با ایجاد پوشش گرانیتی در مراحل تولید یکی است. اما این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که اگر بازسازی ظروف گرانیتی شما در شرایط بهداشتی و با مواد اولیه استاندارد انجام نشود، پس همان بهتر که ظروف خود را دور بیاندازید؛ چرا که این موضوع می تواند ضرر های بسیار خطرناک تری به سلامتی شما بزند.

پس به  صورت خلاصه می توان گفت که اگر عملیات بازسازی تحت شرایط بهداشتی مناسب، با مواد اولیه استاندارد و دستگاه های پیشرفته انجام شود کیفیت ظروف گرانیتی شما مانند سابق خواهد شد.

 سرویس ظروف گرانیتی

چه زمانی باید برای بازسازی یا تعویض ظروف گرانیتی اقدام کرد؟

شاید با خود بگویید: "خب معلوم است، هر موقع دیدیم پوشش داخل ظرف از بین رفت؛ یا ظرف جدید می خریم یا پوشش آن را بازسازی می کنیم."
اما به یاد داشته باشید که هر چقدر از پوشش ظرف شما کم می شود، توسط شما خورده می شود و ممکن است که سلامتی شما را تهدید کند! پس هر گاه دیدید که ظروف سرامیکی شما، خاصیت ضد چسبندگی خود را از دست دادند وقت آن است که برای بر طرف کردن این موضوع اقدام کنید.

 

مراحل بازسازی ظروف گرانیتی به چه صورت است؟

وقتی شما قصد بازسازی و ترمیم پوشش ظروف گرانیتی خود را دارید در مرحله اول تمام قسمت های گرانیتی داخل ظرف و رنگ های بیرون ظرف را کاملا از بین ببرید.
در مرحله بعد پوشش داخلی گرانیتی و رنگ بدنه ظروف را همزمان میزنند.
به عقیده ما این  روز ها نمی توان هیچ شخص یا شرکی را پیدا کرد که به صورت تخصص و با مواد اولیه مناسب بازسازی ظروف گرانیتی ما را انجام دهد، پس به یاد داشته باشید که بهترین گزینه پیش روی شما این است که اصولی نگهداری از ظروف گرانیتی را رعایت کنید و از دوام بالا و عمر مفید زیاد این ظروف لذت ببرید.

شما می توانید مطالبی که در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم را مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در مورد ظرف های گرانیتی کامل تر کنید:

ظروف گرانیتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد.
ایا ظروف گرانیتی سرطان زاست

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن