نکات مهم در خرید سرویس قاشق و چنگال

قاشق و چنگال یکی از اصلی ترین ملزومات سرو غذا به حساب می آیند. اما برای سرو غذا قطعا به غیر از قاشق و چنگال، به ملزومات دیگری هم نیاز است. در این بخش می خواهیم در مورد خرید سرویس قاشق و چنگال و ضرورت آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید سرویس قاشق و چنگال بخریم؟

یکی از اصلی ترین ملزوممات سرویس پذیرایی، سرویس قاشق و چنگال است. خرید سرویس قاشق و چنگال در اولویت قرار دارد، زیرا قاشق و چنگال برای سرو غذا اصلی ترین وسیله ای هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. خب شما می توانید هر تعدادی که می خواهید قاشق و چنگال با طرح های مختلف از بازار تهیه کنید؛ بنابراین چرا خرید سرویس قاشق و چنگال ضرورت دارد؟
همانطور که میدانید وسایلی که برای سرو غذا نیاز است، صرفا به قاشق و چنگال ختم نمی شود، بلکه سایر وسایل مانند سرویس کفگیر و ملاقه، سالادگیر، قاشق چای خوری، کارد و... نیز بر سر سفره غذا به شدت لازم و ضروری هستند. حال چه بهتر است تا طرح و نقش تمام این وسایل فلزی، با یکدیگر همخوانی داشته باشد.
به طور کلی ما ایرانی ها به همخوانی و هماهنگی لوازم آشپزخانه و ملزومات سرو غذا، اهمیت بسیار زیادی می دهیم. بنابراین بهتر است تا یک سرویس کامل قاشق و چنگال تهیه کنیم و از تمام ملزومات آن برای پذیرایی استفاده نماییم.

why buy spoon fork service 

هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال به چه نکاتی توجه کنیم؟

جنس
اولین و مهمترین چیزی که برای خریدن یک سرویس قاشق و چنگال اهمیت دارد، جنس آن است. هیچ تضمینی برای بر یکسان بودن جنس تمام ملزومات فلزی که شما می خواهید آنها را به صورت تک و جداگانه تهیه کنید، نیست. ممکن است جنس و ضخامت فلزات با یکدیگر متفاوت باشند. این موضوع می تواند ناهماهنگی بین وسایل سرو غذا به وجود بیاورد.
به طور کلی سرویس قاشق و چنگال های امروزی از جنس استیل ضد زنگ، تیتانیوم و ترکیب آنها با نیکل می باشند. در بعضی از سرویس ها ممکن است برای زیبایی بیشتر از دسته های سرامیکی یا چوبی استفاده شده باشد. شما می توانید یک سرویس کامل قاشق و چنگال با تمام وسایل مورد نیاز و از همه مهم تر با جنس و رنگ یکسان تهیه کنید.

کیفیت
قاشق و چنگالی با کیفیت و با دوام هستند، که محکم تر و مقاوم تر باشند. هر چقدر وزن قاشق و چنگال بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است و دوام بیشتری دارد. تشخیص این موضوع با لمس کردن قاشق و چنگال ممکن نیست. بلکه شما باید به نوشته هایی که در پشت آنها درج شده است توجه کنید. معمولا عدد درج شده در پشت استیل های مرغوب و با کیفیت، 18/10 است. این ارقام می توانند گویای کیفیت و آلیاژهای به کار رفته در این ملزومات فلزی باشند. در نظر داشته باشید علاوه بر دوام بیشتر، قاشق و چنگال هایی که محکم تر هستند، کاملا ضد زنگ و درخشنده می باشند. این موضوع می تواند زیبایی ظروف پذیرایی را نیز چند برابر کند. بنابراین بهتر است تا یک سرویس قاشق و چنگال خریداری کنید تا خیالتان از بابت کیفیت تمامی ملزومات سرو غذا راحت باشد.

هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

نکاتی که برای خرید سرویس قاشق و چنگال باید رعایت کنید

خرید سرویس قاشق و چنگال، نیاز به داشتن یک سری اطلاعات دارد. شما به واسطه این اطلاعات می توانید یک سرویس قاشق و چنگال با کیفیت تهیه کنید. در نظر داشته باشید که ادعاهای فروشنده به تنهایی نمی تواند مبنی بر کیفیت بالای قاشق و چنگال باشد، بلکه خودتان هم باید این ادعاها را تا حدودی بررسی کنید تا با خیال راحت یک خرید مطمئن داشته باشید.
همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، سرویس قاشق و چنگال از جنس استیل ضد زنگ است. تمامی آلیاژهای به کار رفته در آنها هم کاملا مقاوم و ضد زنگ هستند. بهتر است تا هنگامی که می خواهید برای خرید سرویس قاشق و چنگال اقدام کنید، یک آهنربا با خودتان ببرید و آن را به قاشق نزدیک کنید. اگر تقلبی در کار نباشد، آهنربا به هیچ وجه به قاشق نمی چسبد.
قاشق و چنگال هایی که به راحتی و توسط دست، خم شوند، کیفیت لازم را ندارند و به مرور و با استفاده مکرر ممکن است فرم و حالت کلی آنها تغییر پیدا کند. بهتر است سعی کنید تا سرویس قاشق و چنگالی را بخرید که وزن بالاتر و سنگین تری داشته باشند. در صورتی که اصراری برای خرید قاشق و چنگال هایی با دسته سرامیکی یا چوبی ندارید، بهتر است تا از خرید آنها صرف نظر کنید و قاشق و چنگال معمولی بخرید. دوام و کارایی قاشق و چنگال های معمولی بسیار بالاتر و بیشتر از قاشق و چنگال های دسته دار است. جهت اطلاع از اینکه سرویس قاشق چنگال شامل چه چیزهایی است به مطلب مربوطه مراجعه فرمائید.
در نهایت باید با توجه به تعداد پارچه های سرویس قاشق و چنگال و همچنین کیفیت آنها، به قیمت نیز توجه کنید. قاشق و چنگال هایی که وزن پایین تری دارند و یا در سرویس آنها ملزومات سرو غذا کامل نیست، قیمت پایین تری دارند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن